Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@14:09:50 GMT

صالحی خبر داد: تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۲۴۴۹

صالحی خبر داد: تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هفته فرهنگی اصفهان بهانه‌ای است تا آغاز به کار دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی شامگاه امروز _دوشنبه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاحیه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: شیخ بهایی مدیر مدبری است که فرهنگ اصفهان وابستگی خاص به او دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آنجایی که شورای اسلامی شهر به عنوان نهاد نظارتی و سیاست گذاری بر شهرداری و مدیریت شهری است، خیلی دست بازی برای دخالت در موضوع زاینده رود ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس جلسات مختلفی که برگزار شد و طبق نظرات شهروندان و بر اساس دغدغه شبانه‌روزی مردم، این نیاز احساس می‌شد که طبق اسناد تاریخی مبتنی بر پایدار وجاری بودن زاینده رود در تمام فصول از سراب تا پایاب اقدامات فرهنگی را در سطح استان و ملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به‌رغم افزایش ۴۰ درصدی بارش‌ها، هنوز مشکل فهم مسئله درباره جاری بودن زاینده رود را داریم، گفت: لازم است نسبت به حفظ حیات تاریخ چند هزار ساله این تمدن کهن که وابسته به جریان رود همیشه جاری و زنده است، تبیین و تفهیم صورت گیرد.

صالحی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر اصفهان طرح ایجاد دبیرخانه فرهنگی زاینده رود مطرح شد تا مسئله فهم نادرست از این هویت تاریخی و جریان دائمی زاینده رود را در سطح ملی بیشتر تبیین و زمینه کمک مسئولان ملی و استانی را برای تحقق مطالبه به حق مردم اصفهان برای تأمین جریان دائمی زاینده رود فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی اصفهان بهانه‌ای است تا آغاز به کار دبیرخانه فرهنگی زاینده رود را رقم بزنیم به امید آنکه جشن جریان دائمی زاینده رود را همگان در کنار هم برگزار کنیم.

کد خبر 572556

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان عضو هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان شهر علی صالحی کلانشهر چهارباغ عباسی رودخانه زاینده رود دبیرخانه فرهنگی زاینده رود در شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دبیرخانه فرهنگی زاینده رود شورای اسلامی شهر زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در صد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت پذیری نهاد مردمی هستیم.

وی گفت: همه مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

به گفته وی میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقیمانده دولت و مدیریت شهری دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی در پایان با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ رام قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ شروع حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 6090698

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان