Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی دپ می‌ گوید سرمقاله‌ای که هرد در سال ۲۰۱۸ نوشته است، به اعتبار حرفه‌ای او آسیب زده است و او به خاطر افترا بر ضد او شکایت کرده است.

در جریان دادگاه یک روانپزشک قانونی که یک ارزیابی روانشناختی از هرد انجام داده بود، شهادت داد که او دچار «اختلال شخصیت نمایشی یا هیستریونیک» و «اختلال شخصیت مرزی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرد در مقابل گفته است «اختلال استرس پس‌ از ضربه عاطفی» (PTSD) دارد.

روانپزشک قانونی در دادگاه گفت که هرد به علت اختلال شخصیتش دلبستگی بسیاری به تصویر بیرونی‌اش دارد و مستعد انجام اعمال خشن نسبت به دیگران و مقصر جلوه دادن آنها است و نمی‌تواند مسئولیت انجام اشتباهاتش را بپذیرد.

اما اختلال شخصیت نمایشی چیست و چه تفاوتی با سایر اختلالات شخصیت بهتر شناخته‌شده مانند اختلال شخصیت پارانوئید، خودشیفته یا وسواسی-اجباری دارد.

اختلال شخصیت نمایشی در زنان شایع‌تر است و با عواطف شدید و ناپایدار و خودانگاره (تصور ذهنی از خود) تحریف‌شده همراه است.

افراد مبتلا به این اختلال به صورتی نمایشی رفتار می‌کنند، به تایید دیگران برای تقویت عزت نفس‌شان متکی هستند و تمایلی شدید به مورد توجه قرار گرفته شدن دارند.

برای اینکه فردی مبتلا به اختلال شخصیت نمایشی تشخیص داده شود، باید از ۹ معیار تشخیصی اختصاصی دست کم ۵ معیار را داشته باشد.

از جمله این معیارها می‌توان به احساس ناراحتی هنگام در مرکز توجه نبودن، تغییر بسیار سریع عواطف، رفتار کردن به شیوه‌ای نمایشی- گویی که در مقابل تماشاگران بازی می‌کند- با عواطف و اطواری اغراق شده اما بدون صداقت  و به طور مداوم به دنبال تایید یا اطمینان‌ببخشی دیگران بودن اشاره کرد.

این اختلال جدی شخصیتی را فقط هنگامی می‌توان به یک فرد نسبت داد که یک روانپزشک یا روانشناس متخصص فرد را ارزیابی کرده باشد و آزمون‌های شخصیتی معینی این تشخیص را ثابت کرده باشد.

افراد دارای این اختلال شخصیت معمولا برای مشاوره فرستاده می‌شوند تا عواطف وترس‌های مربوط با افکار و رفتارهایشان را شناسایی کنند و مشاور به شخص کمک می‌کند تا بیاموزد که با دیگران به شیوه‌ای مثبت‌تر ارتباط برقرار کند.

همچنین روانپزشک ممکن است برای درمان افسردگی و اضطرابی که با این اختلال شخصیت همراه است، دارو تجویز کند.

این نکته را هم باید در نظر داشت که این اصطلاح روانشناختی را نباید به سادگی به کار برد یا به کسی نسبت داد، چرا که برای داشتن این اختلال فرد باید معیارهای تشخیصی معینی را داشته باشد.

کد خبر 673970 برچسب‌ها اختلالات شخصیتی روانشناسی روانپزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اختلالات شخصیتی روانشناسی روانپزشکی اختلال شخصیت نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری یکی از تیم‌های مطرح فوتبال کشور به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: بخش عمده شرکت‌ها و سرمایه‌های هلدینگ خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد.

 وی اضافه کرد: این یک بی‌عدالتی بزرگ است که آلودگی‌ها، تخریب محیط زیست، ترافیک و دیگر مضرات این صنعت نصیب مردم استان بوشهر شود ولی حمایت مالی و پول و سودش برای دیگران باشد.

نماینده دشتستان افزود: این ظلم آشکار است که برخی مدارس و مراکز درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند ولی قرار است سرمایه هلدینگ خلیج فارس که متعلق به بازنشستگان است خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اقدام هلدینگ خلیج فارس در خرید باشگاه پایتخت را غیرقانونی خواند و گفت: اگر قرار است تیم‌داری کنند چرا باید با پول مستضعفان و بازنشستگان باشد؟ از رییس جمهور و دیگران درخواست داریم جلوی این کار را بگیرند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • دعوای حقوقی بر سر حراج دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی؛ مالک واقعی آن کیست؟
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست