Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@06:23:35 GMT

چرا در بهار خواب آلوده‌ایم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۶۷۲۸

متخصص داخلی گفت: زمانی که بهار فرا می‌رسد، تمام گیاهان شروع به برگ و گل دادن می‌کنند و از آنها ذرات ریزی در فضا به نام «پولن» منتشر می‌شود که با تنفس ما وارد سیستم تنفسی و ریه شده و ایجاد حساسیت، خواب‌آلودگی و سستی می‌کند. ناطقان: ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی درباره «علت خواب‌آلودگی افراد در فصل بهار»، اظهار داشت: زمانی که بهار فرا می‌رسد، تمام گیاهان شروع به برگ و گل دادن می‌کنند و از آنها ذرات ریزی در فضا به نام «پولن» منتشر می‌شود که با تنفس ما وارد سیستم تنفسی و ریه شده و ایجاد حساسیت، خواب‌آلودگی و سستی می‌کند که این حساسیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: گاهی اوقات این حساسیت زیاد است؛ مانند احساس خارش، تورم، کهیر و بعضی اوقات فقط به صورت خستگی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد. این به علت آلودگی هوا، البته نه مواد مضر، بلکه به خاطر گیاهان ریزی است که وارد سیستم تنفسی می‌شود و این ذرات در همه جا وجود دارد.

رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود:‌به طوری که مشاهده می‌کنیم وقتی از خانه بیرون آمده و در خیابان حرکت می‌کنیم کف خیابان ذرات سبز رنگی وجود دارد. منبع: فارس برچسب ها: بهار ، خواب آلود ، حساسیت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بهار خواب آلود حساسیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رنگ و بوی آب پکیج

ممکن است زمانی که آب گرم خود را باز می کنید، با این صحنه مواجه شده باشید، آبی که از آن خارج می شود تغییر رنگ یا بو داده است.
این مشکل یکی از مشکلاتی است که ما را آزار می دهد و حتی ممکن است از استفاده از آب لوله کشی پشیمان شویم.
هنگامی که با این مشکل مواجه می شوید، یکی از ساده ترین راه حل ها برای رفع این مشکل این است که آب پکیج را باز بگذارید تا آب داخل سیکل کاملاً خارج شود.
در بیشتر موارد این مشکل با تخلیه آب در سیکل حل می شود و پس از چند ثانیه آب به شفافیت قبلی خود برمی گردد، اما اگر پس از چند دقیقه ماندن باز ماندن آب، مشکل شما برطرف نشد، باید به دنبال راه حل آن باشید مطمئن باشید نمایندگی تعمیر پکیج در اصفهان همیشه آماده است تا مشکل پکیج شما را در کمترین زمان ممکن برطرف کند.
در این مقاله به طور کامل به مشکل تغییر رنگ و بوی آب داخل پکیج پرداخته ایم و سعی کرده ایم به شما آموزش دهیم که در صورت بروز این مشکل در پکیج دیواری چه کاری انجام دهید.

در مواقعی که نیاز به تعمیر پکیج دارید، انتخاب یک سرویس کار تخصصی پکیج مارس مهمترین قسمت کار است. اگر ساکن اصفهان هستید، کافیست با ما تماس بگیرید. تعمیر شبانه روزی پکیج های وایلانت، تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان ، تعمیر پکیج بوتان در اصفهان و … در طول هفته را از ما بخواهید.

تغییر رنگ آب در پکیج

اگر آب پکیج شما تغییر رنگ داده است، می توانید با توجه به رنگ آب، مشکل ایجاد شده در پکیج را متوجه شوید، به عنوان مثال اگر آب سبز شده است، این رنگ به معنای خوردگی در لوله های مسی پکیج است. 
همچنین، رنگ سبز در آب پکیج، ممکن است نشان دهنده وجود سرب در چرخه گرمایش پکیج باشد.
سرب به دلایل مختلفی وارد آب آشامیدنی می شود که یکی از آنها جوشکاری در قسمت های مختلف لوله کشی پکیج است. وقتی می بینید رنگ آب به سبز تغییر می کند، باید لوله کشی روی پکیج خود را تعویض کنید.
شایع ترین حالت این است که رنگ آب پکیج به زرد یا قهوه ای تغییر کند و تغییر رنگ آب به زرد، قرمز یا قهوه ای نشان دهنده زنگ زدگی در قسمت های مختلف خط لوله است که بهترین راه حل برای جلوگیری از آن، استفاده از آن فیلتر مغناطیسی در خانه است.
وجود آهن در آب که به دلیل زنگ زدگی در قسمت های مختلف خطوط لوله پکیج، قهوه ای به نظر می رسد برای بدن انسان مضر نیست و صرفاً به دلیل تغییر طعم آب می تواند باعث تحریک عزیزان ما شود. مشتریانی که در ابتدای ورودی آب فیلتر نصب می کنند می توانند این مشکل را حل کنند.
نوع دیگری از تغییر رنگ آب، ظاهر شدن ذرات سفید، زرد یا قهوه ای است. این مشکل مربوط به لوله های پکیج است و این ذرات معمولاً ذرات کلسیم و منیزیم هستند.
ورود این مواد به بدن مشکلی برای شما ایجاد نمی کند اما در صورت رفع نشدن باعث ایجاد انسداد در قسمت های مختلف پکیج می شود.
استفاده از فیلترهای ضد رسوب و تصفیه آب تا حد زیادی مشکل تجمع این ذرات را حل می کند.
این ذرات معمولاً در اطراف عناصر پکیججمع می شوند و در عملیات پکیج مشکل ایجاد می کنند.
تشکیل آب سیاه در پکیج به دلیل وجود نمک های منیزیم در آب است. این ماده به دلیل مخلوط شدن با اکسیژن می تواند باعث تشکیل ماده سیاه در پکیج شما شود.
اگر در لوله کشی پکیج شما از لوله های فولادی یا گالوانیزه استفاده شده باشد، قطعات معدنی ناشی از زنگ زدگی آنها می تواند باعث ایجاد ماده سیاه در آب شود.

تغییر بو در آب آشامیدنی

یکی دیگر از مشکلاتی که در استفاده از پکیج دیواری ممکن است ایجاد شود، تغییر بوی آب مصرفی است که می تواند برای مشتریان بسیار آزاردهنده باشد.
انتشار بوهایی مانند بوی تخم مرغ، فاضلاب، پوسیدگی، گوگرد ناشی از انتشار باکتری در پکیج بسیار آزاردهنده خواهد بود.
این باکتری ها به اندازه وجود سرب در پکیج برای بدن مضر نیستند، اما بوی ناشی از آن می تواند باعث تحریک شود.
گاهی اوقات در مناطقی که آب آشامیدنی دارای املاح زیادی است، این امر طبیعی تلقی می شود و با نصب فیلتر تا حد زیادی می توان از آن جلوگیری کرد.

باکتری ها باعث ایجاد بوی بد در پکیج می شوند:
بوهای بدی مانند گوگرد، پوسیدگی و مانند فاضلاب می تواند در اثر رشد باکتری در پکیج ایجاد شود. باکتری ها معمولاً زمانی در پکیج ایجاد می شوند که آب گرم برای مدت طولانی استفاده نشده باشد و یا ترموستات روی سطح پایین تنظیم شده باشد.
باکتری ها مضر نیستند. اما طعم و بوی بسیار بدی دارند. در این صورت، یک سرویسکار باید مشکل را بررسی کند. بوی تخم مرغ فاسد در لوله کشی ساختمان به دلیل خوردگی میله آند در پکیج است. با تعویض این میله مشکل حل می شود. برای جایگزینی مراحل زیر را دنبال کنید:
1.دیگ را خاموش کنید و آب را تا حدودی تخلیه کنید.
2. لوله آند را بردارید و دور بیندازید.
3. قبل از نصب لوله آند جدید، برای عایق کاری از نوارتفلون استفاده کنید. لوله آند را در جای خود قرار دهید.
4. مخزن را پر کنید و پکیج را روشن کنید. با این کار بوی تخم مرغ های فاسد از بین می رود.
آب سخت همچنین می تواند باعث ایجاد بو و رسوب شود. نصب فیلتر آب مشکل را حل می کند.

نحوه حل مشکل تغییر رنگ آب:

بروز این مشکل در پکیج های دیواری به کمک فیلترهای اکولایزر که در ابتدای مسیر آب ورودی به پکیج قرار می گیرند و از تشکیل شدن ذرات ناشی از املاح جلوگیری می کنند و بسیاری از این مشکلات به راحتی در منزل برطرف می شود. 
دومین اقدام که در صورت انجام مداوم می تواند به راحتی از بروز این مشکلات جلوگیری کند، انجام سرویس پکیج و رسوب زدایی پکیج به صورت مستمر و مداوم است.
راه حل سوم برای جلوگیری از این مشکلات تمیز کردن پکیج و قطعات آن است که در زیر به طور خلاصه به آن می پردازیم:

برق ورودی دستگاه را قطع کنید و مطمئن شوید که برق وارد پکیج شما نشود.
تمام آب داخل پکیج را با استفاده از شلنگی که به شیر تخلیه زیر پکیج وصل می کنید تخلیه کنید.
المنت پکیج را بردارید و آن را با کربنات منیزیم و برس تمیز کنید.
سپس المنت را به جای خود برگردانید و پکیج را به برق وصل کنید.

چگونه از تغییر بو و رنگ آب بسته بندی جلوگیری کنیم؟

با سرویس پکیج دیواری به راحتی می توانید از مشکلاتی مانند تغییر رنگ و بوی آب جلوگیری کنید. در سرویس پکیج ابتدا تمامی قطعات با اسید شسته شده و پس از تمیزکاری قطعات به جای خود برگردانده می شود.

دیگر خبرها

  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی