Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:13:14 GMT

قیمت برق کشاورزان افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۹۱۶۶

قیمت برق کشاورزان افزایش نمی‌یابد

سخنگوی صنعت برق از حذف اصلاح تعرفه برق کشاورزان در طرح مانع زدایی از صنعت برق توسط نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: با حذف این بند، عملا تغییری در قیمت برق کشاورزان ایجاد نمی‌شود و قیمت‌ها همانند گذشته خواهد بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق در رادیو گفت‌وگو با اشاره به جلسه مجلس شورای اسلامی در رابطه‌ با طرح مانع‌زدایی که روز شنبه برگزار شد، گفت: توسعه صنعت برق، محور این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا پیش‌بینی شد کشاورزانی که برای چاه‌های کشاورزی خود بیش از پروانه بهره برداری مصرف برق داشته باشند میزان مازاد را با هزینه‌های تأمین برق یعنی نرخ بدون یارانه پرداخت کنند اما نمایندگان در نهایت تصمیم به حذف این بند گرفتند.

وی افزود: چرخه تأمین برق کشاورزان مانند قبل خواهد بود و هیچ مشکلی ازاین‌جهت متوجه کشاورزان نیست. 

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: وزارت نیرو ازاین‌جهت موافق این بند بود که از منابع آب صیانت کند و اضافه برداشت آب مازاد پروانه را مدیریت کند و به دنبال تأمین منابع مالی از آن نبود. 

وی افزود: مطابق قانون بودجه 1401 دولت مکلف است مابه‌التفاوت قیمت‌هایی برقی که از طریق قانون به وزارت نیرو تکلیف شده را پرداخت کنند؛ بخشی از هزینه‌ها از طریق تسویه بدهی‌های بانکی و مالیاتی تولید کنندگان برق خصوصی و پیمانکاران جبران می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "البته این درآمدها کفایت منابع موردنیاز را برای صنعت برق نمی کند"، گفت: همواره بخشی از مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان برق پرداخت نمی شود که این مسئله در کاهش سرمایه گذاری تولید و اصلاح شبکه های فرسوده‌ انتقال و توزیع برق اثرگذار است.

رجبی از پیش‌بینی یک ردیف اعتباری در بودجه امسال خبر داد و گفت: این ردیف به‌صورت جمعی خرجی است و پیش‌بینی‌شده است از این طریق بخشی از مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان برق را پاسخ بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانیر صنعت برق ایران توانیر صنعت برق ایران سخنگوی صنعت برق برق کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد

رایان رینولدز و راب مک‌الهنی پس از صعود به سطح سوم فوتبال انگلیس، به صورت پله‌ای ورزشگاه رکسهم را بازسازی خواهند کرد. 

طرفداری | پس از دو صعود متوالی در فوتبال انگلیس، رایان رینولدز و راب مک‌الهنی پروژه خود را به مرحله جدیدی وارد می‌کنند. 

به گزارش اتلتیک؛ مالکان باشگاه رکسهم، رایان رینولدز و راب مک‌الهنی، برنامه‌هایی را برای بازسازی ورزشگاه این تیم و افزایش ظرفیت آن به حدود 50 هزار نفر ارائه کرده‌اند. ظرفیت فعلی ورزشگاه ۱۲,۶۰۰ نفر است، اما با تکمیل پروژه ساخت و ساز فعلی که روی قدیمی‌ترین ورزشگاه بین‌المللی فوتبال جهان در حال انجام است، این رقم به ۱۶,۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. از زمان به دست گرفتن مالکیت باشگاه توسط مک‌الهنی و رینولدز در فوریه ۲۰۲۱، باشگاه رکسهم شاهد موفقیت‌های بی‌سابقه‌ای بوده است. آن‌ها پس از دو صعود متوالی از سال آینده در لیگ وان (سطح سوم فوتبال انگلیس) به میدان خواهند رفت. مک‌الهنی در مورد پروژه ورزشگاه گفت:

ما در حال حاضر یک برنامه‌ی مشخص داریم که بر اساس آن به تدریج روی هر جایگاه کار می‌کنیم تا در نهایت ظرفیت هر چهار ضلع ورزشگاه را افزایش دهیم. به طور قطع نمی‌توان گفت، اما فکر می‌کنیم بتوانیم ظرفیت را به چیزی بین 45 تا 55 هزار نفر برسانیم. در ولز، واقعا با انبوهی از کاغذبازی مواجه هستیم و باید راه‌هایی برای تیک زدن تمام این کادرها و اطمینان از رضایت تک تک کارمندان اداری پیدا کنیم.

ورزشگاه خانگی رکسهم قدیمی‌ترین استادیوم فوتبال محسوب می‌شود. آن‌ها در سال 1877 میزبان اولین بازی خانگی تیم ملی ولز بودند. 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد