Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پیتر سیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که برخی از شرکت‌های اروپایی با طرح مسکو مبنی بر خرید گاز با ارز ملی روسیه موافقت کرده‌اند، اما آن‌ها جرأت اعتراف به آن را ندارند و با کمک رسانه‌های غربی به انتشار اطلاعات نادرست درباره موضع مجارستان ادامه می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه آوریل، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان آمادگی این کشور را برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر نخست‌وزیری مجارستان روز یکشنبه مجدداً اعلام کرد که به دنبال خرید گاز از روسیه به روبل است. به غیر از مجارستان، ۹ کشور اروپایی دیگر در بانک‌های روسیه حساب باز کرده‌اند، اما این کشور‌های نمی‌خواهند این اقدام را علنی کنند.

به گفته مقامات مجارستانی، این کشور یک حساب یورو باز کرده است که قیمت گاز به یورو به آن واریز می‌شود و سپس یک بانک دیگر این مبلغ را به روبل تبدیل می‌کند. مقامات مجارستانی معتقدند که اتحادیه اروپا هیچ تحریمی مبنی بر ممنوعیت پرداخت گاز روسیه به روبل اتخاذ نکرده است و این جنبه توسط یک توافقنامه قانون مدنی بین دولت و شرکت‌ها تنظیم می‌شود.

در اواخر ماه مارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به دولت و شرکت گازپروم، غول انرژی روسیه دستور داد تا پرداخت گاز را برای کشور‌هایی که روسیه را تحریم کرده‌اند به روبل تغییر دهند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که چندین کشور در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین محدودیت‌هایی را علیه مسکو اعمال کردند.

بر اساس این طرح، «گازپروم بانک» برای مشتریان خارجی حساب‌های ویژه ارز و روبل باز خواهد کرد. خریداران می‌توانند وجوه خود را به ارز‌های مشخص شده در قرارداد‌های گازرسانی منتقل کنند. بانک مبلغ دریافت شده را به واحد پول ملی تبدیل و روبل را به حساب روبلی خریداران گاز منتقل می‌کند. پس از اتمام این فرآیند، خریداران از این وجوه برای پرداخت به گازپروم استفاده می‌کنند.

۱۱ فروردین، رئیس‌جمهور روسیه بخشنامه مربوط به پرداخت بهای گاز این کشور به روبل روسیه از جانب «کشور‌های غیردوست» را امضا کرد. بر اساس این بخشنامه بازرگانان کشور‌های غیردوست از جمله اتحادیه اروپا باید حساب‌هایی را مبتنی بر ارز روسیه در بانک‌های این کشور باز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت و گاز روسیه گازپروم روسیه تحریم های روسیه روابط روسیه و اتحادیه اروپا روسیه به روبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ به حساب فروشندگان، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اجتماعی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ به حساب فروشندگان، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسویه دولت با فروشندگان متصل به طرح کالابرگ طی چهار روز آینده خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند