Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@23:47:15 GMT

سفارت دانمارک در کی‌یف بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۰۳۳۲

سفارت دانمارک در کی‌یف بازگشایی شد

سفارت دانمارک در کی‌یف در جریان سفر غیرمنتظره وزیر امور خارجه این کشور به اوکراین، بازگشایی شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری فرانسه، یپه کوفود وزیر امور خارجه دانمارک روز دوشنبه در سفر از پیش اعلام نشده خود به اوکراین، بازگشایی سفارت این کشور در کی‌یف را به نشانه حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت دانمارک در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بازگشایی درهای سفارت دانمارک امروز نماد بسیار قوی حمایت کشورمان از اوکراین و مردم این کشور است.

بر اساس این گزارش، کپنهاگ در ۲۴ فوریه گذشته اعلام کرد که سفارت دانمارک در کی‌یف به دلیل وضعیت امنیتی اوکراین به طور موقت بسته می‌شود و دیپلمات‌هایی که در غرب لویو یک نمایندگی موقت ایجاد کرده بودند، اوکراین را ترک می‌کنند.

مته فردریکسن نخست وزیر دانمارک نیز در ۲۱ آوریل همزمان با همتای اسپانیایی خود به کی‌یف سفر کرد و از اهدای یک بسته اضافی ۶۰۰ میلیون کرونی (۸۰.۶ میلیون یورو) کمک نظامی به اوکراین خبر داد که مجموع کمک‌های نظامی این کشور به کی‌یف را به یک میلیارد کرون افزایش داد.

سفارت دانمارک در کی‌یف، نخستین سفارت از میان کشورهای شمال اروپا است که در اوکراین بازگشایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، سفارت دانمارک در اوکراین ابتدا با تعداد محدودی از افراد کار خواهد کرد و انتظار می‌رود که به تدریج به نیروی کار عادی بازگردد.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، کی یف ، روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین کی یف روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، سرویس اطلاعات خارجی اوکراین (SBU) امروز سه شنبه از بازداشت ۲ نفر که قصد ترور زلنسکی را داشتند، خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، کی‌ یف ادعا کرد که رییس جمهور اوکراین چندین بار از آغاز عملیات نظامی ویژه نظامی مسکو در فوریه ۲۰۲۲ مورد هدف روسیه قرار گرفته است.

به گزارش ایندیپندنت، اوکراین مدعی شد که دو مقام امنیتی این کشور که در توطئه هماهنگ‌ شده اس از سوی روسیه قصد ترور مقامات ارشد کی‌ یف از جمله ولودیمیر زلنسکی را داشتند، بازداشت شدند.

اوکراین مدعی خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور زلنسکی شد

سرویس امنیتی اوکراین ادعا کرد که ماموران روس را در سرویس گارد دولتی اوکراین دستگیر کرده است که برای ترور رئیس‌جمهور اوکراین و دیگر مقامات ارشد دولتی برنامه‌ ریزی می‌ کردند.

سرویس امنیتی اوکراین در پستی در کانال تلگرامی خود ادعا کرد: کارآگاهان ضداطلاعاتی و سرویس امنیت ملی اوکراین طرح سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) برای حذف رییس‌ جمهور اوکراین و دیگر مقامات ارشد نظامی و سیاسی را خنثی کردند.

این در حالیست که کی یف تا کنون اسناد و مدارکی دال بر اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

کد خبر 6099667

دیگر خبرها

  • لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • دستور کار نشست آینده ناتو: نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌شود
  • دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش و بازگشایی گذرگاه‌ها شد
  • رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود