Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه طرح نورالثقلین، طرحی «تربیت محور» است گفت: نگاه ما به جلسات طرح نورالثقلین، تربیت نیرو‌های همسو و تراز با انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشستی با عنوان «رویداد راه اندازی و اعطای مجوز به مراکز نهضت ملی جلسات خانگی نورالثقلین» با حضور حجج الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، علی اصغر سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، جمعی از مدیران سازمان دارالقرآن و مدیران مراکز اجرایی طرح نورالثقلین در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام اخوان صباغ «رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» در این نشست با اشاره به «طرح نورالثقلین» اظهار داشت: امیدواریم این طرح که با هدف پیشبرد حرکت‌های قرآنی و توسعه فرهنگ و تربیت نسل قرآنی و هم تراز انقلاب اسلامی شکل گرفته است به همت مدیران مراکز اجرای طرح نورالثقلین استان تهران و دیگر شهرستان‌ها بیش از پیش توسعه یابد.
وی افزود: با بهره گیری از طرح نورالثقلین می‌توانیم گامی فراتر از آموزش قرآن انجام دهیم و با لبیک مراکز قرآنی و همراهی این آن‌ها با این طرح؛ بی شک، آینده این مسیر بسیار روشن است.
حجت‌الاسلام اخوان صباغ ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در فضای گفتمانی و شبکه سازی در سراسر کشور در مورد طرح نورالثقلین شکل گرفته است و امروز بالغ بر 500 مرکز نورالثقلین در کشور معرفی شده اند. این درحالی است که 3000 مربی آموزش دیده نیز در این مراکز آماده به‌کار هستند و تاکنون نیز بیش از 3 هزار جلسات خانگی در این خصوص برگزار شده است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد: ما در طرح نورالثقلین در پی آن هستیم که بتوانیم از فضای جلسات قرآنی برای ایجاد فرهنگ تربیت قرآنی استفاده و این ظرفیت را برای تربیت عمومی نسل انقلاب اسلامی حفظ کنیم.
به گفته وی؛ تفاوت ظرفیت شبکه قرآنی نورالثقلین با جلسه خانگی که بیش از این راه اندازی شده بود و بیشتر در پی تلاوت و آموزش قرآنی بوده است این است که تلاش می‌شود در طرح نورالثقلین، فعالیت‌هایی فراتر از جلسات خانگی انجام و توجه ویژه‌ای هم به موضوع «قرآن» و هم به موضوع «عترت» شود به گونه‌ای که با استفاده از گنجینه‌هایی همچون نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، فضای محتوای تفسیری در محافل قرآنی افزون‌تر شود.
حجت‌الاسلام اخوان صباغ با بیان اینکه طرح نورالثقلین یک طرح «تربیت محور» است و بنای ما در این طرح؛ فراتر از آموزش قرآن است گفت: نگاه ما به جلسات طرح نورالثقلین، تربیت نسل آینده و حرکت به سمت تربیت نیرو‌های همسو و تراز با انقلاب اسلامی است؛ این درحالی است که در این طرح تلاش می‌شود فضای جلسات؛ فضای کنشگری اجتماعی و فراتر از یک جلسه قرآنی ساده باشد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اجلاسیه قرآنی که سال گذشته در مشهد مقدس از سوی این سازمان برگزار شد افزود: در این اجلاسیه حدود 400 مدرس در مورد طرح نورالثقلین توجیه شدند و دوره‌های آموزش مجازی خود را نیز طی کردند.
وی گفت: امیدواریم با ظرفیتی که در طرح نور الثقلین ایجاد شده است بتوانیم در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی، شاهد گام‌های موثرتری در این راه باشیم.
در ادامه حجت‌الاسلام علی اصغر سهرابی «مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران» با تقدیر از فعالیت‌های سازمان دارالقرآن و طرح نورالثقلین اظهار داشت: معتقدم بیشتر حرکت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن - با همه زحماتی که در این مسیر متحمل شدند - بیشتر به سمت مؤسسات وخانه‌های قرآنی بوده است، اما واقعیت این است که فعالیت‌های قرآنی کشور تنها مختص به این مؤسسات و خانه‌های قرآنی نیست و نباید تنها به این مؤسسات بسنده کنیم.
وی با اشاره به طرح نورالثقلین افزود: بر این باورم هستم که این طرح می‌تواند فعالیت‌های قرآنی را فراتر از مباحث تلاوت و آموزش، توسعه دهد و فرصت مغتنمی برای فضای گفتمانی قرآنی در سراسر کشور خواهد بود.
حجت‌الاسلام سهرابی ادامه داد: خوشبختانه سلیقه خوبی هم در انتخاب نام نورالثقلین لحاظ شده است و می‌توان با نگاه راهبردی به این طرح؛ از ظرفیت هیئات خانگی نیز برای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران تاکید کرد: امروز «هیئات مذهبی» بیشترین اثرگذاری را در حوزه فرهنگ قرآنی و دینی دارند و طرح نورالثقلین می‌تواند پیوند خوبی بین قرآن و عترت را در این هیئات ایجاد کند.
به گفته وی، فرصت ایده پردازی در طرح نورالثقلین موجود است و با بهره گیری از هیئات مذهبی می‌توان از ظرفیت این هیئات در همراهی و همدلی با قرآن و همچنین توسعه فرهنگ قرآنی استفاده کرد.
در ادامه این برنامه، برخی از مدیران مراکز اجرای طرح نورالثقلین به دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان نیز به صورت نمادین به دو تن از مدیران مراکز اجرای طرح نورالثقلین استان تهران مجوز فعالیت در نهضت ملی جلسات خانگی نورالثقلین اعطا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم طرح نورالثقلین تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی مدیران مراکز جلسات خانگی استان تهران فرهنگ قرآنی حجت الاسلام توسعه فرهنگ اخوان صباغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند

ایسنا/لرستان مسؤول نهاد رهبری دانشگاه لرستان گفت: اساتید و معلمان، سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند و تربیت مطلوب دانشجو و دانش‌آموز مبتنی بر مفهوم قرآنی رحمانیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی امروز (دهم اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیأت علمی و اساتید پیشکسوت که به‌مناسبت روز معلم در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: نقش استاد و معلم در هدایتگری بشر، یک نقش مورد تأکید در تعالیم دین اسلام است.

وی اظهار کرد: استاد و معلم، صاحب ویژگی‌های مهربانی، دلسوزی و روزی‌دهنده براساس مفهوم قرآنی «رحمان» است.

مؤیدی معتقد است: اگر بخواهیم به وضعیت ایده‌آل برسیم که در آن، استاد و معلم بتوانند همه‌جانبه بر دانشجو و دانش‌آموز تأثیرگذاری عمیق و پایدار از نظر تربیتی داشته باشند، باید استاد و معلم، ویژگی رحمانیت نسبت به دانشجو و دانش‌آموز داشته باشد که یک مفهوم مهم قرآنی است.

او افزود: تعلیم و تربیت یک امر خطیر و سنگین است، تعالیم دین اسلام و رهنمودهای امامین انقلاب همواره باید چراغ راهنمای ما در این عرصه باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود