Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-27@16:37:05 GMT

معرفی روش های تمیز کردن قاب گوشی

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۸۳۰۲

روش های تمیز کردن قاب گوشی از آلودگی های اسیدی

معمولا آلودگی هایی که روی قاب گوشی ایجاد می شوند، اسیدی هستند. این آلودگی ها شامل لکه های غذا، تعریق دست، آلودگی های ناشی از دود خودروها و غیره هستند. به منظور تمیز کردن قاب از این عوامل باید از مواد شوینده با خاصیت قلیایی استفاده کرد که در اینجا مهم ترین آنها را شرح می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از کف و آب

یکی از متداول ترین روش های تمیز کردن قاب گوشی استفاده از کف حاصل شده از مواد شوینده معمولی خانگی است که عمدتا خاصیت قلیایی دارند. بهترین ماده برای این کار، مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی نسبت به دیگر مواد شوینده خانگی مانند صابون و مایع دستشویی، پاک کنندگی بیشتری دارد. این روش، شامل مراحل زیر است:

⦁ ابتدا مقداری آب را جوش آورده و سپس اجازه دهید که تا دمای 50 درجه خنک شود.
⦁ مقداری مایع شوینده به آب اضافه کنید و هم بزنید تا کف کند.
⦁ قاب گوشی را جدا کرده؛ درون ظرف آب گذاشته و چند دقیقه صبر کنید.
⦁ با استفاده از یک مسواک، تمام سطح قاب را مورد شستشو قرار دهید.
⦁ قاب را با استفاده از دستمال میکروفایبر خشک کرده و با قرار دادن آن در هوای آزاد، اجازه دهید که رطوبت آن کاملا از بین برود.

هرچه شدت آلودگی قاب بیشتر باشد باید از مواد شوینده قوی تر و به میزان بیشتری استفاده کرد. البته، دقت داشته باشید که هرگز از سفیدکننده ها مانند وایتکس برای شستن قاب های سیلیکونی، استفاده نکنید چراکه رنگ آنها از بین می برد.

جوش شیرین؛ راه حلی برای لکه های سرسخت

برخی از لکه ها به ویژه آنهایی که مدت هاست تمیز نشده اند، سرسخت تر از لکه های معمولی هستند و با مواد شوینده معمولی از بین نمی روند. یکی از بهترین روش های تمیز کردن قاب گوشی در این موارد، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین، دارای دو خاصیت شویندگی و سایندگی است. ویژگی اول، پیوند مولکول های لکه و بدنه قاب را از بین برده و خاصیت دوم، سبب کنده شدن آنها می شود.

برای شستشو با استفاده از جوش شیرین، دو روش پیش روی شماست. در صورتی که آلودگی سطح قاب شدید است، روش اول را با مراحل زیر به کار ببرید:

⦁ مقداری آب را جوش آورده و اجازه دهید که تا دمای 50 درجه سرد شود.
⦁ مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید.
⦁ قاب گوشی را جدا کرده و چند دقیقه درون ظرف آب بگذارید.
⦁ قاب را از آب خارج کرده و مقداری جوش شیرین روی آن ریخته و با استفاده از یک مسواک، تمام سطح آن را بشویید.
⦁ قاب را با آب سرد شسته، با استفاده از دستمال میکروفایبر، خشک کرده و اجازه دهید که در هوای آزاد کاملا خشک شود.

در صورتی که آلودگی موضعی است، می توانید روی سری مرطوب یه مسواک یا روی خود قاب، مقداری جوش شیرین ریخته و با مسواک، همه جای آن را تمیز کنید. در آخر نیز قاب را شسته و با روش های گفته شده، خشک کنید.

الکل؛ یک راه حل آسان

از جمله آسان ترین و شناخته شده ترین روش های تمیز کردن قاب گوشی، استفاده از الکل است. این ماده به ویژه برای پاک کردن لاک از روی قاب گوشی مفید واقع می شود. الکل را می توان به اشکال مختلفی روی گوشی اعمال کرد.

اولین روش این است که مقداری پنبه را الکلی کرده روی همه جای قاب گوشی، اعمال کنید. این روش معمولا برای ضدعفونی کردن قاب به ویژه در شرایط کرونایی فعلی مناسب است. همچنین، در صورتی که قاب خود را مرتبا تمیز می کنید، این روش می تواند به عنوان یک روش مکمل به کار گرفته شود. پاک کردن آلودگی های موضعی مانند لاک ناخن از روی گوشی نیز معمولا با این روش انجام می شود.

روش دوم، نوعی شستشوی قاب گوشی با الکل است. برای این منظور، قاب را از گوشی جدا کرده و الکل را روی همه جای آن اسپری کنید. سپس با استفاده از دستمال میکروفایبر، الکل را روی همه جای قاب اعمال کنید. پس از آن قاب را در معرض هوای آزاد بگذارید تا رطوبت و بوی آن از بین برود. این کار، یکی از بهترین روش های تمیز کردن قاب گوشی از آلودگی های شدید است.

در مواقعی که امکان باز کردن قاب گوشی وجود ندارد یا دسترسی به پارچه و پنبه میسر نیست، می توان از پدهای الکلی برای ضدعفونی و تمیز کردن موقت قاب استفاده کرد.

تمیز کردن قاب های ژله ای

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از قاب های ژله ای بی رنگ برای گوشی های خود استفاده کنند تا طرح و رنگ زیبای گوشی شان پنهان نشود. یکی از معایب این قاب ها علاوه بر جذب آلودگی های مختلف مانند دیگر قاب ها، کدر شدنشان در معرض نور خورشید است. بهترین روش های تمیز کردن قاب گوشی در این موارد، استفاده از مواد سفیدکننده مانند وایتکس و انواع مواد شستشوی سطوح است.

برای این منظور، مانند روش تمیز کردن با مایع ظرفشویی عمل کرده و این بار در کنار آن، مقداری سفیدکننده نیز بسته به شدت آلودگی به آب اضافه کنید. دقت داشته باشید که حتما از دستکش و عینک مناسب استفاده کرده و این کار را در فضایی با تهویه مناسب انجام دهید چراکه مواد سفیدکننده، سمی و خطرناک هستند.

سخن آخر
اکثر آلودگی ها با استفاده از مایع ظرفشویی و دیگر مواد شوینده قلیایی، جوش شیرین و الکل از بین می روند. قاب های ژله ای زرد شده را نیز می توان با اضافه کردن مقداری مایع سفیدکننده، مانند وایتکس به محلول مایع ظرفشویی و آب، دوباره بی رنگ و شفاف کرد.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: اجازه دهید مایع ظرفشویی مواد شوینده جوش شیرین آلودگی ها همه جای لکه ها قاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی

گروهی از مقامات عالی‌رتبه ارتش کره جنوبی اعلام کردند نیروی هوایی این کشور یک اطلاعیه داخلی در یازدهم آوریل منتشر کرده که خواستار منع کامل استفاده از هرگونه وسایلی‌ست که قادر به ضبط صدا هستند و گوشی‌های آیفون مشمول این ممنوعیت می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از استریت تایمز، نیروهای مسلح کره جنوبی در نظر دارند یک ممنوعیت گسترده در ساختمان‌های نظامی این کشور برای استفاده از آیفون به خاطر افزایش نگرانی در مورد درز احتمالی اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا، وضع کنند.
گروهی از مقامات عالی‌رتبه ارتش کره جنوبی اعلام کردند نیروی هوایی این کشور یک اطلاعیه داخلی در یازدهم آوریل منتشر کرده که خواستار منع کامل استفاده از هرگونه وسایلی‌ست که قادر به ضبط صدا هستند و گوشی‌های آیفون مشمول این ممنوعیت می‌شوند.
طبق این سند، تصمیم ممنوعیت آیفون در نیروهای مسلح نتیجه اجلاس مشترک سران نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی بوده است.
در این اطلاعیه آمده است:«این ممنوعیت شامل هرگونه ضبط صدا می‌شود، از مکالمات رسمی شامل جلسات، مکالمات دفتری، اطلاعیه‌های تجاری و شکایات گرفته تا مکالمات غیر رسمی مثل تماس‌های تلفنی شخصی در داخل ساختمان‌های نظامی».
بررسی‌های لازم جهت گسترش این ممنوعیت به واحدهای دیگر هم در حال انجام است. سران ارتش کره جنوبی این ممنوعیت را از ماه آوریل به صورت آزمایشی  در شهر گیریونگ اجرا کرده‌اند. در صورت گسترش این ممنوعیت، کل کشور شامل آن خواهد شد.
این ممنوعیت تمام انواع ساعت‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی همراه را شامل می‌شود.
در صورت گسترده شدن این ممنوعیت، حدود 500 هزار نیروی نظامی کره جنوبی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. طبق گزارش موسسه تحقیقات دفاعی کره که زیر نظر وزارت دفاع این کشور فعالیت می‌کند، تعداد کل نیروهای نظامی به 499800 نفر در 2022 می‌رسیده که شامل 365 هزار نفر در نیروی زمینی، 69800 نفر در نیروی دریایی و 65 هزار نفر در نیروی هوایی می‌شود.
طبق گفته برخی منابع، گوشی‌های هوشمند اندروید متعلق به سامسونگ الکترونیک از این ممنوعیت معاف می‌شوند، اما گوشی‌های آیفون کاملاً ممنوع خواهند بود. دلیل آن هم این است که آیفون کاملاً به تعهدات خود نسبت به محدودیت‌های مشخص شده توسط بخش امنیت موبایل وزارت دفاع کره جنوبی عمل نمی‌کند.
صحبت در مورد تحریم احتمالی آیفون در سپتامبر 2023 آغاز شد، وقتی اس‌کی‌تلگرام خبر از یک ویژگی بی‌سابقه ضبط مکالمات تلفنی برای آیفون از طریق نرم‌افزار A-Dot داد.
انتهای پیام/48

دیگر خبرها

  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات استان سمنان
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات سمنان
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند