Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد بالای ۷۰ سال که بیش از ۳ ماه از واکسیناسیون دُز سوم آنها گذشته، لازم است، برای دریافت دُز نوبت چهارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا ، کمال حیدری افزود: تزریق دز چهارم واکسن کرونا در اسفندماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد و افراد بالای ۷۰ سال، کادر بهداشت و درمان و کسانی که دارای بیماری‌های نقص ایمنی هستند در اولویت دریافت این نوبت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: کادر بهداشت و درمان نیز برای تزریق دز چهارم کرونا باید بیش از ۴ ماه فاصله زمانی از دریافت نوبت سوم آنها گذشته باشند و بیماران دچار نقص ایمنی بدن نیز بعد از ۳ ماه از واکسینه شدن دز سوم، ملزم به دریافت دز چهارم هستند.

حیدری تصریح کرد: امسال برای عموم جامعه یک نوبت واکسیناسیون نیز داریم و کسانی که هنوز موفق به دریافت دز سوم واکسن نشده اند، درخواست می شود هر چه سریع تر به مراجعه به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از کسانی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند نیز درخواست می شود با توجه به شرایط آرام کشور از لحاظ وضعیت کرونایی، نسبت به دریافت روند واکسینه شدن در برابر این بیماری اقدام کنند.

به گفته حیدری، خوشبختانه با پوشش وسیع واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آمار مرگ و میر کرونایی و میزان مبتلایان روزانه به این بیماری کاهش محسوسی داشته و بسیاری از شهرها موارد فوتی ندارند، از مردم می خواهیم همچنان ماسک که مهمترین وسیله محافظتی در برابر انتقال کرونا است، را بزنند و با سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دوباره به روزهای تلخ کرونایی بر نگردیم.

به گزارش ایرنا، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۲۶۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۰۷ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۴ هزار و ۴۵۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۱۲۸ دُز رسید.

اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد همچنین ۳۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است. 

به گفته علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کرونا تمام نشده است و فقط شاید بتوان گفت وارد مرحله جدیدی از همه‌گیری (پاندمی) شده ایم.

وی افزود: شاهد زنجیره پر ترافیک انتقال ویروس در بسیاری کشورها نیستیم و در مرحله آرام تری قرار داریم، اما در بعضی از کشورها مانند چین خطر این بیماری همچنان وجود دارد.  اگر از منظر جهانی به این موضوع نگاه کنیم، مطمئنا همه گیری به پایان نرسیده است.

ناجی تاکید کرد: در حال حاضر در سطح پایینی از فعالیت ویروس عامل کووید ۱۹ هستیم و بهترین زمان برای تکمیل دوره واکسیناسیون، دزهای تقویتی و بالا بردن پوشش واکسیناسیون در دانش آموزان است.

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ز چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

هزینه کرد بی‌سابقه دولت سیزدهم در خرید تجهیزات پزشکی

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های خراسان شمالی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

طرح های راه اندازی شده شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد است.

طرح های کلنگ زنی نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد