Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: ۲۰۰ کودک کار و خیابانی در این استان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خدمات رایگان دریافت کردند.

به گزارش ایران آنلاین، وجیهه محمدی فلاح روز دوشنبه  در محل ارایه خدمات رایگان به کودکان کار و خیابان در مجتمع شهید فخری زاده کرج افزود: بهزیستی استان البرز از طریق دایر کردن مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان کاروخیابان به این عزیزان ارایه خدمات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  با توجه به تغییرات در ماهیت و ویژگی های آسیب از جمله موضوع سرپرستی کودکان ، نوع کار و ارتباط با خانواده طی سالهای اخیر ۲ مرکز حمایتی ، آموزشی کودک و خانواده روزانه نیز راه اندازی شده است.

محمدی فلاح با اشاره به برنامه های بهزیستی در سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ برای کودکان کار وخیابان افزود: با اجرای برنامه اقدام وعمل(حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان با رویکرد دوستدار کودک) در طول سال گذشته و سال جاری تلاش شده از راهکارهای علمی و حرفه ای تری نسبت به سالیان گذشته برای ساماندهی کودکان کار و خیابان استفاده شود.

وی تاکید کرد: در برنامه فوق  ضمن شناسایی و جذب کودکان ثبت اطلاعات آنها از طریق اسکن عنبیه در سامانه یکپارچه کودکان کاروخیابان صورت می گیرد.

مدیر کل بهزیستی البرز بیان داشت: بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده آنها، پیشگیری و رفع مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی، افزایش امکان دسترسی آنان به خدمات ، گسترش خدمات خارج از مرکز و کاهش تصدی گری دولت با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از جمله اهداف این نهاد حمایتی است.

وی یادآورشد: طی سال گذشته به تعداد ۵۱۸ کودک کار و خیابان ارایه خدمات شده و در مراکز روزانه و شبانه روزی پذیرش و ساماندهی شده اند که بیش از ۸۰  درصد این کودکان اتباع خارجی بوده اند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز  با اشاره به اینکه تیم اجرایی ۲۵ نفره خدمت دهنده شامل کارشناس ، پزشک ، دندانپزشک ، مددکار و روانشناس بوده اند افزود: از جمله این خدمات می توان به ۱۸۰ مورد مورد ویزیت پزشکی و تحویل دارو ، ۸۰ مورد خدمات دندانپزشکی ، ۹۸ مورد تست اچ آی وی ، توزیع ۱۳۰ قوطی شیرخشک ، توزیع ۶۰ مورد بن خرید کالا به ارزش بیش از۶۰۰ میلیون ریال اشاره کرد .

بهزیستی البرز ۵۰ هزار معلول  را زیر چتر حمایتی خود دارد.



انتهای پیام/

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کودکان کار و خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج

روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز، این تیم متشکل از پزشکان متخصص و عمومی، ماما و کارشناسان پرستاری ، بهیاری و بینایی سنجی اقدام به ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم منطقه محمد شهر نمود.

در این برنامه ضمن انجام غربالگری های فشار خون ، قند خون و بینایی سنجی مراجعان ، معاینه لازم نیز توسط پزشکان متخصص و عمومی و مامایی انجام گرفت.

همچنین در جریان این برنامه بیش از ۲۵۰ نفر از مردم منطقه محمد شهر مورد معاینه ، غربالگری و راهنمایی پزشکان و سایر کادر درمان قرار گرفتند ضمن آنکه به مراکز درمانی تامین اجتماعی ، دولتی و دانشگاهی استان ارجاع داده شدند.

این برنامه توسط کانون بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و با همکاری کانون های بسیج جامعه پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ، نظام پزشکی شهرستان کرج و سپاه ناحیه محمد شهر در محل مسجد جامع محمد شهر اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان