Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی گفت: بخش اعظمی از مشکلات و موانع جذب تسهیلات و اشتغال‌آفرینی به حوزه بانک‌ها بر می‌گردد که امید است در سال جدید شاهد رفع این مشکلات باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرپرست فرمانداری کهگیلویه در گفت‌وگو با صبح زاگرس، کارگران را بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی عنوان کرد و گفت: باید با حمایت و برنامه ریزی انگیزه و توان این تلاشگران بی ادعا را دو چندان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعزیز موسوی با تاکید بر اینکه کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد و سفیران رشد و توسعه هر کشوری هستند، افزود: مقام معظم رهبری در تعریف از جامعه کارگری فرمودند جامعه کارگری یک جامعه وفادار به نظام و انقلاب هستند که در همه حوادث مهم انقلاب و بعد از انقلاب حضور داشته بنده برای شکر این نعمت پیشانی به خاک میسایم و از همه کارگران تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه بی شک همه مسئولان از شرایط سخت و طاقت فرسای کار برای شما عزیران اطلاع دارند و به فکر این قشر زحمت کش و دلسوز جامعه هستند. تصریح کرد: همه مردم و مسئولان نظام وظیفه دارند نسبت به این قشر زحمت‌کش و فداکار که با صرف انرژی‌های خویش موتور تولید و اقتصاد جامعه را به حرکت درآورده سر تعظیم فرود آورد.

موسوی با اشاره به اینکه کارگران زحمتکش امروزه در خط مقدم تولید قرار دارند که باید در جهات مختلف زمینه آرامش روحی و روانی آنها را فراهم کرد، ادامه داد: چرخ‌های پیشرفت و موفقیت کشور بی‌شک در دستان توانمند کارگران بی ادعا و زحمت کشی است که در هر شرایطی به این رسالت مهم جامعه عمل می پوشانند.

وی با تاکید بر اینکه کارگر و کارفرما مکمل همدیگر هستند و هیچکدام بدون هم اثری ندارند، اضافه کرد: کارفرمایان با درک هر چه بیشتر موقعیت ممتاز کارگر در محیط تولید برای ارتقای رضایتمندی و رفع مشکلات قشر زحمتکش کارگری تلاش کنند.

موسوی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ حقوق پایه کارگری ۵۸ درصد افزایش داشته که نشان دهنده حرکت انقلابی در راستای توجه به جامعه کارگری است،خاطرنشان کرد: تعهد برای ایجاد اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر پیش بینی شده است و نشانه امیدواری در دولت انقلابی است. 

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع تسهیلات اشتغال علاوه بر درآمدزایی برای قشر کارگر نقش مهمی در توسعه شهرستان نیز خواهد داشت گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت همه جانبه بانکها پیش بینی می شود میزان جذب تسهیلات اشتغال افزایش صدرصدی داشته باشد.

موسوی در ادامه با گلایه از جذب آمار تسهیلات اشتغال زایی در شهرستان افزود: این آمار در کهگیلویه ۵۰ درصد بوده و آمار قابل قبولی نیست. 

وی تصریح کرد: بخش اعظمی از مشکلات و موانع به حوزه بانک ها بر می گردد که امید است در سال جدید شاهد رفع این مشکلات باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در استان کردستان بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع سنندج که به مناسبت هفته کار و کارگر بود، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های این اداره‌کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر نهادها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران به کار گرفته شده و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

وی عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، افزود: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

مدیرکل کار کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه تولیدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از ۱۲۰۰۰ پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود.

پیشکاری اضافه کرد: ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹۰۰۰ بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ۲۲۹۵۲۳ نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند، ادامه داد: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، تصریح کرد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدان اقتصادی در کشورند حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، گفت: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

کد خبر 748108

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال