Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:55:30 GMT

«نوجوان» و «مسجد» دو شاخص اصلی فعالیت در حوزه قرآن است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۸۵۰۹

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حامد منیری در آئین اختتامیه هجدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم در کیش، با اشاره به بیانات امام جمعه کیش و امام جمعه اهل سنت، بر «تدبر» و «نوآوری» تاکید کرد و اظهار داشت: در نمایشگاه قرآن تهران شاهد بیش از ۸۰ نوآوری بودیم که با استقبال کم‌نظیری از مردم روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شعار نمایشگاه امسال را «قرآن کتاب امید و آرامش» عنوان کرد و در ادامه از دو شاخص«نوجوان» و«مسجد» نام برد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر این حوزه، تصریح کرد: قرآن کتاب نجات است و باید توجه ویژه به حوزه‌ دیجیتال، رایانه و همچنین برگزاری مسابقات برای ترغیب نوجوانان، فعالیت داشت.

منیری در پایان از این‌که مخاطب اصلی این محافل و مسابقات قرآن کریم، نوجوانان هستند، ابراز خرسندی کرد.

مسابقات قرآنی خلاقانه برگزار شوند

امام جمعه کیش نیز با تاکید بر اهمیت حضور قرآن در خانواده‌ها، روال خطی موجود را تنها رفع‌تکلیف دانست و متولیان این حوزه را موظف به برنامه‌ریزی مسابقات خلاقانه‌ی قرآنی کرد.

حجه‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در آیین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم با ابراز خرسندی از حضور دوباره در جمع فعالین قرآنی کیش، اظهار داشت: اگر اراده‌ی رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه‌ قرآن داشته باشیم موظفیم موجی قرآنی بین خانواده‌های کیش ایجاد کرده و انگیزه‌ی آنان را نسبت به حفظ، تلاوت و تدبر قرآن به‌منظور نزدیک‌تر شدن به جامعه قرآنی افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در کیش با بیان این مطلب که حرکت خطی، فقط رفع تکلیف می‌کند تاکید کرد: متولیان قرآن با برنامه‌ریزی صحیح و تبدیل مسابقات روال به مسابقات نوآورانه، تلاش کنند خانواده‌ها درگیر مسابقات قرآن شوند و این امر، تجدیدنظر در نحوه‌ برگزاری مسابقات را می‌طلبد و گروهی اندیشه‌ورز از همین اکنون باید تشکیل کارگروه داده و برنامه‌ریزی کنند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با تاکید بر این‌که قرآن تنها کتاب سعادت اخروی نیست، ادامه داد: قرآن پیش از،آن‌که آخرت ما را تامین کند به زندگی سعادت‌مندانه‌ی دنیوی کمک می‌کند چراکه جامعه‌ی قرآنی، جامعه‌ سعادتمند دنیایی است چنانچه «وحدت» ، «عدم بدگویی و دشمنی درمورد دیگران» و «لزوم حفظ آبروی مردم» به عنوان یکی از دستورات قرآن به داشتن جامعه‌ای مدنی می‌انجامد.

بقای اسلام در تبلیغ و اشاعه‌ قرآن است

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم بالاترین سطح قرآن را، فراگیری آن با درک مفاهیم عنوان کرد و گفت: بقای اسلام در تبلیغ و اشاعه‌ قرآن است.

شیخ یعقوب شمس نیز قرآن مجید را اصل و بنیاد دین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: بقای دین اسلام در اشاعه و تعلیم قرآن است.

وی بالاترین سطح قرآن را، فراگیری آن با درک مفاهیم دانست و روخوانی را پایین‌ترین درجه‌ی آن عنوان کرد و افزود: هرکس قرآن را بخواند و به آن عمل کند، در روز قیامت، تاجی بر سر پدرمادرش نهاده خواهد شد که روشنایی‌اش از دنیا بیشتر است پس خواندن قرآن برای والدین هم سودبخش است لذا خانواده‌ها به بهانه‌ی تامین مسائل مالی از تعلیم قرآنی فرزندان خود غافل نشوند.

شیخ یعقوب شمس دوران خردسالی را بهترین زمان برای حفظ قرآن دانست و تاکید کرد: اگر فرزندانی پاک‌دامن و پاک‌سرشت‌ می‌خواهید و به دنبال جامعه‌ای سالم هستید، فرزندان خود را قرآنی بار آورده و جامعه را قرآنی کنید.

وی با بیان این مطلب که نزول قرآن در ماه رمضان و شب‌قدر، این ماه و شب را به بهترین در نوع خود تبدیل کرد، ادامه داد: قرآن، کشور و ملت اهل خود را بالا می‌برد.

در ابتدای این نشست، یاسر شاه‌پیری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات، ابراز امیدواری کرد: محافل قرآنی در مساجد و هیئات کیش، رونق بیابد.

سعید پرویزی از قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم نیز در ادامه به تلاوت آیاتی از سوره احزاب پرداخت.

پرسش و پاسخ قرآنی توسط یکی از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی با هدف نمایش تسلط بر محفوظات و مفاهیم قرآنی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان این مراسم از ۱۰۵ نفر مقام برتر اول تا سوم و برگزیده در ۳۰ بخش تقدیر شد.

رشته‌های صحیح‌خوانی، ترتیل ۷ تا ۱۱ سال ، ترتیل ۱۲ تا ۱۸ سال قرائت تقلیدی سوره ضحی زیر ۱۸ سال، حفظ ۱۶ سوره آخر قرآن کریم زیر ۱۸ سال، حفظ ۲۸ سوره آخر قرآن کریم زیر ۱۸ سال، حفظ سوره جمعه، حفظ یک جز زیر ۱۸ سال، حفظ جز ۳۰ زیر ۱۸ سال، حفظ جزءهای ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷، حفظ ۱۱ و ۱۲ جزء، اذان زیر ۱۸ سال، ترجمه قرآن کریم زیر ۱۸ سال، قرآن تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، حفظ یک تا پنج جزء، و جزء ۱۵ و ۲۰، حفظ کل، ترجمه قرآن کریم، و ترجمه مفاهیم قرآن کریم، بخش‌های این دوره از مسابقات را تشکیل می‌دادند.

آئین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت، جمعی از معاونین، مشاورین، مدیران سازمان و همچنین قاریان ممتاز بین‌المللی کشور شامگاه یکشنبه یازدهم اردیبهشت در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

کد خبر 5480995

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری منطقه آزاد کیش جزیره کیش مسابقات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس بوشهر روز قدس کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا عید سعید فطر ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد مسابقات قرآن کریم بین المللی زیر ۱۸ سال امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟