Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد قاسمی، دادستان قزوین در نشست قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد،‌ گفت: سرعت حدنگاری در اراضی کشاورزی و مسثنیات نسبت به اراضی ملی و منابع طبیعی پایین است که عدم همکاری کشاورزان و زارعان یکی از عوامل آن محسوب می‌شود و این روند باید تسریع یابد تا طی زمان‌بندی صورت گرفته به پایان رسیده و تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اختلافات ملکی میان کشاورزان و سازمان منابع طبیعی جزو معضلات اصلی استان محسوب می‌شود که منجر به تشکیل پرونده‌های متعدد حقوقی و کیفری شده و تنها راهکار آن اجرا و تکمیل طرح کاداستر و رفع تداخلات این حوزه است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: برای حل اختلافات موجود باید مراحل حدنگاری، رفع تداخل و صدور اسناد رسمی به سرعت پیگیری و دنبال شود، تا با تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی بر اراضی زراعی و غیرزراعی، ریشه و زمینه اختلافات و دعاوی این حوزه از بین برود و مدیریت و روحیه جهادی یکی از ملزومات تسریع در اجرای این طرح است.

دادستان مرکز استان همچنین تصریح کرد: با توجه به اقدامات باقیمانده در اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات، باید از ظرفیت گروه‌های جهادی متخصص در حوزه نقشه‌برداری و امور ثبت مالکیت بهره برده تا سرعت اقدامات افزایش یابد. البته در کنار این گروه‌ها باید از ظرفیت کارشناسان امور اراضی و نمایندگان دستگاه قضایی نیز بهرمند شد.

قاسمی با بیان اینکه اجرای حدنگاری و رفع تداخل همانند یک معامله برد-برد است، گفت: با اجرای دقیق این طرح هزینه‌های دولت و حاکمیت به ویژه قوه‌قضائیه برای رسیدگی به اختلافات مالکیتی کاهش می‌یابد و هزینه‌های اشخاص نیز برای پیگیری تثبیت مالکیت خود در دستگاه‌های دولتی و مراجع قضایی به حداقل می‌رساند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: یکی از هزینه‌های قابل توجه این حوزه، برخورد و مبارزه با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی از طریق صدور و اجرای احکام قلع و قمع مستحدثات در زمین‌های کشاورزی است، که با نهایی شدن طرح کاداستر و صدور اسناد رسمی مالکیت دیگر نیازی به هزینه‌های مقابله‌ای در این بخش نیست و تثبیت مالکیت به روند غیر منطقی تولید پرونده‌های قضایی پایان می‌دهد.

کد خبر 1627364

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین تثبیت مالکیت طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت