Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:07:42 GMT

افزایش تولید طلای سرخ در گیلان سبز

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۷۵۱۹

افزایش تولید طلای سرخ در گیلان سبز

منوچهر پارسافر گفت: توسعه کشت و تولید طلای سرخ در گیلان از برنامه‌های کاری این سازمان در سال جاری است و شهرستان سیاهکل در صدر جدول تولید زعفران گیلان قرار دارد و تولید این محصول در زعفران بیش از دیگر شهرستان‌های گیلان جا افتاده است.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، علاوه بر شهرستان سیاهکل تولید و توسعه کشت زعفران در شهرستان رودبار نیز از روند افزایشی چشمگیری برخوردار است و کشاورزان برخی دیگر از شهرستان‌های گیلان نیز برای تولید طلای سرخ گیلان بیشتر از گذشته رغبت نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه برخی از کشاورزان به شرایط تولید و فروش زعفران وارد هستند و پرداختن به این امر موجب ارتقای درآمد این افراد شده است.

پرداختن به تولید و توسعه کشت زعفران برای کشاورزان یک شغل جانبی است و در کنار تولید برنج و دیگر مشاغل در حوزه زعفران نیز فعالیت می‌کنند.

علاوه بر کشاورزان جوانان دانش آموخته رشته کشاورزی هم برای افزایش تولید زعفران متقاضی هستند و حتی در مواردی دانش آموختگان دیگر رشته‌ها نیز مایل هستند برای تولید و کشت این گیاه ارزشمند در استان فعالیت کنند.

در حال حاضر شرایط تولید و توسعه کشت زعفران در برخی از مناطق گیلان مهیا است و زعفران گیلان کیفیت بسیار خوبی دارد و حتی درمواردی برخی از زغفران‌های گیلان کیفیت بالاتری از زعفران خراسان رضوی دارند.

فعلا میزان عملکرد زعفران در هر هکتار دو تا سه کیلو است و در تلاش هستیم این میزان به ۷تا۸ کیلوگرم برسد و در صورت تحقق این امر شاهد توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی زعفران گیلان به صورت مدرن و شیک خواهیم بود.

از افرادی که مایل باشند برای تولید زعفران و پیاز زعفران فعالیت کنند حمایت خواهیم کرد و تسهیلات لازم به افراد توانمند اختصاص خواهد یافت.

اخیرا برخی از افراد برای تولید زعفران در گیلان به صورت گلخانه‌ای نیز متقاضی هستند که به متقاضیان برای تکثیر پیاز زعفران در اراضی جلگه‌ای و پایین دست خاک بسیار خوبی دارد، توصیه می‌کنیم فعالیت کنند که یکی از فرصت‌های بسیار خوب است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زعفران تولید زعفران برای تولید توسعه کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

کد خبر 6093000 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود