Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:59:54 GMT

۱۰ تانکر برای آبرسانی به عشایر لرستان اختصاص پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۸۰۴۷

۱۰ تانکر برای آبرسانی به عشایر لرستان اختصاص پیدا کرد

نورمحمدی گفت: آبرسانی به عشایر استان لرستان توسط ۱۰ تانکر انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشنگ نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: زمان قانونی کوچ عشایر ۱۵ اردیبهشت می باشد اما امسال به دلیل گرم شدن هوا و نبود گیاه درمراتع وهمچنین نبود علوفه های دستی ونهاده های دامی، عشایر اقدام به کوچ زودهنگام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرساله حدود ۹هزار خانوار اقدام به کوچ می کنند و از مناطق ییلاقی استان لرستان به استانهای خوزستان وایلام کوچ می کنند البته تعدادی ازعشایر نیز کوچ درون استانی دارند.

سرپرست امور عشایری لرستان تصریح کرد: در استان لرستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام وجود دارد که سالانه ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز لرستان را تامین می کنند.

نورمحمدی بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و برای رفع مشکلات آب، ۱۰ تانکر ۱۲ هزار لیتری در نظر گرفته شده که بتوانند آبرسانی به عشایر مناطق قشلاقی را انجام دهند و در هر زمانی که نیاز باشد این تانکر‌ها آبرسانی را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود شرایط لازم برای عشایر مهیا باشد تا عشایر با کمترین مشکل بتوانند اقدام به کوچ نمایند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل امورعشایر استان با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر به استان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر عشایری که تازه وارد استان شده بودند دچار مشکلات معیشتی شدند.
محمودی ابا اشاره به اینکه این عشایر در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان  هستند افزود: پیگیری های  لازم برای جبران خسارت وارد شده به این عشایر در حال انجام است.
وی گفت: زمان تقویم کوچ  عشایر به استان با توجه به هماهنگی‌ها انجام شده و مناسب بودن وضعیت چرای دام در خوزستان ۲۵ اردیبهشت است و عشایر از کوچ زودتر از موعد پرهیز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی خسارت

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان