Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا نیازی گفت : به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی تولیدکنندگان کالا و صیانت از حقوق مصرف کنندگان، طرح بازرسی از مراکز عرضه محصولات غذایی و پرمصرف ویژه ماه مبارک رمضان در سطح استان توسط بازرسان استاندارد انجام شد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه فرآورده‌های مشمول طرح نظارتی شامل گوشت چرخ کرده، خرما مضافتی، زولبیا و بامیه، انواع شیرینی آردی، شیر پاستوریزه، روغن‌های سرخ کردنی و آفتابگردان، پنیر تازه و فرآورده‌های گوشتی (سوسیس و کالباس)، مطابق با استاندارد‌های ملی مربوطه در طول ماه مبارک رمضان، به صورت مستمر مورد ارزیابی کیفی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرسان این اداره کل ۴۰ نمونه کالای پرمصرف از بازار خریداری و جهت انجام آزمون‌های شیمیایی و بافت شناسی به آزمایشگاه‌های تخصصی مربوطه ارسال کردند.

آزمون بافت شناسی طبق استاندارد ملی انجام می‌گیرد که در آن وجود بافت‌های حیوانی غیر مجاز نظیر سنگدان، دل، قلوه، جگر و سایر محصولات در گوشت چرخ کرده و فرآورده‌های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات عرضه کالا‌های بی کیفیت را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ این اداره کل، اطلاع رسانی کنند.

از شهروندان درخواست می شود با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد درج شده بر روی کالا‌ها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالای مورد نظر اطمینان حاصل نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه استانداردسازی استاندارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در استان طی فروردین سال جاری خبر داد.

ایرج مرندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است. 

وی افزود: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی اظهار کرد: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است