Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان زنجان با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کارگران نبود امنیت شغلی است، خواستار برچیده شدن قراردادهای موقت کارگری شد. - اخبار استانها -

حسن امانلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان ، با تبریک هفته کار و کارگر و هفته بسیج کارگری با اشاره به مشکلات جامعه کارگری اظهار داشت: نخستین مشکل اساسی کارگران امنیت شغلی است که کارگر بعد از چندین سال کار، با قراردادهای کوتاه مدت یک تا سه ماهه مواجه می‌شوند که همین امر سبب می‌شود انگیزه کار و بهره‌وری توسط کارگر پایین بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان گفت: برخی از کارفرمایان با فکر اینکه اگر قراردادهای کارگران کوتاه‌مدت باشد سبب می‌شود کارها بهتر انجام شود گفت: با صراحت می‌گویم که این کار اشتباه است زیرا باعث می‌شود انگیزه کارگر پایین بیاید و همواره نگران تمدید قرارداد خود باشد.

فرمانده سپاه استان ایلام: اختلاف مسئولان نباید سبب معوق شدن حقوق کارگران شود + فیلمقراردادهای سفیدامضا امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد/ بررسی 12 طرح و لایحه در حوزه کارگریعضو کمیسیون شوراهای مجلس: تعدیل افزایش حقوق کارگران شایعه است

وی به سبد معیشتی کارگرها اشاره کرد و افزود: معیشت بسیاری از کارگران در خطر است، با توجه به اینکه سبد معیشتی کارگرها در اسفند ماه سال گذشته هشت میلیون و 900 هزار تومان ابلاغ شده بود و این عدد در اردیبهشت ماه سال جاری نزدیک به یازده میلیون تومان است و لازم‌الاجرا است، اما کارفرمایان پیگیر کاهش حقوق‌ و سبد معیشتی کارگرها هستند.

امانلو تصریح کرد: ما به عنوان تشکلات کارگری به دنبال حذف شرکت‌های پیمانکاری و تامین نیرو هستیم زیرا آنها به عنوان سارق روح و جسم کارگران هستند، در این نوع قراردادها، پیمانکاران با تعداد نیروی بسیار کم و کار بیشتر و پرداخت حقوق کم کارگران را تحت فشار قرار می‌دهند و چون نظارت کافی وجود ندارد این امر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی، هزینه درمانی و دارو کمر کارگر را خم کرده است گفت: تورم و گرانی سبب رنگ باختگی سفره‌های بسیاری از کارگران شده است و آن‌ها را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

 رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان زنجان ‌ افزود: باید قوانین قوی برای حمایت از قشر کارگر که رکن اساسی کار و تولید هستند برنامه‌ریزی شود و قوانین ناظر نیز نظارت کافی و قوی بر اجرای درست قوانین داشته باشند تا کارگر انگیزه کار کردن را از دست نداده و موجب بهره‌وری و پیشرفت کشور شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسلامی کار استان زنجان رئیس کانون هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان از کارگران و جامعه کار و تولید اظهار کرد: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده که با شاخص‌های کار و تولید بر اساس میزان جمعیت هماهنگ است.

وی افزود: کارگران در حوزه کار و تولید رکن اصلی هستند و رسالت داریم با همه توان از این فعالان عرصه اقتصاد و تولید تجلیل کنیم، در ضمن باید فضای مناسب‌تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کنیم تا فعالان این عرصه با آرامش و فراغ خاطر بیشتری چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در استان قزوین احداث مسکن کارگری را از اولویت‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: درصددیم با اجرای مسکن کارگری در مسیر حل این مشکل گام برداریم که خوشبختانه قزوین رتبه خوبی در این عرصه کسب کرده است.

کشاورز ترک از کسب رتبه برتر اشتغال و امنیت اشتغال در فضای کسب‌وکار توسط استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین استان قزوین در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بسترهای مبتنی برای فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: کارگران رکن اصلی تولید و اشتغال به شمار می‌آیند و باید به فرهنگ و ارزش کار در حوزه‌های رسانه‌ای و دانشگاهی پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از میان ۵۰۰ طرح ارائه شده تعداد ۵ نفر از کارگران نمونه در سطح ملی، تعداد ۸ نفر کارگر نمونه استانی، ۵۹ نفر کارگر ورزشکار مدال‌آور طلا، نقره و برنز کشوری، ۵ نفر بانوی کارگر سرپرست خانوار و دارای بیش از ۳ فرزند، ۵ فعال قرآنی و فرهنگی دارای رتبه‌های اول کشوری، ۵ خانواده شهید جامعه کارگری، یک نفر نخبه هنرآموز در سطح استان قزوین راه یافته به المپیاد جهانی تجلیل شد. همچنین به ۵۰. نفر از کارگران خط تولید با هماهنگی آستان قدس رضوی درطرح «خداقوت کارگر» هدیه متبرک آستان قدس تقدیم شد.

کد خبر 748896

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند