Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های رژیم صهیونیستی و رهبران جامعه یهودیان با لحنی تند از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه انتقاد کرده‌اند که در مصاحبه‌ای گفته بود آدولف هیتلر "ریشه یهودی داشته است".

به گزارش ایران اکونومیست، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل این اظهار نظر را "نابخشودنی و شرم‌آور" توصیف کرد و از وزیر خارجه روسیه خواست به خاطر این "اشتباه وحشتناک تاریخی" عذرخواهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاپید گفت که سفیر روسیه در اسرائیل را برای اعتراض به سخنان لاوروف احضار می‌کند.

لاوروف چه گفت؟

به گزارش بی.بی.سی سخنان جنجالی سرگئی لاوروف روز یکشنبه در مصاحبه با یک شبکه ایتالیایی و در پاسخ به این سوال مطرح شد که چطور روسیه ادعا می‌کند در اوکراین به دنبال "نازی‌زادیی" است در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خود یک یهودی است.

لاوروف در پاسخ گفت: وقتی می‌گویند "این چه جور نازی‌زادیی است وقتی خودمان یهودی هستیم" هیچ معنایی ندارد چون من فکر می‌کنم که هیتلر هم اصل و نسب یهودی داشته است.

وزیر خارجه روسیه این را هم اضافه کرد که "مدت‌هاست ما این را از یهودیان خردمند شنیده‌ایم که می‌گویند بزرگترین ضد یهودیان خود یهودیان هستند."

یائیر لاپید در واکنش به این حرف لاورف گفت: "در جریان هولوکاست یهودیان خودشان را قتل‌عام نکردند. پست‌ترین نوع نژادپرستی مقصر دانستن خود یهودیان برای یهودی‌ستیزی است."

موضع اسرائیل در جنگ اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آغاز حمله به اوکراین گفته بود که هدفش "غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین" و دفاع از مردمی بوده که به گفته او هشت سال در معرض "قلدری و نسل‌کشی" دولت اوکراین بودند.

بعد از حمله روسیه به اوکراین، اسرائیل ابتدا موضعی محتاطانه در پیش گرفت و تلاش کرد که از محکومیت مستقیم مسکو خودداری کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در هفته‌های اول جنگ تلاش می‌کرد اسرائیل را به عنوان میانجی دو طرف معرفی کند و بارها با رهبران دو کشور دیدار کرد.

اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و در نهایت اسرائیل در جریان رای‌گیری سازمان ملل علیه روسیه رای داد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین ، اوکراین ، سرگئی لاوروف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین اوکراین سرگئی لاوروف وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیالوگ جنجالی وزیرخارجه آمریکا درباره اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 ویدیویی از مکالمه میت رامنی سناتور جمهوری خواه و آنتونی بلینکن وزیرامورخارجه دولت کنونی آمریکا دیالوگ جنجالی درباره اعتراضات در آمریکا علیه نسل کشی مردم غزه توسط اسرائیل داشتند که انعکاس وسیعی داشت. میت رامنی از بلینکن می‌پرسد: «چرا اسرائیلی‌ها که همیشه در تبلیغات قوی بودند اینقدر افتضاح عمل کردند؟ همه بجای اینکه سر حماس فریاد بزنند، سر اسرائیل فریاد می‌زنند.» بلینکن پاسخ می‌دهد: «مشکل از شبکه‌های اجتماعی است. مردم را با تصاویر احساساتی می‌کنند.» رامنی گفت: «خوب شد که تیک‌تاک را ممنوع کردیم.» این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دیالوگ جنجالی وزیرخارجه آمریکا درباره اسرائیل
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • نائومی کلاین: صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • اعتراض تندروهای یهودی به سربازی اجباری با آتش‌زدن پرچم اسرائیل (فیلم)