Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهلول تکلوی گفت: از ۱۴ اسفند سال گذشته همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان اردبیل ۱۳ هزارو ۷۹۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی، تاریخ منقضی و آلوده ضبط و امحاء شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در بازدید فرماندار اردبیل از روند اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در این شهرستان گفت: در طول اجرای این طرح نظارتی ۶ هزارو ۷۷۴ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و استحصال نظیر کشتارگاهها، مراکز و کارگاه‌های بسته بندی فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های پروتئینی، قصابیها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، رستوران ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت‌ها و انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکلوی در این مدت تقریبی دو ماهه اجرای طرح نظارتی ۲۳ مورد نمونه برداری انجام و جهت آزمایشات تکمیلی و تایید تشخیص قطعی آلودگی به آزمایشگاه مرکزی اداره کل ارجاع شده است.

او می‌گوید: در این مدت ۱۲۰ پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده که منجر به پلمب ۱۷ مرکز عرضه شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در طول سال به صورت مستمر اجرا می‌شود و در ایام ویژه و خاصی نظیر عید نوروز، ماه رمضان، ایام محرم و عید قربان به جهت افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده‌های خام دامی با ساماندهی اکیپ‌ها تشدید می‌شود بر اهتمام دامپزشکی در تضمین سلامت مواد غذایی و بهداشت عمومی جامعه تاکید کرد.

تکلوی گزارش کاملی از روند اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ارائه کرد و گفت: این طرح از ۱۴ اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور با تجهیز و ساماندهی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار در استان اردبیل شروع شده و تا آخر عید فطر ادامه می‌یابد.

سید محمد اعتماد، فرماندار اردبیل در این بازدید از تلاش بی وقفه دامپزشکی در رصد و پایش فرآورده‌های خام دامی تشکر و بر لزوم تضمین سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه تاکید کرد.

او همچنین با حضور در ستاد مرکزی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی مستقر در اداره کل دامپزشکی استان با مدیر کل دامپزشکی استان دیدار و گفتگو کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اردبیل تشدید نظارت فرآورده های خام دامی کشتارگاههای صنعتی فرآورده های خام دامی کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی استان اردبیل طرح تشدید اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی