Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد که بارش‌های هفته جاری در برخی از حوضه‌های آبریز نیمه شمالی کشور می‌تواند با ریسک بالای وقوع سیل همراه باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نشان می‌دهد، بارش‌ها برای این هفته (10 اردیبهشت تا 16 اردیبهشت) شمال غرب، نوار شمالی تا شمال شرق، محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس و به‌صورت پراکنده در برخی از مناطق واقع در شرق و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بارش‌ها در برخی از حوضه‌های آبریز نیمه شمالی کشور می‌تواند با ریسک بالای وقوع سیل همراه باشد.

بارش‌ها در هفته دوم (17 تا 23 اردیبهشت) به‌صورت پراکنده برای مناطق واقع در نوار شمالی کشور مورد انتظار است.

میزان بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه در این هفته (منتهی به 16 اردیبهشت) با بیشینه 108 میلی‌متری و متوسط محدوده 34 میلی‌متر، بالاترین میزان بارش است که این هفته به وقوع می‌پیوندد.

حوضه آبریز دریای خزر با بیشینه بارش 98 میلی‌متر و متوسط محدوده 29 میلی‌متری مقام دوم پر بارش‌های این هفته را دارد.

هفته‌جاری حوضه آبریز قره قوم بیشینه بارش 74 میلی‌متری با متوسط محدوده 23 میلی‌متری مقام سوم پر بارش‌ها را به خود اختصاص داده است.

حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش 68 میلی‌متر و متوسط محدوده 7 میلی‌متر را تجربه می‌کند و پس‌ از آن حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه بارش 58 میلی‌متر و متوسط محدوده 4 میلی‌متری قرار دارد.

مقام کم بارش‌ترین حوضه‌های آبریز کشور هم به حوضه آبریز مرزی شرق با بیشینه 39 میلی‌متری با متوسط محدوده 3 میلی‌متر می‌رسد.

در هفته منتهی به 23 اردیبهشت حوضه آبریز دریای خزر بالاترین میزان بارش با بیشینه 44 میلی‌متر و متوسط محدوده 7 میلی‌متر خواهد داشت.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه که هفته منتهی به شانزده اردیبهشت مقام اول پربارش را دارد در هفته منتهی به 23 اردیبهشت تنزل جایگاه داده و به مقام دوم با بیشینه بارش 37 میلی‌متر و متوسط محدوده 13 میلی‌متر می‌رسد.

وضعیت بارش در حوضه‌های آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان و فلات مرکزی برای هفته منتهی به 23 اردیبهشت شبیه یکدیگر پیش‌بینی شده است هر دو بیشینه بارش 25 میلی‌متر و متوسط محدوده 1میلی‌متری را خواهند داشت.

حوضه آبریز قره قوم هم در هفته منتهی به 23 اردیبهشت بیشینه بارش 16 میلی‌متری و متوسط محدوده 3 میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.

در هفته منتهی به 23 اردیبهشت‌ماه حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه بارش 3 میلی‌متر دارد که متوسط محدوده آن صفر میلی‌متر است. هفته منتهی به 23 اردیبهشت از میان حوضه‌های آبریز درجه‌ دو کشور چهار حوضه بدون بارش خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو هفته منتهی به 23 اردیبهشت میلی متر و متوسط محدوده حوضه های آبریز بیشینه بارش حوضه آبریز شمالی کشور میلی متری بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله زاهدی گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: بارش باران از چند روز پیش به صورت گسترده در بیشتر مناطق استان آغاز شده است و این روند تا فردا شنبه ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه بارش‌ها در نیمه غربی استان به نسبت قوی‌تر است، گفت: در روز یکشنبه بارش باران در بیشتر نقاط استان متوقف می‌شود و از روز دوشنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد بارش پراکنده استان خواهیم بود.

زاهدی با اشاره به اینکه طی ۲ روز گذشته بارش‌های خوبی در استان همدان رخ داده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران‌سنجی سوباشی شهرستان کبودرآهنگ با ۲۷ میلیمتر بیشترین بارش استان را ثبت کرده و از ایستگاه باران‌سنجی شورین شهر همدان ۱۳ میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۲ روز آینده دمای هوای استان کاهش می‌یابد، افزود: از بعد از ظهر امروز با کاهش حجم ابرناکی هوا، میزان بارش باران برای فردا کاهش می‌یابد و در ساعات بعدازظهر سرعت وزش بار بیشتر می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند و اسدآباد با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۵ و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

کد خبر 6095964

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • هواشناسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود