Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، «آدم کینزینگز» عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا از ایالت «ایلینوی» طرح لایحه ای را ارائه کرد که به نیروهای مسلح آمریکا اجازه می دهد، در صورت استفاده روسیه از سلاح های کشتار جمعی « از اوکراین دفاع کند».

 در صورتی که کنگره با این پیش نویس موافقت کند، آن وقت« رئیس جمهور آمریکا اجازه پیدا می کند که نیروهای آمریکا را برای واکنش به سناریوی استفاده روسیه از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای علیه اوکراین، مورد استفاده قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 تا کنون دولت«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به شدت با ارسال نیروهای آمریکایی به اوکراین مخالفت کرده است و تأکید کرده است که چنین سناریویی می تواند خطر« وقوع درگیری نظامی مستقیم میان روسیه و پیمان ناتو» را برانگیزد.

در همین حال، جنگ اوکراین در حالی ادامه دارد که روز یکشنبه برای نخستین بار تعدادی از کسانی که در کارخانه فولاد ماریوپل گرفتار شده بودند توانستند از محل خارج شوند. 

این کارخانه آخرین محل در ماریوپل است که هنوز تحت کنترل نیروهای روسیه قرار نگرفته است.

پیش از این مسکو اعلام کرده بود که کنترل ماریوپل به‌جز کارخانه فولاد را در اختیار گرفته است، همزمان با اعلام این خبر ارتش روسیه 

اعلام کرد که ولادیمیر پوتین از نیروهای این کشور خواسته کارخانه فولاد را محاصره کرده و از حمله به آن خودداری کنند.

همزمان ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه از سفر سرزده نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این کشور خبر داد.

 

آخرین تحولات جنگ اوکراین 

 

اوکراین: روسیه گلوله‌باران کارخانه فولاد ماریوپل را از سر گرفت

یک افسر ارتش اوکراین می‌گوید که نیروهای روسیه بلافاصله پس از تخلیه نسبی غیرنظامیان، گلوله‌باران یک کارخانه فولاد در شهر بندری ماریوپل را از سر گرفته‌اند.

دنیس شلگا، فرمانده گارد ملی اوکراین روز یکشنبه گفت که گلوله باران به محض توقف تخلیه غیرنظامیان از کارخانه آزوفستال آغاز شد. 

وی تاکید کرد که دست کم یک دور دیگر تخلیه برای خروخ غیرنظامیان از کارخانه مورد نیاز است. وی افزود: «ده‌ها کودک کوچک در پناهگاه‌های زیر تاسیسات صنعتی باقی مانده‌اند.»

این فرمانده تخمین می‌زند که هنوز چند صد غیرنظامی در کنار نزدیک به ۵۰۰ سرباز مجروح و اجساد متعدد در محل گرفتار هستند. 

این کارخانه تنها بخش از شهر است که از سوی روس‌ها اشغال نشده است. 

 

پاپ: جنگ اوکراین قهقرای وحشتناک بشریت است

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه تهاجم روسیه به اوکراین را «قهقرای وحشتناک بشریت» توصیف کرد و گفت که رنج مردم اوکراین او را به گریه می‌اندازد.

وی گفت: «من رنج می‌کشم و گریه می‌کنم و به رنج مردم اوکراین به‌ویژه سالمندان و کودکان فکر می‌کنم.»

پاپ در ادامه خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه ایمن برای کسانی شد که در کارخانه فولاد شهر ماریوپل محاصره شده‌اند. 

 

سه نفر در گلوله‌باران نیروهای روسیه به خارکیف کشته شدند

رئیس اداره نظامی منطقه‌ای اوکراین گفت که در گلوله‌باران نیروهای روس در منطقه خارکیف، سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

وی گفت: «فعال‌ترین درگیری‌ها در منطقه خارکیف همچنان در ایزیوم رخ می‌دهد جایی که روس‌ها در تلاش برای پیشروی هستند اما متحمل خسارات شده و شکست خورده‌اند.»

 

زلنسکی: تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل فردا ادامه پیدا می‌کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت که تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل در صورتی که تمام شرایط لازم برآورده شود، فردا ادامه پیدا می‌کند. وی گفت: «امروز برای نخستین بار در تمام دوران جنگ، این کریدور حیاتی شروع به کار کرده است.» 

وی افزود: «برای نخستین بار دو روز آتش‌بس واقعی در این سرزمین برقرار شد.»

زلنسکی تاکید کرد که هر کاری انجام می‌دهند تا مردم را از آزوفستال و به‌طور کلی از ماریوپل تخلیه کنند: «سازماندهی چنین کریدورهای بشردوستانه یکی از موضوعات روند مذاکرات جاری است.» 

 

 

آلمان می‌گوید تا اواخر تابستان دیگر از روسیه نفت خام نمی‌خرد

آلمان می‌گوید که در حال پیشرفت در کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی روسیه است و انتظار دارد تا اواخر تابستان به طور کامل واردات نفت خام روسیه را لغو کند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه گفت که این کشور سهم خود از واردات انرژی روسیه را کاهش داده است به طوریکه در واردات نفت این سهم به ۱۲ درصد، در زغال سنگ به هشت درصد و برای گاز طبیعی به ۳۵ درصد رسیده است. 

وی تاکید کرد که این مراحل به معنای افزایش هزینه‌ها برای اقتصاد و مصرف‌کنندگان است اما او اضافه کرد اگر آلمان دیگر نمی‌خواهد به روسیه باج دهد این تغییرات ضروری است.

این موضوع در حالی منتشر می‌شود که اتحادیه اروپا تحریم نفت روسیه را بررسی می‌کند. این نهاد پیش از این تصمیم گرفته بود که واردات زغال سنگ روسیه از ماه اوت ممنوع شود. 

 

خبرگزاری فرانسه: اتحادیه اروپا طرح تحریم تدریجی نفت روسیه را نهایی می‌کند

چند مقام اروپایی روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن توقف تدریجی خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه در واکنش به تهاجم نظامی این کشور به اوکراین است و طی این هفته، جدول زمانی و اقدامات جدیدی را اعلام خواهد کرد.

یکی از این مقام‌های اروپایی در گفتگو با این خبرگزاری تاکید کرده که اراده سیاسی لازم برای توقف خرید نفت از روسیه وجود دارد و ما در هفته آینده تدابیر و تصمیم لازم را برای کاهش تدریجی خرید نفت روسیه اتخاذ خواهیم کرد.

 

زلنسکی: ۱۰۰ غیرنظامی از ماریوپل عازم مناطق تحت کنترل اوکراین شدند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز یکشنبه تایید کرد که تخلیه مجتمع فولاد آزوفستال در ماریوپول، بندر محاصره شده در جنوب شرقی اوکراین، آغاز شده است. او همچنین تاکید کرد که حدود ۱۰۰ غیرنظامی به سمت «سرزمین تحت کنترل اوکراین» در حال حرکتند و 

فردا از آنها در شهر زاپروژیا، واقع در جنوب شرقی اوکراین، استقبال می‌کنیم. 

پیشتر مقام‌های روسیه از انتقال غیرنظامیان محاصره شده در ماریوپل به مناطق تحت کنترل خود در شرق اوکراین خبر داده بودند. 

 

ادعای روسیه: محموله تسلیحات ارسالی آمریکا و اروپا را هدف قرار دادیم

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که محموله تسلیحات ارسال شده به اوکراین توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی را در باند 

فرودگاهی نظامی نزدیک شهر اودسای اوکراین منهدم کرده است. این وزارتخانه مدعی شد در حمله به باند این فرودگاه از موشک کروز اونیکس که دارای دقت بسیار بالایی است، استفاده کرده است. 

فرماندار اودسا نیز خبر داد که روسیه این موشک اونیکس را از سامانه موشکی باستیون که در کریمه مستقر شده، شلیک کرده است.

 

 

واکنش دانمارک به نقض حریم هوایی این کشور از سوی هواپیمای شناسایی روسی

وزارت خارجه دانمارک روز یکشنبه گفت کپنهاگ نقض حریم هوایی دانمارک توسط هواپیمای شناسایی روسی را محکوم و سفیر روسیه را در این مورد احضار کرد.

این حادثه عصر جمعه زمانی رخ داد که یک هواپیمای شناسایی روسی قبل از ورود به حریم هوایی سوئد به سمت حریم هوایی دانمارک پرواز کرد. مطابق اعلام مقام‌های دانمارک، این هواپیمای شناسایی برای مدت بسیار کوتاهی در حریم هوایی این کشور بوده و دو فروند جنگنده دانمارکی اف-۱۶ بلافاصله وارد عمل شده بودند. هواپیمای روسی سپس حریم هوایی دانمارک را ترک کرده بود.

برخلاف سوئد که بحث عضویت آن در ناتو مطرح شده، دانمارک یکی از اعضای ناتو است.

 

تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل ادامه دارد

سازمان ملل متحد روز یکشنبه اعلام کرد که تخلیه غیرنظامیان از مجتمع فولاد آزوفستال، واقع در شهر بندری ماریوپل، با هماهنگی صلیب سرخ و طرف‌های درگیر همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری‌های روسی تاس و ریا نووستی نیز خبر دادند که ۴۰ غیرنظامی روز یکشنبه از ساختمان کارخانه آزوفستال که تحت محاصره نیروهای روسیه قرار دارد، تخلیه و از جنوب شرقی اوکراین به مناطق تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین منتقل شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز اوایل روز شنبه از تخلیه نزدیک به ۵۰ غیرنظامی از محدوده کارخانه آزوفستال که صدها اوکراینی در آن پناه گرفته‌اند، خبر داده بود.

 

بیست و پنج نفر از کارخانه فولاد ماریوپل تخلیه شدند

حدود بیست و نفر از کسانی که در کارخانه فولاد آزوف استال در ماریوپل گرفتار شده بودند توانستند از محل خارج شوند. 

به گفته فرمانده گردان آزوف که حفاظت از کارخانه را برعهده دارد افراد تخلیه شده به محلی امن منتقل شده‌اند. به‌گفته وی ۶ کودک نیز در میان کسانی هستند که از کارخانه خارج شده‌اند. 

چند روز پیش از اعلام این خبر آژانس خبری تاس روسیه اعلام کرده بود که یک گروه ۲۵ نفره از جمله ۶ کودک از محل خارج شده‌اند. 

روسیه کنترل بندر استراتژیک ماریوپل را در اختیار گرفته اما کارخانه فولاد آزوف استال تنها جایی است که تحت تصرف نیروهای روس قرار ندارد. 

به گفته کی‌یف ۲ هزار نفر در این کارخانه محبوس شده‌اند. 

ارتش روسیه می‌گوید که ولادیمیر پوتین از نیروهای این کشور خواسته کارخانه فولاد را محاصره کرده و از حمله به آن خودداری کنند.

 

نانسی پلوسی در کی‌یف با زلنسکی دیدار کرد 

ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده است. 

خبر سفر خانم پلوسی به اوکراین روز یکشنبه اعلام شد.  

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جنگ اوکراین جنگ روسیه با اوکراین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تخلیه غیرنظامیان اوکراین روز یکشنبه هواپیمای شناسایی جمهوری اوکراین نیروهای روسیه کارخانه فولاد گلوله باران نیروهای روس حریم هوایی نفت روسیه تحت کنترل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟