Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@18:28:24 GMT

793 فلسطینی طی یک ماه گذشته بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۰۱۷۴

793 فلسطینی طی یک ماه گذشته بازداشت شدند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، گزارش آماری منتشر شده از سوی مرکز اطلاع رسانی «وادی حلوه/سلوان» در بیت المقدس نشان می‌دهد که نیروهای اشغالگر رژیم موقت صهیونیستی، ۹ بار در ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی یورش بردند و ۷۹۳ شهروند بیت المقدس از جمله ۱۳۶ کودک که سه نفر از آن‌ها زیر ۱۲ سال هستند و نیز ۹ زن را دستگیر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین برای  ۵۹۲ فلسطینی حکم اخراج صادر شده است که ۳۳۱ نفر از آن‌ها از بخش قدیمی قدس و ۲۵۹ نفر از الاقصی هستند. علاوه بر این در درگیری‌های صورت گرفته، صدها جوان فلسطینی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش که دیروز (یکشنبه، ۱ می)، منتشر شد، ، نیروهای اشغالگر با افزایش حکم‌های بازداشت اداری، در ماه آوریل، ۱۴ شهروند بیت المقدس را برای دوره‌های یک تا چهار ماهه بازداشت اداری کردند.  ماه آوریل برای مسلمانان مصادف با ماه مبارک رمضان، عید پاک برای مسیحیان و عید پسح برای یهودیان بود، امری که موجب شد تا شهر قدس مملو از نمازگزاران، زائران و کسانی که در حال جشن و سرور بودند، باشد.  اشغالگران نیز در همین فضا، تمام اقدامات سرکوبگرانه، بازداشت‌ها و تحمیل سیاست اشغالگری خود را انجام داد.

در ادامه این گزارش آمده است که مسجدالاقصی، طی سه هفته آخر ماه آوریل شاهد رویارویی فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها بود و اوج تعرض صهیونیست‌ها به این مسجد مبارک، پنج روز در طول اعیاد یهودی بود. بر اساس آمار ثبت شده، در طول ماه آوریل گذشته، ۴۷۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی یورش بردند و به طور غیرقانونی و با حمایت نظامیان صهیونیست، وارد صحن‌های آن شدند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: فلسطینی بازداشت قدس ماه آوریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۲ جوان فلسطینی در جریان درگیری‌های مسلحانه با عناصر صهیونیست در اطراف ایست بازرسی سالم واقع در نزدیکی جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که گردان‌های الاقصی مستقر در طولکرم با نظامیان صهیونیست که به این شهر یورش برده بودند درگیر شدند.

در این درگیری که به صورت مشخص در محور میدان السلام طولکرم رخ داد نیروهای فلسطینی موفق شدند عناصر متجاوز را گلوله باران کنند.

نیروهای مقاومت با عناصر اشغالگر در منطقه یعبد واقع در جنوب غرب جنین نیز درگیر شده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

در همین راستا گردان‌های قدس شاخه جنین اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند منطقه اشغالی شاکید را با شلیک گسترده گلوله هدف قرار دهند.

کد خبر 6089498

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند