Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@15:53:48 GMT

پاکستان سه‌شنبه را عيدفطر اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۷۹۴۸

خبرگزاری آریا-ستاد ملی استهلال پاکستان رویت نشدن هلال ماه شوال را در شامگاه یکشنبه تایید و با اعلام 30 روزه شدن ماه مبارک رمضان، روز سه‌شنبه را عید سعید فطر و اولین روز از ماه شوال در این کشور اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، منابع رسمی پاکستان اعلام کردند رئیس ستاد استهلال این کشور طی کنفرانس خبری در اسلام‌آباد گفت: هلال ماه شوال در هیچ نقطه‌ای در پاکستان رویت نشد و فردا دوشنبه سی‌ام ماه رمضان است و روز سه‌شنبه در پاکستان اول ماه شوال و عید فطر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت نماز عید فطر روز سه شنبه در سراسر پاکستان اقامه خواهد شد.
دولت پاکستان تعطیلات رسمی عید فطر امسال را چهار روز اعلام کرده است.
عید فطر و عید قربان، اعیاد اصلی مردم مسلمان پاکستان است.
حال و هوای پاکستان در ایام "عید شیرین"
بسیاری از ساکنان پایتخت و شهرهای بزرگ پاکستان این روزها برای رهایی از گرما یا دید و بازدید با اقوام، به شهرستان ها و مناطق خوش آب و هوا یا شهرها و روستاهای زادگاه خود سفر می کنند.
شهر اسلام‌آباد امروز بسیار خلوت تر از روزهای قبل شده است. مسافرت های عید فطر که به "عید شیرین" معروف است، آغاز شده است.
در چند روز گذشته بازار شب عید فطر در سراسر پاکستان روزهای پر رونقی داشته و امروز هم برخی از مراکز خرید همچنان به روی کسانی که تا امروز موفق به خرید کفش و لباس های نو و مایحتاج ایام عید نشده اند، باز است.
شبکه های تلویزیونی و خبری در پاکستان بخش عمده ای از برنامه های خود را به موضوع عید فطر، پخش آگهی های بازرگانی مربوط به بازار شب عید و برنامه های شاد اختصاص داده اند.
تعطیلات عید فطر اما برای نیروهای امنیتی پاکستان مفهوم چندانی ندارد و دستگاه های امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از هرگونه ناآرامی یا حملات تروریستی احتمالی درنقاط مختلف این کشور در ایام عید، مثل همیشه باید درحال آماده باش به سر ببرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پاکستان ماه شوال عید فطر سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس

به گزارش خبرنگار مهر، شماری از دانشجویان دانشگاه اردو پاکستان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین که در روزهای اخیر به شدت از سوی پلیس آمریکا سرکوب شده اند، تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه اردو کراچی پاکستان در حمایت از دانشجویان جهان و مردم مظلوم غزه در محوطه این دانشگاه حضور پیدا کرده و با به دست گرفتن پلاکاردهایی سرکوب دانشجویان آمریکایی را محکوم کردند.

دانشجویان پاکستانی همچنین خواستار پایان جنگ غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه شدند.

کد خبر 6094012 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • (ویدیو) غذای خیابانی در پاکستان؛ پخت و سرو ۵۰۰ کیلو آب نخود با مرغ و تخم مرغ
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند