Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «ترکی فیصل» رئیس پیشین اطلاعات عربستان در گفت‌وگو با شبکه خبری «عرب نیوز» به اظهارات هیلاری کلینتون در مورد لزوم استفاده از سیاست «هویچ و چماق» در قبال عربستان برای افزایش تولید نفت پاسخ داد و گفت: ما بچه مدرسه‌ای نیستیم که چنین سیاستی برای افزایش تولید نفت اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکی فیصل افزود: ما بچه مدرسه‌ای نیستیم که با رویکرد هویچ و چماق با ما تعامل شود. ما کشوری هستیم که از حاکمیت برخورداریم و زمانی که با عدالت و انصاف با ما برخورد شود، ما هم متقابلا پاسخ می‌دهیم.

رئیس پیشین اطلاعات عربستان تصریح کرد: این مایه تاسف است که چنین اظهاراتی از سوی سیاستمداران در هر کجا که هستند، مطرح می‌شود و امیدواریم روابط آمریکا و عربستان قطع نشود.

وی با تأکید اینکه باید واشنگتن همراه ریاض با نفوذ ایران در منطقه مقابله کند، اظهار داشت: آمریکا پشت عربستان را در مقابله با نفوذ ایران در منطقه خالی و ما را ناامید کرده است.

ترکی فیصل گفت:‌ بایدن در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد که عربستان سعودی را کنار خواهد گذاشت و طبیعتا با توقف عملیات مشترک آمریکا و عربستان برای مقابله با حوثی‌های یمن، وعده خود را عملی کرده است.

وزیر خارجه اسبق آمریکا چندی پیش در برنامه شبکه «ان‌بی‌سی» در پاسخ به سؤالی درباره مخالفت عربستان سعودی با افزایش تولید نفت به منظور کاهش  قیمت آن گفت: «معتقدم که باید روش چماق و هویچ را در پیش بگیری؛ برای اینکه ما هم اکنون در بحران وجودی به سر می بریم».

کد خبر 673950 برچسب‌ها ایران و عربستان نفت عربستان ایالات متحده آمریکا هیلاری کلینتون

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و عربستان نفت عربستان ایالات متحده آمریکا هیلاری کلینتون ترکی فیصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، گفت: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. امروز مشاهده می‌کنیم که با وجود اقدامات امپراتوری عظیم رسانه‌ای غرب و شرق و تلاش آنها برای زیر سوال بردن عملیات وعده صادق در دنیا، نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه عکس آن رخ داده و امروز هم این عملیات باعث ایجاد قوت قلب برای آزادی خواهان و آزادی طلبان شده و هم از طرف دیگر حرکت این آزادی خواهان باعث می‌شود عملیات ما باعزت و اقتدار بیشتری مطرح شود؛ امروز نه تنها کسی نتوانست حرکت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کند بلکه در ادامه کار ما در دانشگاه‌های آمریکا نیز اعتراضات سراسری شکل گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اعتراضات جوانان و دانشگاهیان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی نیازی به شبکه سازی و توسعه شبکه‌ای ندارد، گفت: اعتراضاتی که در میان جوانان دنیا شکل گرفته است نشان از آن دارد که فطرت جوانان دنیا در حال مبارزه با ظلم است.

کد خبر 847521 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین