Web Analytics Made Easy - Statcounter



بر اساس اعلام فرمانداران ۲ شهرستان مرزی و کوهستانی درگز و کلات، در پی بارش های رگباری امروز دوشنبه پنج راه روستایی و ۲ راه بین شهری در این مناطق بسته شد که مسیرهای مسدود درگز بازگشایی شد.

فرماندار کلات دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا گفت: در پی بارش های امروز و وقوع سیلاب مسیرهای ارتباطی روستاهای خاکستر، چهارراه و لائین کهنه در بخش هزار مسجد کلات مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صلاحی جمعیت روستاهای یاد شده را ۲۰۰ خانوار عنوان کرد و افزود: یک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران از مشهد به مناطق ییلاقی کلات در بخش هزار مسجد، عصر امروز در محدوده روستای رباط گرفتار سیلاب شد که توسط مردم رهاسازی شد.

وی گفت: تاکنون گزارشی از وقوع سیلاب و ایجاد خسارت به تاسیسات جاده ای و خدماتی شهرستان دریافت نشده است.

شهرستان مرزی و ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن آباد لایین، چنار و زاوین است.

وقوع سیلاب در روستای خادمانلو

سرپرست فرمانداری درگز نیز گفت: عصر امروز بارش های بهاری و وقوع سیلاب در مسیرهای بین شهری درگز-چاپشلو در محدوده ینگه قلعه و درگز- لطف آباد در محدوده صفر قلعه موجب بسته شدن این مسیرها شده بود که اکنون بازگشایی شده است.

محمد کرمی افزود: سیلاب مسیر روستاهای دوآبی و حصار در دهستان میانکوه بخش چاپشلو را نیز مسدود کرده بود که اکنون بازگشایی شده و ترددها با نظارت عوامل راهداری در حال انجام است.

وی همچنین گفت: جاری شدن سیلاب موجب بروز برخی خسارتها در مسیرهای شهرستان شده و عبور سیلاب از میان روستای خادمانلو نیز احتمالا آسیب هایی داشته است که هنوز گزارش نشده است.

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

بارش های رگباری در جاده‌های سرخس و تربت جام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اکنون هیچ راه مسدود اصلی و بین شهری و البته راه روستایی پرتردد در استان نداریم.

ابراهیم نصری افزود: بارش ها اکنون در جاده های استان رگباری و متغییر است و بر اساس گزارش راهداران و سامانه های جاده ها در شهرستان های سرخس و تربت جام بارانی و لغزنده گزارش شده است.

وی گفت: بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش‌ها همچنان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان ادامه دارد و مسیرهای ارتباطی اصلی استان تحت تاثیر بارش‌ها لغزنده خواهد بود.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند