Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:01:15 GMT

آغاز دوباره واریز پول به بورس

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۷۵۷۸

به گزارش بورس تابناک، صندوق توسعه ملی اعلام کرد که طی توافقی که با بورس داشته، موانع واریز پول به صندوق تثبیت بازار رفع و به تازگی دو قسط با مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

تازه‌ترین اعلامی که صندوق توسعه ملی به ایسنا داشته است بیانگر پایان مناقشه چندماه اخیر بین این صندوق و صندوق تثبیت بازار در رابطه با واریز حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی است که  قرار بود در راستای حمایت از بازار سرمایه به صورت مرحله‌ای به بورس تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در دی ماه سال گذشته با واریز قسط ۶۵۰ میلیارد تومانی، صندوق توسعه ملی اعلام کرد که تا آن زمان در مجموع ۲.۷ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار واریز شده و قرار است مابقی نیز در اقساط ۶۵۰ میلیارد تومانی و از محل ریال بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی در بانک‌ها، پرداخت شود.

مدتی بعد مسئولان بورس اعلام کردند که با وجود وعده‌ داده شده برای پرداخت منابع صندوق توسعه ملی به صورت مرحله‌ای به صندوق تثبیت ‌بازار، این اقدام هنوز اجرایی نشده است. صندوق توسعه ملی اما دلیل این توقف را عدم ورود بورس به امضای قرارداد مربوطه اعلام و تاکید کرد که در این حالت از لحاظ حقوقی امکان ادامه پرداخت نیست.

اختلاف به اینجا ختم نشد و بورس اعلام کرد که قرارداد منصفانه و دو طرفه نیست. البته آنها به اینکه بخشی از پرداخت پول از محل شخص ثالث تعیین شده نیز اعتراض داشتند؛ این در حالی است که قرار است ۵۰۰۰ میلیارد تومان از این پول از محل طلب صندوق توسعه ملی از وزارت اقتصاد تسویه شود. با این حال صندوق توسعه ملی تاکید داشت که هم بورس و هم وزارت اقتصاد در جریان جزئیات این قرارداد که در هیات امنای صندوق توسعه ملی نیز مصوب شده، بوده‌اند.

به هر صورت اعلام صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری با حل اختلاف دو طرف، واریز اقساط ۶۵۰ میلیارد تومانی آغاز و دو قسط به صورت یکجا (۱۳۰۰ میلیارد تومان) پرداخت شده است که این روند تا تسویه مبلغ تعهد شده، ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده دعای روز بیست و نهم رمضان عید فطر صندوق توسعه ملی بازار سرمایه واریز پول ماه رمضان کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده دعای روز بیست و نهم رمضان عید فطر صندوق توسعه ملی میلیارد تومانی میلیارد تومان صندوق تثبیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی