Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:20:16 GMT

تاریخ قضاوت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۰۹۲۷

تاریخ قضاوت می‌کند

 

حامد تقدیری

سال ۱۳۳۹ خبر کوتاهی منتشر شد: «به سبب سفر شاهنشاه به اتریش 2 دولت بر آن شدند نمایندگی سیاسی خود را در 2 کشور به سفارت کبرا بالا ببرند.

 

۳۱ اردیبهشت ۱۳۳۹ کارخانه‌های ساخت وسیله‌ها و ابزار الکتریکی و ماشین‌آلات و لکوموتیو دیزل مورد بازدید شاهنشاه قرارگرفت. در این روز دانشجویان ایرانی در شهر اینسبورگ به پیشگاه شاهنشاه شرفیاب شدند و شاهنشاه به آنان گفتند: شما هستید که می‌توانید مملکت را به اوج ترقی برسانید و باز هم شما هستید که می‌توانید باعث عدم پیشرفت باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهر حال آینده مملکت در دست شماست و شما هستید که جای نسل فعلی را خواهید گرفت و سرنوشت کشورتان را تعیین خواهید کرد».

 

*

سال ۱۳۴۲ خبر دیگری منتشر شد: «روز دوم بهمن‌ماه، شاهنشاه و شهبانو رهسپار اتریش شدند و در آن کشور، از بازی‌های زمستانی المپیک دیدن کردند. بازی‌های زمستانی المپیک روز نهم اسفندماه آغاز شد و بیش از یک‌هزاروسیصدوپنجاه قهرمان از برابر جایگاهی که شاهنشاه و شهبانو و پرزیدنت اتریش در آن قرار داشتند، رژه رفتند. شاهنشاه سپس از اتریش رهسپار سوییس شدند و مسافرتشان رویهم رفته ۳۹ روز به درازا کشید».

 

*

تاریخ یادش نرفته بنویسد شاه ایران در این سفرها چقدر پول کشور را هزینه کرد و به کشورهایی که می رفت پول هنگفتی هدیه داد. حتی تاریخ تابلوی امضای شاه را در اینسبورگ به یادگار گذاشته است.

 

*

تصویر زیر را نگاه کنید. جایی است که هیتلر آمد برای جمعیت زیادی سخنرانی کرد. تاریخ حتی هیتلر را هم فراموش نکرده است.

*

اما تاریخ از حسینیه کوچک و اجاره‌ای زیر ریل راه‌آهن اینسبورگ حرفی نزده است. بگذارید تاریخ هیأت باصفای اینسبورگ را من برای شما بنویسم. هیأتی از بچه‌های خوب و باصفای افغانستانی که این روزها عزادارند. هیأتی از شیعیان کشورهای مختلف که زیر ریل قطار به سختی مکانی را اجاره کرده‌اند که در این شب‌های پربرکت در ناکجاآباد اروپا دل‌شان گم نشود.

 

مجالسی که ما در ایران قدرش را نمی‌دانیم در اینجا گنج است. هر شب جمعیت بیش‌تری از راه‌های دور خود را به مجلس می‌رسانند و من خجالت‌زده میزبانی‌شان هستم. چه بگویم که خودشان دل به ارباب گره زده‌اند. دل عوامی‌ام می‌گوید اینجا هر چه می‌خواهی بخواه. هر که را می‌خواهی دعا کن که در این آسمان سر فرشته‌ها خلوت است و دعاها سریع‌تر می‌رسد. اما وجودم درک می‌کند که خدای مهربان هوای همه‌مان را در همه جای دنیا دارد و صدای‌مان را می‌شنود که من روسیاه را از قم به زیر خیمه این دل‌های پاک می‌کشاند تا ندای توبه سر دهیم و روضه مولا بخوانیم.

انتهای پیام/

 

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

منبع: فارس

کلیدواژه: مربی دلسوز ماه رمضان انتشار معارف اسلامی مراکز اسلامی خارج از کشور هیات عزاداری انتشار معارف اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت، داوری که در سال 2019 تاریخ‌ساز شد، بدون شک بدترین سال خود را تجربه می کند. این داور زن 40 ساله فرانسوی در لیست داوران منتخب برای قضاوت دو رویداد مهم ورزشی تابستان امسال قرار نگرفته است و در بازی های المپیک پاریس و یورو 2024 آلمان حضور نخواهد داشت.

"بهترین داور زن جهان" در سال‌های 2019، 2020، 2021 و 2022، بر اساس گزارش IFFHS، علیرغم این واقعیت که بالاتر از هر داور زن در سال های اخیر بوده و اولین زنی بود که برای داوری فینال سوپرجام فوتبال اروپا در سال 2019 منصوب شد، از حضور در مهمترین رویدادهای امسال محروم شده است. او در چند ماه پایانی سال 2023 و شروع سال جدید چند اشتباه تاثیرگذار داشته که برایش تاوان سختی داشت.

فراپارت همچنین اولین زنی بود که یک مسابقه را در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت می‌کرد و در دسامبر 2020، اولین زنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا داوری کرد. او همچنین اولین داور زن بود که در جام جهانی 2022 در قطر یک مسابقه فوتبال مردان را قضاوت کرد.

دیگر خبرها

  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان