Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@21:32:52 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۲اردیبهشت‌ماه

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۱۴۵۳

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۲اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از تحویل ۶۹۰ تن قیر رایگان به شهرداری بجنورد تا توسعه ۲۰ هکتاری فضای سبز شاهین‌شهر و حفظ سرانه‌های عمومی و خدماتی اسلامشهر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه فرهنگی، عمرانی بافت تاریخی شهر قزوین

مهدی صباغی، شهردار قزوین گفت: توسعه فرهنگی، مذهبی و عمرانی بافت تاریخی شهر با توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار در دستور کار قرار دارد.

تحویل ۶۹۰ تن قیر رایگان به شهرداری بجنورد

جواد حمیدی، شهردار بجنورد گفت: در تلاشیم فصل عمرانی پرکاری را در بجنورد آغاز کنیم، حجم قیر دریافتی طی رایزنی‌های انجام شده بالغ بر ۶۹۰ تن به رایگان در اختیار شهرداری بجنورد قرار گرفت.

توسعه ۲۰ هکتاری فضای سبز شاهین‌شهر

علی عرب، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر گفت: با توجه به تدابیر شهردار شاهین شهر، کمیته علمی سازمان با حضور اساتید برجسته استان تشکیل شد و با تجربه و نظر آنان توسعه و نگهداری پایدار فضای سبز در دستور کار جدی قرار گرفته است.

احیای بوستان زیتون شهر قدس

سعید شهلی، شهردار قدس از احیای بوستان زیتون با نصب ۱۳ آلاچیق، احداث پیست دوچرخه‌سواری و ارتقای تجهیزات رفاهی این بوستان در راستای تأمین رفاه، آرامش و امنیت شهروندان خبر داد و گفت: این آلاچیق‌ها بدون صرف هزینه و با استفاده از آلاچیق‌های موجود در انبار سازمان فضای سبز شهرداری انجام شده است.

اجرای ۱۲ طرح عمرانی در قشم

میرداد میر دادی، شهردار قشم از اجرای ۱۲ طرح فنی و عمرانی توسط این شهرداری در سال ۱۴۰۱ با اعتباری افزون بر ۱۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در زنجان

داوود نوری، رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان از افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس خبر داد.

ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی رفسنجان به نمازگزاران

محمدرضا سلمانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری رفسنجان از خدمات‌دهی رایگان اتوبوسرانی به نمازگزاران عید فطر خبر داد و گفت: ۱۵ دستگاه اتوبوس از ساعت ۶ صبح از کلیه مسیرهای سطح شهر به نمازگزاران سرویس دهی می‌کنند.

حفظ سرانه‌های عمومی و خدماتی اسلامشهر

علی درزی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر اظهار کرد: اولویت کاری ما در پاسخ به درخواست‌های تغییر کاربری مالکان برخی املاک بزرگ، حفظ سرانه‌های عمومی و خدماتی شهر و افزایش درآمد و توسعه و رونق شهر با پیش‌بینی درآمد پایدار است.

کد خبر 572510

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران عصرانه خبری آسفالت معابر سقوط توسعه شهری قیر رایگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شاهین شهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد

«صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود از حزب محافظه‌کار غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.

خان که از سال ۲۰۱۶ کرسی شهرداری لندن را بر عهده دارد، توانست با کسب ۴۳ درصد آراء سوزان هال از حزب محافظه‌کار را شکست داده و برای چهار سال دیگر بر مسند شهرداری لندن تکیه بزند.

این برای نخستین بار است که یک شهردار لندن برای سه دوره متوالی انتخاب می‌شود. گفتنی است که این سمت در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد و نخستین کرسی آن به «کن لیوینگستون» از حزب کارگر رسید. هشت سال بعد یعنی سال ۲۰۰۸ بوریس جانسون بر مسند شهرداری لندن تکیه زد و سپس صادق خان انتخاب شد.

خان به دلیل مسلمان بودن در میان جوامع اسلامی طرفدارانی دارد؛ مواضع ضد امپریالیستی وی نیز به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هوادارانی را برای او در میان گروه‌های حقوق بشری دست و پا کرده است.

اما سیاست‌های سختگیرانه او در حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی، با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است. او تابستان سال گذشته طرح حذف خودرو‌های قدیمی از خیابان‌های شهر را به اجرا گذاشت و با این کار ده‌ها هزار راننده را به اصطلاح پیاده و یا با جریمه‌های سنگین مواجه کرد.

بر اساس طرح موسوم به یولز، روزانه ۱۲.۵ پوند (حدود ۱۶ دلار) برای اکثر خودرو‌های بنزینی و ون‌های تولید شده پیش از سال ۲۰۰۶ میلادی و خودرو‌های دیزلی قبل از ۲۰۱۵ میلادی جریمه تعیین شده است.

این طرح ابتدا در سال ۲۰۱۹ در مرکز لندن پیاده شد؛ در سال ۲۰۲۱ به حومه‌های داخلی شهر گسترش یافت و از تابستان سال گذشته کل لندن از جمله حومه‌های بیرونی آن که بیش از نیمی از جمعیت ۹ میلیون نفری شهر در آن زندگی می‌کنند را در بر گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۷۰۰ هزار خودرو با استاندار‌های طرح یولز سازگار نبودند و رانندگان این خودروها، در شرایط بغرنج اقتصادی و بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس، ناگزیر به تعویض خودرو‌های خود شدند.

«خان» دو سال پیش گسترش طرح یولز در سراسر لندن را به رای گذاشت و ۶۰ درصد از مردم مخالفت کردند. او، اما با ادعای دستکاری شدن آرا، اعلام کرد این طرح را مطابق با آنچه وظیفه خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی نامید و به رغم مخالفت دولت، پیش خواهد برد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که اجرای طرح یولز در مناطق مرکزی لندن طی سال‌های گذشته، میلیون‌ها پوند برای شهرداری لندن منفعت مالی به همراه داشته و این مساله حسن نیت طرح «صادق خان» را در شرایطی که سیستم حمل و نقل لندن با کمبود بودجه و اعتراض گسترده کارکنان آن مواجه است، زیر سوال برده است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که شهرداری لندن فقط در سال گذشته میلادی ۲۲۴ میلیون پوند درآمد از اجرای این طرح به جیب زده است. حدود یک سوم از این مبلغ از طریق جریمه و مابقی آن به واسطه شارژ روزانه تردد رانندگان حاصل شده است.

سوزان هال رقیب خان گفته بود که طرح یولز منصفانه نیست و از نخستین روزی که بر کرسی شهرداری لندن تکیه بزند، این طرح را ملغی و سایر سیاست‌های سختگیرانه علیه رانندگان را کاهش خواهد کرد. او، اما سومین نماینده حزب محافظه‌کار است که طی ۸ سال گذشته دربرابر خان شکست خورد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صادق خان شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم