Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که والری گراسیموف فرمانده ستاد مشترک روسیه اخیرا در اوکراین حضور داشته است.

این مقام پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما می دانیم او در هفته گذشته به مدت چند روز در منطقه دونباس حضور داشته است اما نمی دانیم اکنون وی همچنان در این منطقه حضور دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارش هایی مبنی بر مجروح شدن این فرمانده روس در اوکراین وجود دارد اما ما نمی توانیم این گزارش ها را تایید کنیم. آمریکا نمی داند که چرا گراسیموف به خط مقدم روسیه سفر کرده است و آیا این سفر نشان دهنده بی اعتمادی کرملین به الکساندر دوورنیکوف است که چند هفته پیش به فرماندهی عملیات های روسیه در اوکراین انتخاب شد.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست به نقل از تارنمای ویک؛ مقام های اوکراین ادعا کرده اند که در این حمله با چند فروند موشک به مرکز  فرماندهی ارتش روسیه شامل ستادهای فرماندهی نیروی زمینی و نیروهای هوابرد در شهر ایزیوم، افزون بر نزدیک به ۲۰۰ نظامی، ژنرال اندری سیمونوف نیز جان خود را از دست داده است.

در حالی که گزارش های تائید نشده پیشین، حاکی از زخمی یا کشته شدن ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه بود، اما کی یف اعلام کرده که گراسیموف اندکی پیش از این حمله، به دیدار از این پایگاه پایان داده و از حمله جان به در برده است.

مقام های ایالات متحده به نیویورک تایمز گرفته بودند که گراسیموف در چند روز گذشته از شرق اوکراین دیدار کرده که کمتر برای فرمانده کل ارتش روسیه، رخ می داده است، اما نتوانسته اند اطلاعاتی در باره حمله به ستاد فرماندهی ارتش در ایزیوم ارایه دهند.

یک مقام بلندپایه اوکراین به این روزنامه گفته که کشورش از دیدار گراسیموف از خطوط درگیری آگاهی یافته بوده، اما او پیش از این حمله راکتی، به روسیه بازگشته بوده است.

این مقام کی یف افزود: تصمیم اوکراین برای نابود کردن این هدف، به علت حضور گراسیموف نبوده، بلکه به دلیل اهمیت عملیاتی این پایگاه بوده است.

گراسیموف به همراه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی شویکو وزیر دفاع، طراحان اصلی عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین به شمار می روند.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-۰۵-۰۲-۲۲/

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، تحولات اوکراین ، پنتاگون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه تحولات اوکراین پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است