Web Analytics Made Easy - Statcounter

این هفتمین فروند از پهپادهای رزمی بیرقدار ساخت کشور ترکیه است که در جنگ اخیر سرنگون می‌شوند و نکته جالب اینکه ۴ فروند از این موارد در ۱ هفته اخیر بوده است.

سرویس جهان مشرق _ با گذشت ۲ هفته از آغاز عملیات جدید ارتش روسیه در شرق اوکراین و منطقه عمومی دونباس، علی رغم پیشروی در برخی مناطق، نبرد باز هم حالت فرسایشی به خود گرفته و هنوز شهرهای مهم این منطقه نظیر اسلاویانسک و کراماتورسک زیر آتش قرار نگرفته اند؛ از لحاظ نمادین و تبلیغاتی ارتش روسیه به کسب پیروزی بزرگ در این محور و اعلام آن از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در رژه سالانه روز ۹ می نیاز دارد اما با روند فعلی جنگ بعید به نظر می‌رسد  در ۱ هفته آینده دستاورد میدانی خاصی در این جبهه نصیب ارتش روسیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرنگونی هفتمین پهپاد بیرقدار ارتش اوکراین

در ادامه سریال سرنگونی پهپادهای رزمی Bayraktar TB۲ در جنگ اوکراین، روز گذشته منابع روسی تصاویری از رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد بیرقدار دیگر در محلی نامشخص منتشر کردند.

این هفتمین فروند از پهپادهای رزمی بیرقدار ساخت کشور ترکیه است که در جنگ اخیر سرنگون می‌شوند و نکته جالب اینکه ۴ فروند از این موارد در ۱ هفته اخیر بوده است که نشان می‌دهد ارتش روسیه تاکتیک جدیدی برای کشف و رهگیری این پهپادهای رزمی که تبلیغات زیادی در خصوص توانایی های آنها انجام شده بود طراحی کرده است.

ادامه خرابکاری‌ها و تخریب خطوط راه آهن در غرب روسیه

روز گذشته و بر اساس اعلام رسمی فرماندار استان کورسک در غرب روسیه، یک گروه خرابکار با بمب گذاری در مسیر راه آهن منطقه "سودژا" در این استان اقدام به تخریب مسیر ریل راه آهن این منطقه کردند.

در هفته های گذشته نیز مواردی از بمب گذاری و تخریب خطوط راه آهن در استان های بلگورود، کورسک و بریانسک مشاهده شده بود؛ با توجه به اینکه ارتش اوکراین فاقد تسلیحات دوربرد و دقیق زن کافی برای حمله به عمق خطوط پشتیبانی و مراکز تجمع قوای روسی در خاک این کشور است تلاش می‌کند تا با اعزام نیروهای ویژه دست به عملیات خرابکاری در خطوط ریلی و جاده ای یا انبارهای سوخت و مهمات در مناطق نزدیکی مرز با اوکراین بزند.

آتش سوزی در انبار سوخت حوالی مسکو

صبح امروز رسانه های محلی تصاویری از آتش سوزی در مخازن سوخت منطقه Mytishchi در حومه مسکو و فاصله ۳۰ دقیقه ای تا این شهر منتشر کردند.

به شکل دقیق مشخص نیست علت این سانحه چه بوده است اما در یک هفته اخیر آتش سوزی های پیاپی در مناطق مختلف خاک روسیه و به ویژه بخش های صنعتی این کشور رخ داده است که حدس و گمان ها مبنی بر انجام عملیات های تروریستی و خرابکاری در این مناطق را تقویت می‌کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت جنگ اوکراین و روسیه اوکراین روسیه ترکیه عملیات خرابکاری دونباس مسکو ولادیمیر پوتین پهپاد بیرقدار پهپاد اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پهپادهای رزمی ارتش روسیه آتش سوزی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان

 محمد بنی سعید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: در سال۱۴۰۲، بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار لیتر فرآورده به سه هزار ۴۴۰ فروند هواپیما در مراکز سوختگیری هواپیمایی منطقه آبادان سوخت‌رسانی شده است.

به گفته او این رقم بیانگر رشد ۲۱ درصدی تامین سوخت و افزایش ۳۵ درصدی تعداد فروند هواپیما‌های سوخت گیری شده نسبت سال ۱۴۰۱ است.

 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان دارای دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در آبادان و ماهشهر است که مسئولیت سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی، در فرودگاه‌های جنوب غرب استان را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان