Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@10:28:04 GMT

ترکی الفیصل: آمریکایی‌ها ما را ناامید کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۱۳۱۰

ترکی الفیصل: آمریکایی‌ها ما را ناامید کردند

رییس اسبق سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی گفت: درست در زمانی که ریاض و واشنگتن باید در کنار هم با تهدیداتی که ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، می‌ایستادند، آنها ما را ناامید کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست، ترکی الفیصل سفیر اسبق عربستان سعودی در لندن و واشنگتن در گفت‌وگو با شبکه خبری عرب نیوز با تکرار اتهامات ریاض نسبت به تهران گفت: به ویژه نفوذ ایران در یمن و استفاده ابزاری آن از حوثی‌ها «نه تنها ثبات عربستان سعودی بلکه امنیت و ثبات راه‌های دریایی بین‌المللی» را در دریای سرخ، خلیج فارس و دریای عرب (عمان) تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خروج نام حوثی‌ها از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ افزود: این حقیقت که رییس جمهور بایدن، حوثی‌ها را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خارج کرد، باعث جسورتر شدن آنها در حملاتشان به عربستان و همچنین امارات شده است.

ترکی الفیصل با بیان اینکه ما همواره روابط خود با آمریکا را استراتژیک در نظر می‌گیریم، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از سعودی‌ها احساس می‌کنند که از سوی یکی از نزدیک‌ترین متحدان به آنها خیانت شده است، اظهار داشت: ما در روابط خود فرازونشیب‌های فراوانی در طول سال‌های گذشته داشته‌ایم و شاید در حال حاضر نیز شاهد یکی از این افت‌ها باشیم. به طور مشخص این افت از زمانی که رییس جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفت که عربستان سعودی را «منفور» خواهد کرد. و البته او بدنبال اجرای موعظه خود هم رفت: اول از همه با توقف عملیات‌های مشترکی که آمریکا با پادشاهی عربستان در مواجهه با چالش شورشیان به رهبری حوثی‌ها در یمن علیه مردم یمن داشت. و دوم با انجام اقداماتی مشابه از جمله دیدار نکردن با ولیعهد عربستان و اعلام علنی اینکه با وی دیدار نخواهد کرد و در یک سطح دیگر خروج باتری‌های موشک‌های ضد هوایی از عربستان در حالی که ما با حملات فزاینده از سوی حوثی‌ها روبه‌رو بودیم و آنها از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی استفاده می‌کردند.

ادامه دارد...

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: یمن ، جنبش انصارالله ، عربستان سعودی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله عربستان سعودی عربستان سعودی حوثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد