Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبان گفت: بر اثر بارش باران و تگرگ و طوفان شدید چند روز گذشته در برآورد اولیه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به باغات و مزارع سطح شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس، اظهار داشت: بارش های بهاری که با تگرگ و طوفان همراه بود به باغات، مزارع و زیر ساخت های کشاورزی شهرستان خلیل آباد خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ادامه داد: به دنبال طوفان و تگرگ روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه  نیز بیش از ۴ هزار هکتار از باغات شهرستان بین ۱۵ تا ۴۰ درصد خسارت را متحمل شدند که شامل ریزش میوه‌های تازه شکل گرفته و ریزش شاخه‌های تازه جوشیده که محصول سال آینده را در برداشت، بر اثر ضربات تگرگ شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه خسارت وارده در باغات پسته، انگور، انار و گوجه سبز بیش از محصولات دیگر است، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم خسارات مربوط به باغات پسته در سطح ۲۲۲۷ هکتار بوده و خسارات مربوط به باغات پسته در روستاهای سعدالدین، جعفر آباد، مهدی آباد، تکمار و کاهه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش خسارات وارده از تگرگ و طوفان به باغات خلیل آباد حدود 300 میلیارد تومان برآورده شده است، تصریح کرد: این میزان خسارت اعلام شده، برآوردهای اولیه است و به زودی میزان دقیق این خسارت ها پس از گزارش نهایی کارشناسان امر اعلام می شود.

شبان با تاکید بر اینکه کشاورزان نسبت به بیمه مزارع و باغات خود اهتمام ویژه ای داشته باشند تا در مواجهه با اینچنین خطراتی، بخشی از خسارات وارده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران شود، اذعان کرد: خسارت باغات دارای بیمه محصولات کشاورزی قطعاً پیگیری و جبران خواهد شد اما به منظور خسارت به باغات فاقد بیمه، گزارشی تهیه و به مدیریت بحران استانداری و سازمان جهادکشاورزی استان ارجاع خواهد شد تا بنا به تصمیم دولت جبران شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تگرگ و طوفان خلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6091072

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه