Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:46:07 GMT

رعایت خودمراقبتی با ورود موج جدید آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۲۲۵۲

رعایت خودمراقبتی با ورود موج جدید آلودگی هوا

شکیبا گفت : با توجه به اعلام وقوع و ورود موج جدید گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی، هم استانی‌های گرامی به منظور حفظ سلامت خود در شهر‌های بحرانی کلیه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شهر‌های با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر افراد با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

تردد خودرو‌های شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده ازماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگهدارید درصورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n۹۵ یا ماسک (ffp۲، ffp۳ به همراه ماسک‌های سه لایه) است.

کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.

حتی الامکان از مصرف سیگار و قلیان خودداری کنید و مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن افزایش دهید.

تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنید نظافت سطوح مختلف را در منزل و محیط کار به خوبی انجام دهید.

مواد غذایی را به صورت روباز قرار ندهید و ظروف به صورت پوشانده یا وارونه قرار گیرند از فروشندگان‌مواد غذایی فله‌ای درخواست می شود روی مواد غذایی را با پوشش مناسب بپوشانند. زدایش گردوخاک از روی بسته بندی مواد غذایی نیز توسط فروشندگان، لازم است مورد توجه قرار گیرد.

در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.

حتی الامکان در روز‌های با آلودگی هوا از گردش در طبیعت خودداری نمایید.

در هنگام رانندگی در شرایط آلودگی ناشی از گردوغبار، سرعت را کاهش دهید که با توجه به محدود شدن میدان دید، منجر به حوادث رانندگی نگردد.

از طریق صدا و سیمای مرکز استان یا کانال اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، وضعیت آلودگی هوا را پیگیری کنید و تا برگشتن به شرایط عادی، توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمایید .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بیماری غیرواگیر ماسک مناسب آلودگی هوا مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نماینده هلدینگ خلیج فارس به باشگاه استقلال

با تصمیم مالکان جدید باشگاه استقلال اختیارات مدیرعامل این باشگاه بعد از نشست اخیر هیات مدیره محدود شد و نماینده هلدینگ مسوولیت اداره باشگاه و پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان را برعهده گرفت.

طرفداری | پس از آنکه باشگاه استقلال به صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان مالک جدید آبی پوشان واگذار شد، احمد شهریاری به عنوان نماینده تام الاختیار این هلدینگ ورود بیشتری به امورات باشگاه آبی تهران پیدا کرد و در تازه ترین اقدام ۱۵ درصد از مطالبات معوقه بازیکنان را امروز سه شنبه پرداخت کرد.

به نقل از مهر، این پرداختی قبل از دیدار روز چهارشنبه استقلال برابر تراکتور صورت گرفت تا آبی پوشان با روحیه ای بالا به تبریز بروند و با کسب سه امتیاز این دیدار همچنان خود را در صدر جدول رده بندی لیگ بیست و سوم حفظ کنند.

براساس تصمیم مالکان باشگاه استقلال، از این به بعد احمد شهریاری مسوولیت اغلب امور باشگاه از جمله انتصابات، تغییرات و پرداخت های مالی را برعهده خواهد داشت و به عنوان نماینده هلدینگ فعالیت خواهد کرد.

علی خطیر نیز که قرار است تا پایان فصل به عنوان مدیرعامل به کارش ادامه دهد با محدودیت هایی که برایش ایجاد شده است، وظایفی که به او واگذار شده را پیگیری خواهد کرد اما طبیعتاً باید این امور در هماهنگی با احمد شهریاری صورت بگیرد.

به دنبال پرداختی یکسانی که از سوی نماینده هلدینگ به آبی پوشان صورت گرفته است، بازیکنان این تیم نیز رضایت خود از این روش پرداخت را اعلام و ابراز امیدواری کردند بتوانند در دیدار با تراکتور سه امتیاز را کسب کنند.

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۷ فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور تبریز خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • ورود نماینده هلدینگ خلیج فارس به باشگاه استقلال
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران