Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدمت سربازی‌اش را در کسوت معلمی گذراند و در دوران دفاع مقدس نیز جریان تعلیم و تربیت را در جبهه‌ها ادامه داد و سرانجام شغل خطیر معلمی را با شهادت در جبهه حلب به پایان رساند تا نخستین شهید مدافع حرم جامعه فرهنگیان باشد.

از سرباز معلمی تا حلب راه و هدفش تنها یک موضوع بود؛ «رضایت خدا» و شاید به همین دلیل بود که در دوران دفاع مقدس سنگر تعلیم و تربیت را در جبهه‌ها ادامه داد و پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، راهی جبهه حلب شد تا به قول خود از صحن و سرای «بی بی زینب» دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج رضا ملایی نخستین شهید مدافع حرم جامعه فرهنگیان کشور از خطه خوزستان است که در سال ۹۴ در مسیر دفاع از حرم حضرت زینب (س) به دست نیرو‌های داعش در شهر حلب به شهادت رسید.

او فعالیت در شغل معلمی را از سال ۵۵ با بحث سپاه دانش آغاز کرد و در سال ۵۷ پس از پایان دوران سربازی فعالیت رسمی خود را در مجموعه آموزش‌وپرورش به عنوان مربی علوم تربیتی آغاز کرد و پس از آن به عنوان معلم ابتدایی و مدیر مدارس راهنمایی مشغول فعالیت شد و در طول سال‌های حضورش در کسوت معلمی بار‌ها توانست به عنوان معلم و مدیر نمونه استانی و کشوری انتخاب شود.

همسر شهید ملایی از زندگی مشترکشان روایت می‌کند: حاج رضا پسرعمه‌ام بود و در دوران جوانی در یک محل نیز زندگی می‌کردیم به همین دلیل براساس شناخت کاملی که از یکدیگر داشتیم در دهه ۶۰ ازدواج کردیم که ماحصل این زندگی مشترک ۷ فرزند است، ۶ پسر و یک دختر.

از همان ابتدای ازدواج، حاج رضا برای دفاع از کشور راهی جبهه‌های جنگ شد و سال ۶۱ در عملیات والفجر، سال ۶۲ و ۶۳ در عملیات خیبر و هورالهویزه و در سال ۶۵ در عملیات فاو حضور داشت.

همسر شهید ملایی می‌گوید: حاج رضا همیشه می‌گفت جای جای شهر مملو از یاد و خاطره دوستان شهید و رزمنده‌ام است، چرا من از قافله شهدا جامانده‌ام و از آنجایی که مرد جبهه و جنگ بود به محض شنیدن خبر حضور داعش در سوریه برای دفاع از حرم بی بی زینب (س) راهی حلب شد.

حاج رضا پس از دو هفته حضور در حلب و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، ۱۷ آذر ۹۴ به شهادت رسید تا افتخار نخستین شهید مدافع حرم فرهنگیان را به نام خود ثبت کند.

زمانی که خبر حضور داعش در سوریه و احتمال تعرض آن‌ها به حرم اهل بیت (ع) را شنید بلافاصله عزم خود را برای حضور در سوریه جزم کرد و هنگامی که با مخالفت همسرش مواجه شد برای راضی کردنش این گونه گفت: هم‌اکنون فرزندانمان بزرگ شده اند و به من نیازی ندارند مهمتر از آن که خداوند تکیه‌گاه آنهاست بنابراین باید برای دفاع از حرم بی بی زینب (س) بروم.

حاج رضا ملایی که در دوران بازنشستگی‌اش از آموزش‌وپرورش برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) فعالیت می‌کرد، شهادت دو نفر از شاگردانش را نیز در حلب شاهد بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدافعان حرم نخستین شهید مدافع حرم برای دفاع دفاع از حرم حاج رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هلال احمر از سیل دشتیاری تا جنگ غزه مایه افتخار است

رئیس مجلس گفت: آن روزهایی که به تعبیر شهید چمران وقتی شیپور جنگ زده می‌شود فرق مرد از نامرد مشخص می‌شود، هلال احمری‌ها نشان دادند که از مردان مخلص سرزمین عزیزمان ایران اسلامی هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ طی سخنانی اظهار داشت: هلال احمر از جنوبی‌ترین و شرقی‌ترین نقطه کشور در سیستان بلوچستان در سیل دشتیاری تا شمالی‌ترین و غربی‌ترین نقطه ایران در سیل خوی و زلزله قصر شیرین و در سطح فراملی و منطقه‌ای در جنگ غزه نماد حضور مداوم شما عزیزان است.

وی با بیان اینکه اگر من به عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس از تلاش‌های هلال احمر در جنگ 8 ساله یاد نکنم، در حق این سازمان و شهدای بزرگ  آن ظلم شده است، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که دوستان هلال احمری ما در همزمان که کوله‌های امداد را حمل می‌کردند اسلحه هم به دست داشتند و پا به پای سایر رزمندگان در عملیات شرکت داشتند. 

قالیباف گفت: آن روزهایی که به تعبیر شهید چمران وقتی شیپور جنگ زده می‌شود فرق مرد از نامرد مشخص می‌شود، هلال احمری‌ها نشان دادند که از مردان مخلص سرزمین عزیزمان ایران اسلامی هستند و امروز شما وارثان و میراث داران آن عزیزان هستید و این را در عمل نشان دادید. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • مجتبی مطهری: اخلاق مقداری در جامعه ما افت کرده است/ مسعود ادیب: هم‌نسل‌های من از شهید مطهری دین‌داری و مسلمانی خود را آموختند/ ابوالقاسم فنایی: شهید مطهری سعی کردند از جاودانگی اخلاق دفاع کنند
  • حضور هلال احمر از سیل دشتیاری تا جنگ غزه مایه افتخار است
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • فن دایک جایی نمی‌رود: در دوران گذار، لیورپول را همراهی خواهم کرد
  • واکنش لاندو نوریس به نخستین پیروزی‌اش در فرمول یک
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • یادی از شهید امیررضا علیزاده ، شهید مدافع حرم