Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:08:57 GMT

صید ۲۵۵ تن انواع ماهیان استخوانی از آب های گلستان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۷۱۹۹

صید ۲۵۵ تن انواع ماهیان استخوانی از آب های گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن یحیایی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در فصل صید سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ صیادان گلستانی ۲۵۵ تن انواع ماهیان استخوانی از جمله سفید، کفال، کپور و غیره را از آب های استان صید کردند.

معاون صید و بنادر ماهگیری شیلات گلستان افزود: صیادان استان توانستند در بازه زمانی ۶ ماهه از ۱۵ مهر ۱۴۰۰ تا پایان فروردین سال جاری، پنج هزار و ۵۰۵ تن ماهی سفید، ۱۷۵ تن ماهی کفال، ۲۰ تن ماهی کپور و ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تن سایر گونه ها را از آبهای استان صید کنند.

وی با اشاره به میزان سرانه صید هر شرکت تعاونی بیان کرد: ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی در استان وجود دارد که امسال سرانه صید هر شرکت تعاونی صید پره ۱۷ تن ماهی استخوانی بود که ارزش کل صید این تعاونی ها هم به رقم ۱۷۷ میلیارد ریال رسیده است.

یحیایی گفت: در فصل صید امسال ۶۰۴ قطعه بچه ماهی خاویاری حاصل از صید ضمنی که در تور صیادان اسیر شده بودند، در دریا رهاسازی شد.

معاون صید و بنادر ماهگیری شیلات گلستان افزود: همچنین تعداد ۳۴ قطعه ماهیان خاویاری هم از سوی صیادان پره به مراکز بازسازی ذخایر استان تحویل داده شد.

طبق گفته وی در مدت زمان صید ۱۹ کارشناس و ناظر در فعالیت های صید و صیادی برای نظارت بر رعایت استانداردهای صید در کنار صیادان حضور داشتند.

کد خبر 5480798

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل شیلات گلستان صید ماهی ماهی روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس بوشهر روز قدس کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 عید سعید فطر مشهد تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت‌های تعاونی روستایی بخش مرکزی به ریاست بخشدار مرکزی همدان و با حضور مدیر تعاون روستایی شهرستان، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، رئیس شورای اسلامی بخش و دهیاران روستاهای مرتبط برگزار شد.

بخشدار مرکزی همدان در این جلسه اظهار داشت: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه نمایند و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

محمدحسن دهبانی افزود: در سطح بخش مرکزی تعداد ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

وی یادآور شد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تل در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت بروزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

در این جلسه مدیران عامل شرکت‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ١۴٠٣ را ارائه دادند.

کد خبر 6089321

دیگر خبرها

  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان