Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، سید محمد نقیب با اعلام این خبر گفت: با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت پسماند و شهرداری منطقه ۱۰ تهران نخستین پایگاه پسماند با هدف ترویج فرهنگ تفکیک مواد قابل بازیافت از مبدا در مترو تهران‌ راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به طرح ابتکاری پسماند بیمه تصریح کرد: در این طرح ابتکاری، که به منظور آشناسازی شهروندان با مدیریت پسماند زباله‌ های خشک و نیز کاهش هزینه به منظور صدور بیمه نامه‌های مختلف به ازای هر یک کیلو پسماند معادل هفت میلیون تومان سهمیه صدور بیمه شامل آتش‌سوزی، زلزله، انفجار و صاعقه دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: پس از صدور انواع بیمه‌نامه شهروندان در مراجعات بعدی با تحویل پسماندها به بیمه‌نامه صادر شده الحاقیه جهت افزایش اعتبار اختصاص می‌یابد. هم‌چنین این طرح تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به ارایه خدمات می‌پردازد و در صورت استقبال شهروندان تمدید خواهد شد.

در راستای هوشمندسازی حمل و نقل، فازبندی و زمان بندی تقاطعات هوشمند و تسهیل در تخیله بار ترافیکی معابر شریانی اصلی منطقه ۶، طرح «موج سبز» در محور خیابان های آزادی و انقلاب اجرا شد.

مهدی گلشنی، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق به همراه معاونین و کارشناسان آن اداره کل به منظور بررسی وکنترل وضعیت ترافیکی هوشمند و زیر ساخت های حوزه حمل و نقل عمومی منطقه از سطح معابر و خیابان های قلب پایتخت بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، در راستای هوشمند سازی حمل و نقل عمومی که بصورت پایلوت در منطقه ۶ کلید خورده است، محور های طالقانی، مطهری، بهشتی، آزادی و انقلاب به سیستم «موج سبز» مجهز شده است و این بدان معنی است که چنانچه در یک مسیر که دارای چندین تقاطع است ، چراغی سبز باشد در ادامه مسیر بصورت هوشمند مابقی چراغ ها سبز خواهد بود تا در جهت تسریع و تسهیل بار ترافیکی و آرام سازی جریان ترافیک اقدام شود.

علاوه بر اجرای طرح «موج سبز» در معابر اصلی، در جهت اجرای مدیریت هوشمند ترافیک بزرگراهی، در بزرگراه های شهید سلیمانی، شهید حکیم و شهید مدرس نسبت به اجرای مدیریت هوشمند سرعت مجاز با بهره برداری از تابلوهای«VSL» و همچنین تابلو های پیام متغیر« VSM» اقدام شد.

پسماند خشک تحویل دهید میوه تحویل بگیرید

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: شهروندان می‌توانند با تحویل پسماند خشک از امکان خرید اقلام مورد نیاز و بیمه آتش سوزی بهره مند شوند.

شادی مالکی در این باره گفت: ساکنان پایتخت با شرکت در طرح پسماند مارکت، گلماند و پسماند بیمه و پسماند ورزش مایحتاج زندگی خود را درقبال ارائه پسماند های خشک به خانه هایشان می برند.

وی افزود: از این طریق شهروندان می توانند گل، میوه، اقلام مورد نیاز، بیمه آتش سوزی منزل را بدون پرداخت پول خرید کنند.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: براساس دستورالعمل سازمان مدیریت پسماند مراکزی تحت عنوان پسماند مارکت، گلماند، پسماند بیمه، پسماند ورزش و کارواش پسماند در مناطق ۲۲ گانه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۹ پسماند مارکت، ۲۲مرکز گلماند، سه پسماند بیمه، دو پسماند ورزش و یک کارواش پسماند ایجاد شده که در مراکز گلماند انواع گل ها و گیاهان، کود و گلدان عرضه می‌شود، در مراکز پسماند مارکت انواع اقلام سوپرمارکتی ارائه می شود.

به گفته مالکی؛ حتی در دو مرکز واقع در منطقه ۱۰ و ۱۴ انواع میوه و نوشت افزار هم ارائه می شود.

احداث مسیر گردشگری از امامزاده شعیب (ع) تا پل محمدعلی کنی

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه پنج گفت: مسیر گردشگری از امامزاده شعیب (ع) تا پل تاریخی محمدعلی کنی ساخته می‌شود.

حامد مقدسی گفت: جلسه‌ای در زمینه چگونگی دسترسی مناسب از امامزاده شعیب(ع) تا پل آجری کن که از آثار تاریخی شهر تهران محسوب می‌شود، تشکیل شد تا نکات مهم و کاربردی این پروژه بررسی شود. با اجرای این پروژه یکی از جذاب‌ترین مسیرهای گردشگری غرب تهران ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: مسیر امامزاده شعیب (ع) تا پل تاریخی محمدعلی کنی کوچه‌باغی دیدنی و جذاب است که به‌ عنوان مسیر گردشگری انتخاب‌شده است. این مسیر به بهسازی نیازمند است تا مشکلات تردد در آن رفع شود.

مقدسی گفت: بلاتکلیفی طرح تفصیلی محله کن باعث شد تا پروژه‌های محلی برای مدتی طولانی متوقف شوند. با وجود این، از سال گذشته مناسب‌سازی مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی کن آغاز شده است. برای نمونه می‌توان به سنگ‌فرش مسیر منتهی به امامزاده شعیب (ع) به طول ۴۰۰ متر اشاره کرد.

انتقال آموزش های تفکیک پسماند به شهروندان

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: آموزش های تفکیک پسماند درایام ماه مبارک رمضان در بین بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان در مساجد و اماکن عمومی برگزار شد.

مهدی هدایت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان در تشریح این خبر گفت: طرح‌های آموزش مدیریت پسماند وآشنایی با نحوه تفکیک از مبدا به منظور فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به کاهش تولید ظروف یکبار مصرف و جایگزینی این ظروف با ظروف گیاهی و تجدید پذیر به ویژه در این ایام در مساجد و اماکن متبرکه اجرا شد.

به گفته وی، آموزش شهروندان در مساجد و حسینیه های منطقه با محوریت اجرای کاپ (کاهش پسماند)، تفکیک پسماند از مبدأ، آشنایی با نحوه کم حجم سازی پسماند خشک و نحوه تولید خشکاله در راستای کاهش پسماند از جمله مباحث مطرح شده در این طرح است.

هدایت خاطرنشان کرد: ضمن اینکه علاوه بر توزیع کیسه مخصوص جمع آوری پسماند خشک در بین نمازگزاران ۶۰ عدد کارتن پلاست و ۲۰ عدد مخازن مخصوص پسماند خشک در ۲۵ مسجد مستقر شد.

وی تاکید کرد: اجرای مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی به همراه جوایز به تعداد ۱۱۰ نفر،آموزش بیش از یک هزار و ۲۰۰ شهروند و توزیع کیسه مخصوص پسماند خشک به میزان ۷۵ کیلوگرم در غرفه آموزشی مدیریت پسماند پردیس بوستان بزرگ ولایت ارائه شد.

جام رمضان بسکتبال بانوان مناطق پایتخت به پایان رسید

با حضور زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه هشت و حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، اختتامیه مسابقات بسکتبال بانوان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جام رمضان به میزبانی منطقه هشت برگزار شد.

این دوره از مسابقات در رده سنی بزرگسالان و با حضور ۲۴ تیم در هشت گروه سه‌تایی از مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران از پنجم اردیبهشت‌ماه آغازو در روزهای هفتم و یازدهم ادامه پیدا کرد بانوان ورزشکار منطقه هشت تیم منتخب اخلاق در جام رمضان ۱۴۰۱ شدندو مقام اول به منطقه ١٧ رسید و مناطق یک و ۱۳ به ترتیب موفق به کسب مقام دوم و سوم شدند.

گفتنی است مراسم اختتامیه مسابقات بسکتبال بانوان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جام رمضان بسکتبال بانوان با ۴۰ بازی در شب گذشته به میزبانی منطقه هشت در سالن الزهرا شهرداری منطقه هشت برگزار و این دوره از مسابقات شب گذشته به پایان رسید.

اهدای بسته آموزشی ویژه مساجد

مدیرکل آموزش‌های شهروندی از اهدای ۳۰۰ بسته آموزشی به مساجد کم‌برخوردارشهر تهران خبر داد.

مهدی امیری، در آستانه عید سعید فطر و باهدف تقویت رابطه کودکان نسل چهارم انقلاب اسلامی با مساجد، ۳۰۰ بسته آموزشی دربین مساجد کم برخوردار شهر تهران توزیع شد.

وی افزود: این بسته آموزشی شامل چهارکتاب با موضوعات قصه های قرآنی، احکام و ارتباط باخدا ویژه کودکان و نوجوانان و بازی حامی ایمنی است که با همکاری ادارات آموزش شهروندی مناطق یک، دو، سه، چهار و همچنین ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ در ۳۰۰ مسجد محله‌های محروم ‌وکم‌برخوردار این مناطق توزیع شد.

امیری ادامه داد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، در کنار توزیع بسته ها؛ مربیان آموزشی باحضور در این مساجد برنامه های آموزشی ویژه کودکان را برگزار کردند.

وی تاکید کرد: با عنایت به رویکرد مسجد محوری و ضرورت توجه به آموزش کودکان نسل چهارم، در نظر است این اتفاق تا پایان سال به صورت متناوب تکرار شود.

تهران با ویژه برنامه‌های «عید امید و لبخند» به استقبال عید سعید فطر می‌رود

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: شهر و شهروندان تهرانی در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر مهمان ویژه برنامه های «عید امید و لبخند» می‌شوند.

محمد حسن جعفرزاده درباره جزئیات طرح «عید امید و لبخند» گفت: هم زمان با وداع ماه مبارک رمضان و با فرارسیدن عید بندگی پس از یک‌ ماه عبادت خالصانه به درگاه خداوند متعال، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، فرصت را مغتنم شمرده و با ویژه برنامه های فرهنگی، آیینی و مذهبی به نام «عید امید و لبخند»، به استقبال این عید بزرگ می رود.

وی افزود: هدف این ویژه برنامه ها ایجاد نشاط و سرور معنوی در شهروندان، نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی و معرفی عید فطر به عنوان هدیه الهی و سرآغاز فصل جدیدی از زندگی پرامید در پرتو تلطیف روحی، جسمی و ذهنی افراد به مناسبت یک ماه بندگی است. امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند تلاش برای آشنایی و شناخت هر چه بیشتر شهروندان از ابعاد فرهنگی مذهبی عید سعید فطر هستیم.

جعفرزاده ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی با اهدا بسته های فرهنگی ویژه نوجوانان و اهدا شاخه گل به نمازگزاران همراه با ارائه خدمات محتوایی با رویکرد خانواده و گروه مخاطب جوان در مصلی امام خمینی(ره) همراه با پذیرایی از نمازگزاران عید فطر، برپایی استیج جهت اجرای ویژه برنامه های مناسبتی روز عید فطر از جمله اجرای تواشیح قبل و بعد از برگزاری نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی شامل کتابخوانی، قصه گویی، نقاشی و عکاسی با محوریت موضوعات عید سعید فطر به همراه اهدا جوایز در دو بخش فضای مجازی و آثار ارسالی شهروندان و همچنین تجلیل از هیات امنا و امام جماعت و فعالین مساجد فعال در طول ماه مبارک رمضان بخشی از برنامه های «عید امید و لبخند» است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران از اجرای پویش ایوان های زیبای ما همزمان با فصل بهار و در راستای زیبا سازی منظر شهری در این منطقه خبر داد.

محمد هادی علی احمدی گفت : پویش ایوان خانه ات را زیبا کن با محوریت مشارکت بانوان در زیباسازی چشم انداز ساختمان و منظر شهری در منطقه ۱۳ در حال اجراست.

وی در ادامه افزود: با توسعه شهرنشینی و افزایش مسائل مرتبط با آن، منظر شهری نیز دچار درهم ریختگی فراوان شده است در این میان شهروندان بویژه بانوان به عنوان کنشگران اصلی در شهر و خانواده می‌توانند با ارائه خلاقیت‌های نو و مشارکت معنادار، دســتیابی به محیطی مطلوب‌تر و زیباتر، را فراهم کنند.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار کرد : این برنامه شامل رفع زواید بصری در بالکن‌های ساختمان و زیباسازی خلاقانه ساده با همکاری اعضای خانواده و خانواده‌های ساکن در ساختمان در قالب دو موضوع پاک‌سازی ایوان‌های ساختمان از وسایل اضافه و زیباسازی ایوان‌های واحدهای یک ساختمان با استفاه از گلدان یا دکوراسیون مدنظر اهالی ساختمان به صورت یک شکل، خلاقانه و ساده است.

به گفته وی، با اجرای برنامه «ایوان‌های زیبای ما» تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، نسبت به شناسایی و جلب مشارکت بانوان فعال در محله‌ها و ترغیب خانواده‌های محله، چشم انداز بصری بهتری برای ساختماهای محله و شهر فراهم خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پسماند بازیافت زباله های خشک موج سبز پسماند خشک سازمان مدیریت پسماند ویژه برنامه بسکتبال بانوان ویژه برنامه ها امامزاده شعیب شهرداری تهران شهردار منطقه پسماند مارکت عید سعید فطر پسماند بیمه بسته آموزشی پسماند خشک جام رمضان شهر تهران منطقه هشت حمل و نقل عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت تمامی معاملات املاک و مستغلات از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای طرفین قرار داد، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.
حق شناس با بیان اینکه سامانه خودنویس به منظور نظارت و کنترل قیمت مسکن راه اندازی شده تا هموطنان بتوانند به صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ثبت کنند، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شود.
وی گفت: دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر است، از طریق خود مردم به‌عنوان طرفین قرار داد نیز رایگان قابل دریافت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها