Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات اسپانیایی می‌گویند در تلفن‌های همراه نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور نرم افزار جاسوسی پگاسوس ساخت اسرائیل را کشف کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست به نقل از رویترز،‌ مقامات اسپانیایی می‌گویند موفق به شناسایی نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس از تلفن‌های همراه پدرو سانچز نخست وزیر و مارگاریتا روبلز وزیر دفاع این کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود این نرم‌افزارها برای شنود صحبت‌های این مقام‌ها استفاده می‌شده است.

فلیکس بولانوس، وزیر ریاست جمهوری دولت اسپانیا از کشف نرم‌افزارهای جاسوسی در تلفن‌های همراه مقامات ارشد این کشور خبر داد. بولانوس گفت:‌ این نرم افزار متعلق به شرکت اسرائیلی در تلفن همراه پدرو سانچز نخست وزیر و مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا کشف شده است.

 وزیر ریاست جمهوری که مسئول نهادی برای هماهنگی بین وزارتخانه‌های مختلف کشور اسپانیاست روز دوشنبه با تایید این خبر گفت: حقیقت این است که نرم‌افزارهای جاسوسی از منابع خارجی وارد تلفن‌های همراه مقامات این کشور شده است.

وی افزود: ما کاملاً مطمئن هستیم که این یک حمله خارجی بوده است چون از منابع داخلی اطمینان کافی را داریم.

به گفته بولانوس دولت اسپانیا به طور رسمی از وزارت دادگستری این کشور درخواست کرده موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

نرم افزار جاسوسی پگاسوس با نفوذ به تلفن‌های همراه داده‌های آنها را استخراج کرده و به دوربین و میکروفن این دستگاه‌ها دسترسی پیدا می‌کند.

گروه شرکت‌های NSO  رژیم اسرائیل مالک پگاسوس ادعا می‌کند این نرم افزار تنها با چراغ سبز مقامات اسرائیلی به سازمان‌های دولتی برای هدف قرار دادن جنایتکاران و تروریست‌ها فروخته می شود. البته در سال‌های گذشته بارها دولت‌های استبدادی برای سرکوب مخالفان خود از این نرم افزار استفاده کرده‌اند.

پیش از این فعالان حقوق بشر دولت اسپانیا را به استفاده از نرم افزار پگاسوسی برای جاسوسی از جنبش‌های جدایی طلب کاتالونیا می‌کردند.

سازمان دیده بان اطلاعات اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت استفاده از نرم افزار جاسوسی پگاسوس در کشورهای عضو این اتحادیه شده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرم افزار جاسوسی تلفن های همراه جاسوسی پگاسوس نرم افزار نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!

۲۶۱ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899853

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا