Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@13:13:40 GMT

سطح سواد کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۹۰۹۲

سطح سواد کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری است

هرمز نوروزی‌فرد گفت : آمار در حالی است که طبق آخرین آمار سرشماری کشور در سال ۹۵، سطح سواد (افراد ۱۰ تا ۴۹ سال) در استان کرمانشاه سه دهم کمتر از میانگین کشور بود.

به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه استان کرمانشاه چند سال متولی در سطح کشور رتبه اول سواد آموزی را به خود اختصاص داده است، براساس آمار سال ۹۹ سطح سواد در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کرمانشاه با ۹۶/۸ درصد ۲ دهم از میانگین کشوری بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسال ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال نهضت سواد آموزی استان ثبت نام کردند، از این تعداد حدود پنج هزار نفر در دوره سواد آموزی، حدود سه هزار نفر در دوره تحکیم و ۲ هزار ۴۱۵ نفر در دوره انتقال که معادل کلاس ششم ابتدایی است دوره‌های خود را با موفقیت به پایان رسانند.

طرح سودآموزی زنان روستایی ویژه نهاد ریاست جمهوری در راستای عدالت جنسیتی که ویژه سوادآموزی زنان روستایی و مناطق مرزی است پارسال در استان هزار زن با سواد شدند.

طرح سواد آموزی زندانیان به ویژه در سطح زندان زنان پارسال در این طرح ۱۹۳ زندانی شرکت کردند.

 ۲۳۰ نفر پارسال دوره‌های مهارت‌های هفتگانه که برای جذب و استخدام فرهنگیان است، در نهضت سواد آموزی شرکت کردند.

میزان سطح سواد در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان کرمانشاه قبل از انقلاب اسلامی ۴۸/۸ درصد است که بعد از انقلاب این رقم به ۹۶/۸ درصد یعنی ۲ برابر رسیده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش مجازی سال تحصیلی دانش آموزان استان کرمانشاه سواد آموزی سطح سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی نعیمی صبح دوشنبه در اولین دوره آموزشی تکمیلی برای دانش‌آموزخبرنگاران اردبیلی اظهار کرد: اولین دوره آموزشی متمرکز و تکمیلی دانش‌آموزخبرنگاران پانا امروز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره توسعه و گسترش سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموزان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری و در راستای اهداف سازمان دانش‌آموزی در راستای نقش‌آفرینی اثربخش در قالب بسته تحولی «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» و «هر مدرسه یک خبرنگار» است.

مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این دوره آموزشی با حضور ۱۶۵ دانش‌آموز علاقمند به حرفه خبرنگاری که از بین ۸۵۰ نفر از دانش‌آموزانی که در دوره مقدماتی، حد نصاب نمره را کسب کرده بودند در محل کانون فرهنگی - تربیتی شهید رجایی اردبیل برگزار شد.

نعیمی تصریح کرد: در این دوره آموزشی، موضوعات خبرنویسی، گزارش‌ خبری، عکاسی، فیلمبرداری خبری و تدوین توسط مدرسان استانی تدریس شد.

وی ادامه داد: به تمام شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی در صورت موفقیت در آزمون عملی، گواهینامه پایان دوره و کارت افتخاری خبرنگاری اعطا خواهد شد.

نعیمی بیان کرد: دانش‌آموزان آموزش‌دیده پس از پایان دوره به عنوان خبرنگار دانش‌آموز در محل تحصیل و سکونت خویش نسبت به تهیه گزارش و خبر اقدام خواهند کرد.

مدیرسازمان دانش‌آموزی استان اردبیل افزود: بر اساس داده‌های آماری در سامانه نورینو تاکنون ۸۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان این استان برای عضویت در خبرگزاری پانا ثبت‌نام کرده‌اند.

در این برنامه با نواختن زنگ رسانه نمونه گزارش‌های ویدئویی تهیه شده توسط خبرنگاردانش آموزان پخش و از دانش‌آموزخبرنگاران فعال پانا تجلیل شد.

کد خبر 6097931

دیگر خبرها

  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا