Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@22:59:24 GMT

کاخ سفید: از عضویت هر کشوری در ناتو استقبال می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۲۹۰۶

کاخ سفید: از عضویت هر کشوری در ناتو استقبال می‌کنیم

به گزارش فارس، علی‌رغم هشدار روسیه درباره گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و توافق قدیمی واشنگتن با مسکو در این خصوص، آمریکا اما از پیوستن کشورهای بیشتر به ناتو حمایت کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت واشنگتن پذیرای هر کشوری است که بخواهد عضو ناتو بشود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، ساکی طی نشست خبری روزانه در کاخ سفید گفت: «موضع رئیس‌جمهور [جو] بایدن مبنی بر عدم اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین ثابت است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مبنی بر جنگ نیابتی غرب با این کشور در اوکراین، مدعی شد: «جنگ کنونی به صورت نیابتی نیست، بلکه بین روسیه و اوکراین است و ناتو در آن دخالتی ندارد».

سخنگوی کاخ سفید توضیح داد: «رئیس‌جمهور بایدن از سیاست درهای باز برای کشورهایی که مایل به پیوستن به ناتو هستند، حمایت می‌کند. ما از هر تصمیمی که فنلاند در مورد درخواست عضویت در ناتو اتخاذ می‌کند، حمایت می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، ساکی درباره حمایت‌های نظامی آمریکا از دولت کی‌یف نیز اظهار داشت: «نیروهای اوکراینی به طور موثر از موشک‌های جاولین استفاده کردند و در نبرد کی‌یف به پیروزی رسیدند».

وی همچنین افزود: «ما بیش از ۵۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین فرستاده‌ایم تا از مبارزه این کشور برای آزادی حمایت کنیم».

پیش از این، بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس با ادعای نابودی ۱۶ درصد از نیروی زمینی روسیه در جنگ اوکراین، مدعی شد احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید تا مسکو دوباره این نیروها را تشکیل دهد. 

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهرک «اوچریتینو» واقع در دونتسک را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: کارگاه های تولید سوخت موشک و سلاح برای پهپادهای اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک دفع شد و دشمن ۳۰۵ نظامی را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اوکراین در یک روز ۳۸۰ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را در منطقه تحت مسئولیت یگان «مرکز» ارتش روسیه از دست داد. نیروهای روسیه یک انبار تسلیحات موشکی ساخت غرب را در نزدیکی اودسا منهدم کردند.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیروهای اوکراینی از جمله تانک‌ های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

کد خبر 6097530

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود