Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نخست وزیر پیشین مغرب ضمن حمله به کشورهای سازشکار عربی، خطاب به رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این کشور گفت که انتخابات مغرب به وی هیچ ارتباطی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «عبدالله بنکیران» دبیر کل حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر پیشین مغرب به شدت به کشورهای عربی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنکیران همچنین با حمله به «دیوید گوفرین» رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در مغرب گفت: «انتخابات مغرب، چه ارتباطی به تو دارد؟».
این اظهار نظر در واکنش به ادعای گوفرین است که اخیرا از شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات مغرب استقبال کرده بود.
وی با بیان اینکه مردم مغرب، مخالف کشتار مردم فلسطین هستند، تصریح کرد: «اگر مرزها بسته نبود، به سرزمین جهاد می‌رفتیم. چرا صهیونیستها، به مسجدالاقصی و نمازگزاران حمله می‌کنند و هیچ فرقی بین کوچک و بزرگ و زن و مرد قائل نیستند؟».
این سیاستمدار مغربی درباره کشورهای سازشکار عربی نیز گفت که «مردم این کشورها، از این مسئله راضی نیستند. خائنان فقط، دست به عادی‌سازی روابط می‌زنند. یهودیان چگونه از مردم مغرب می‌خواهند که از آنان استقبال کنند، در حالی که برادران فلسطینی آنان را می‌کشند؟».
بنکیران خطاب به رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد: «اسرائیل اگر می‌خواهد بقایش تضمین شود، باید راهکار دو دولتی را انتخابات کند، و گرنه آینده‌ای نخواهد داشت».
این در حالی است که مغرب در دسامبر 2020 با حمایت و پافشاری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد و ترامپ نیز در مقابل اعلام کرد که حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخته است.
فعالان حقوق بشر مغربی و برخی از شخصیت‌های سیاسی این تصمیم را به شدت محکوم کردند و این اقدام را غیراخلاقی و خیانت به آرمان فلسطین خواندند. «احمد اوحمان» رئیس دید‌بان مغرب علیه عادی‌سازی در این زمینه گفت که توجیه عادی‌سازی با موضوع صحرای غربی «غیرقابل قبول» است.
«ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب اما اخیرا طی حضور و مشارکتش در نشست نقب در سرزمین‌های اشغالی، مدعی وجود روابط روابط خونی بین مردم کشورش و صهیونیست‌ها شد و در اظهارنظری جنجالی گفت: «اسرائیلی‌ها اصل و تبار مغربی دارند».
وزیر امور خارجه مغرب مدعی شد: «این ادعای اسرائیلی‌ها که در هر خانواده‌ حداقل یک نفرشان خون مغربی دارد، صحیح است. اگر شما بگویید که شاید در هر خانواده اسرائیلی خون یک نفر مغربی باشد، من می‌گویم این امر عین واقعیت است.»
به گزارش فارس، کشور مغرب از متحدان آمریکا در شمال آفریقا محسوب شده و همواره در طرح‌های منطقه‌ای آمریکا در راستای منافع غرب و رژیم صهیونیستی ایفای نقش کرده است. امری که با مخالفت و اعتراض شدید مردم این کشور همراه است و همواره با برگزاری تظاهرات‌ها و تحصن‌های متعدد، عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را محکوم و اعلام می‌کنند که در کنار مردم مظلوم فلسطین و آرمان مقدس آن‌ها ایستاده‌اند و حسابشان از حکام سازشکار جداست.
هرچند که تظاهرات‌ها و اعتراض‌های مردمی در مغرب، تاکنون همواره با برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی این کشور همراه بوده، اما این مردم هرگز از آرمان فلسطین دست نکشیده‌اند و مقابل اقدامات سران سیاسی خود برای عادی‌سازی روابط سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی با صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مغرب عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی انتخابات مغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!

آفتاب‌‌نیوز :

وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از ۲ مقام ارشد آمریکایی و اسراییلی اعلام کرد که مقامات اسراییل به جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) حکم بازداشت سران و مقامات ارشد اسراییل را صادر کند، تل‌آویو سلسله پاسخ‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز خواهد کرد که به فروپاشی آن منجر شود.

در روز‌های اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه دیوان کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، هرزی هالوی رییس ستاد ارتش و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو مدعی شده که اگر حکم بازداشت صادر شود، «رسوایی در مقیاس تاریخی» خواهد بود.

به نوشته آکسیوس یکی از اقدامات احتمالی (اسراییل) می‌تواند ورشکستگی تشکیلات خودگردان از طریق مسدودکردن انتقال درآمد‌های مالیاتی باشد؛ تشکیلات خودگردان اداره کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی‌ها مالیات جمع‌آوری می‌کند و براساس توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۴ ماهانه به تشکیلات خودگردان انتقال می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت