Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:44:19 GMT

چهارباغ دارای واحد قضایی مستقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۷۴۵۴

چهارباغ دارای واحد قضایی مستقل می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان البرز از احداث ساختمان دادگستری چهارباغ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، کلنگ احداث ساختمان دادگستری شهرستان چهارباغ با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، رئیس دادگستری و دادستان چهارباغ و نیز امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان شهرستانی کلنگ زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر خوش استاندار به مردم شهرستان زیرکوه/ فاز نخست بیمارستان زیرکوه به زودی کلنگ زنی می‌شودمخزن آب 2000 متر مکعبی شهرستان "چوار" کلنگ زنی می‌شود7 پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در منطقه آزاد ارس کلنگ زنی شد

حسین فاضلی هریکندی  با اشاره به نگاه ویژه دادگستری کل استان به چهارباغ گفت: مجموعه قضایی استان اولین دستگاه در البرز بود که تشکیلات قضایی شهرستان را با انعکاس شرایط این بخش، با نظر مساعد رئیس قوه قضائیه در سال 1398 و قبل از شهرستان شدن آن مستقر کرد.

وی افزود: در همان سال، تشکیلات قضایی دادگاه بخش به سطح دادگستری شهرستان ارتقا یافت و رئیس دادگستری و دادستان مستقر شدند.

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از استان های نوپا و دارای مشکلات زیرساختی است بیان کرد: این مشکل در شهرستان چهارباغ حادتر است و با وجود مساعدت‌های مسئولان شهری، مجموعه قضایی چهارباغ مشکل کمبود فضای فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری ویژه دادگستری کل استان و علی رغم کمبود اعتبارات و منابع مالی، با نظر مساعد رئیس قوه قضائیه، از محل اعتبارات حساب خاص، ساختمان دادگستری چهارباغ تامین اعتبار شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز در خصوص ویژگی‌های ساختمانی که امروز کلنگ احداث آن بر زمین زده شد، گفت: این مجتمع قضایی دارای حدود 3700 متر زیربنا  است که در سه و نیم طبقه ساخته خواهد شد و علاوه بر بخش‌های اداری و دفتر رئیس دادگستری، دادستان و معاونان آن‌ها، احداث 19 شعبه جهت دادسرا و دادگاه نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون در مجموع 9 شعبه دادسرا و دادگاه در این شهرستان مستقر است با احداث این ساختمان که در دو فاز و در مدت زمان 18 ماه انجام خواهد شد، در صورت تامین نیروی انسانی و با افزایش صد درصدی شعب قضایی، با تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، خدمات قضایی به نحو مطلوب تری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اولین نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی  برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ دادگستری استان تبیین گردید.
دکتر عتباتی در این نشست با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ تلفیقی از سند تحول قوه قضائیه، دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی و مقتضیات استان است بر حرکت به سمت ترقی، ارتقاء و تحول و تعالی عملکرد دستگاه قضایی استان تاکید کرد.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه موضوعاتی را درخصوص مواردی که در شعب تحقیق و اجرای احکام می‌بایست در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال جدید مورد توجه قرار دهند را بیان داشت.
در این نشست پس از ارائه گزارش زارع معاون فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان محمد پور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، اسدی معاون قضایی شورای حل اختلاف، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، محمد و ابراهیم علی‌نژاد، رضایی معاونین قضایی و محمدرضا معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان مطابی را در راستای اجرایی نمودن برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ بیان داشتند.
در ادامه حمیدی رئیس دادگستری سلماس، گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب، پوراکبر دادستان مهاباد، جعفری دادستان ماکو درخصوص مشکلات و موارد مبتلابه به نمایندگی از سوی سایر حوزه‌های قضایی استان مطالبی را طرح و در پایان با جمع بندی دکتر عتباتی و تصویب مصوباتی این نشست به کار خود خاتمه داد.
لازم به ذکر است روح الامین مدیر کل امور اراضی استان نیز در بخشی از این جلسه حاضر و گزارشی از عملکرد و میزان پیشرفت حوزه‌های قضایی در خصوص تثبیت اراضی کشاورزی ارائه که رئیس کل دادگستری استان با آسیب شناسی بر تثبیت ۸۰ درصدی اراضی کشاورزی تا هفته قوه قضاییه سال جاری تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه