Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان در جریان دیدار احزاب و فعالان سیاسی در روز 10 اردیبهشت ماه که به میزبانی آیت‌الله  رییسی رئیس جمهور برگزار شد، با تاکید بر اینکه خیر و شر کشور و سرنوشت آن به نوعی به دست رهبران سیاسی احزاب و تشکل هایی است که دور این میز نشسته اند، گفت: در واقع اندیشه و تحلیلی که اندیشه‌ورزان سیاسی شاخص و فعالان سیاسی نسبت به مفاهیمی همچون ولایت فقیه، استکبار، تحول و توسعه دارند، در جامعه توزیع و منجر به کنش و واکنش از سوی مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با علم به این موضوع باید از برخی احزاب بپرسیم چرا این‌گونه که دولت ۹ ماهه سیزدهم را نقد می‌کنند، دولت ۸ ساله قبل را نقد نمی‌کردند؟

دبیرکل جمعیت جانبازان با بیان اینکه برخی احزاب در قبال عقب‌ماندگی توسعه در دولت قبلی، وضعیت بغرنج تحریم‌ها، بزک‌کردن دشمن با وجود اهانتی که به ملت شد و ده ها موضوع نظیر آن سکوت کردند، افزود: تا نوع رویکرد و مواجهه این افراد با مسایل کشور تغییر نکند، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مضمون نقد و نظر سودی نخواهد داشت؛ چراکه در همه‌ جلسات مشابه برخی یکسری حرف‌های تکراری را هر بار، با ادبیاتی متفاوت بیان می‌کنند.

وی خطاب به فعالان سیاسی اصلاحات با یادآوری اینکه اگر مردم به شما اعتماد داشتند، باید به شما رای می‌دادند، گفت: نه تنها مردم به شما رای ندادند، بلکه به واسطه نفرت‌پراکنی شما، حتی مردمی که با اصل جمهوری اسلامی عنادی نداشتند، از حضور در پای صندوق رای منصرف شدند.

شاکری با بیان اینکه احزاب و جریان‌های مدعی اصلاح طلبی و منتقد دولت باید بدانند همین حالا فقط ۳۰ درصد از انتصابات در دولت با معیارهای دولت انقلابی صورت گرفته است، افزود: سایر مدیران میانی همان افرادی هستند که دولت برخاسته از اندیشه‌ی شما منصوب کرده است.

وی از رییس‌جمهور درخواست کرد توضیح دهد که دولت را در چه وضعیتی تحویل گرفته است و خاطرنشان کرد: یکی از بی‌انصافی‌های مدعیان این است که اصلا به وضعیت نامطلوب کشور در زمان تحویل دولت در تابستان۱۴۰۰ اشاره نمی‌کنند و با روایت و تحلیل غلط فضای ناامیدی و بی اعتمادی را پر می کنند که این رفتار با آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ناسازگار و آلوده به نفاق است.

دبیرکل جمعیت جانبازان با اشاره به مقالاتی که توسط حامیان احزاب اصلاح طلب نوشته شد گفت: رفقای برخی از همین احزاب با نگارش سلسله مقالاتی با هدف «ایدئولوژی‌زدایی» که مورد انتقاد رهبری نیز قرار گرفت، عملا پشتوانه شکل‌گیری رخدادهای اجتماعی نظیر تابستانِ داغ و امثال آن بودند و در تسری بی‌اعتمادی مردم به نظام نقش داشته و دارند.

شاکری با طرح این پرسش که وضعیت فرهنگی کنونی چگونه رقم خورده است، یادآور شد: وزارت ارشاد و جشنواره‌های هنری را کدام گرایش فکری در دوره های مدیریتی گذشته به شکلی قالب زدند که خروجی آن عمدتا آثار ضد خانواده، ضد نظام و ارزش‌های انقلابی و ضد فرهنگ شهادت است؟ رخدادهای فرهنگی به حدی از اندیشه‌ی امام راحل (ره) دور شده که امروز وقتی به صراحت از این اندیشه و مکتب سخن می‌گوییم، برخی از نزدیکان امام(ره) هم به خود می‌لرزند.

وی افزود: رییس‌جمهور در تبیین روایت صحیح از وضعیت کشور در زمان تحویل دولت اهتمام جدی داشته باشد، چراکه در غیر این صورت واقعیت لابه‌لای انبوهی از ادعاهای غیرواقعی گم می‌شود.

شاکری با بیان اینکه مقایسه عملکرد رییس‌جمهور فعلی و قبلی پیش چشم مردم یک ضرورت است، گفت: زمانی در کشور قدرت به دست کسی بود که ابایی نداشت بگوید وضعیت مردم را از پشت شیشه‌ی دودی خودرو رصد می‌کند و برای یک دیدار میدانی با معدن‌کاران چند لایه‌ی امنیتی گرد او تشکیل می‌شد تا احساس امنیت کند، این‌ها ننگی برای کشور بود.

دبیرکل جمعیت جانبازان در خاتمه با بیان اینکه قانون جامع ایثارگران توسط همه‌ی دستگاه‌های دولتی به طور تمام و کمال اجرا نمی‌شود، خواستار رسیدگی رییس‌جمهور به این موضوع شد و افزود: مادامی که این قانون اجرا نشود، به فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان سخت می‌گذرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی شاکری دولت سیزدهم جمعیت جانبازان دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور دبیرکل جمعیت جانبازان رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد