Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:17:31 GMT

سوراخ دیواره قلب بدون عمل باز در بوشهر ترمیم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۷۵۸۰

سوراخ دیواره قلب بدون عمل باز در بوشهر ترمیم می‌شود

دکتر محمدرضا پوربهی درباره انجام این عمل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سوراخ قلب می‌تواند به‌صورت ژنتیک در بین دهلیزها و یا بین بطن‌ها و یا در بین شریان‌های بزرگ باشد و با انجام عمل جراحی می‌توان این سوراخ‌ها را ترمیم کرده و جلوی عوارض غیرقابل برگشت از جمله افزایش کشنده فشار ریوی و مرگ را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ترمیم سوراخ دیواره قلب افزود: جلوگیری از انجام عمل باز قلب یکی از مهم‌ترین مزایای عمل‌ترمیم سوراخ قلب است.

پوربهی ادامه داد: خوشبختانه با فراهم بودن زیرساخت‌های لازم و حضور کادر تخصصی در بیمارستان قلب بوشهر، عمل‌ترمیم سوراخ دیواره قلب بدون نیاز به جراحی باز و با عمل آنژیوگرافی صورت می‌گیرد.

فلوشیپ قلب و عروق در بیمارستان قلب بوشهر در مورد نحوه انجام این عمل بیان داشت: از طریق کشاله ران یک لوله ظریف وارد رگ و سپس از طریق ورید اصلی تحتانی وارد دهلیز راست شده و با عبور از سوراخ دهلیزی وارد دهلیز چپ می‌شود و با وسیله مورد نظر سوراخ بین دو دهلیز بسته می‌شود.

پوربهی ادامه داد: تمامی این مراحل در اتاق آنژیوگرافی (کت لب) به‌وسیله اشعه X مشاهده شده و هم‌زمان پزشک از اکو مری (TEE) نیز استفاده می‌کند.

وی درباره مدت‌زمان انجام این عمل نیز چنین گفت: این عمل حدود دو ساعت طول می‌کشد که معمولاً در کودکان و برخی بزرگ‌سالان به‌صورت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

پوربهی در مورد مراقبت‌های بعد از ترمیم سوراخ دیواره قلب گفت: بیمار برای ۲۴ ساعت در بیمارستان تحت نظر خواهد بود و در این مدت با کمک نوار قلب و اکوکاردیوگرافی محل قرار گرفتن وسیله و اختلالات احتمالی ریتم قلبی و مشکلات احتمالی دیگر بررسی می‌شود.

متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پس از ترخیص، بیمار باید تا یک ماه طبق دستور پزشک داروهایی را به‌منظور رقیق شدن خون و پیشگیری از ایجاد لخته‌های کوچک درون قلب دریافت نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، انجام عمل‌ترمیم سوراخ دیواره قلب در بیمارستان بوشهر با آنژیوگرافی موجب کاهش سفرهای درمانی به خارج از استان شده و از تحمیل هزینه‌های اقتصادی زیاد به خانواده بیماران جلوگیری می‌کند.

کد خبر 5480817

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیماری های قلبی و عروقی بیمارستان روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه عید سعید فطر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله

دکتر امیر حسابی  رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس افزود: ظهر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

دکتر حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین اعمال جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی اطفال که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختربچه ۲/۵ ساله، ۲هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدودا ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

وی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شد و حال عمومی کودک مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک