Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@00:23:13 GMT

صدراعظم آلمان: روسیه به جنگ اوکراین پایان دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۳۰۱۵

صدراعظم آلمان: روسیه به جنگ اوکراین پایان دهد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، شولتز پس از رایزنی‌های دولتی هند و آلمان در برلین خطاب به رئیس جمهور روسیه، گفت: این جنگ و کشتار بیهوده را متوقف و نیروهای خود را از اوکراین خارج کنید. مرزهای بین المللی نباید با اتکا به زور تغییر کنند.

شولتز در مصاحبه با شبکه "وای زد اف" افزود: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه تا زمانی که مسکو به توافق صلح با اوکراین دست پیدا نکند، لغو نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که اوکراین باید تصمیم بگیرد که چه صلحی می‌خواهد.

صدر اعظم آلمان مدعی شد که پوتین پیش‌بینی می‌کرد که می‌تواند در اوکراین قلمرو بدست آورد و سپس به جنگ پایان داده و کشورهای غربی هم تحریم‌ها را لغو می‌کنند اما او اشتباه محاسباتی کرده است.

شولتز در هفته‌های اخیر به دلیل عدم اقدام سریع برای تامین تسلیحات مورد نیاز اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است.

به دنبال افزایش انتقادها از مواضع آلمان در برابر حمله روسیه به اوکراین، صدراعظم آلمان از تصمیمات خود در مورد اوکراین دفاع کرد و انتقادات مبنی بر اینکه او در مورد تهاجم روسیه خیلی کُند بوده و به‌اندازه کافی عمل نکرده است را رد کرد.

شولتز در مصاحبه با روزنامه بیلد، گفت: من تصمیماتم را سریع و با هماهنگی با متحدانمان می‌گیرم و به اقدام عجولانه و تصمیم یکجانبه اعتقاد ندارم.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با روزنامه فرانکفورت آلگمائین گفت: واکنش آلمان به جنگ روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مردد بوده است.

وزیر خارجه اوکراین هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در جنگ پیروز شود، اروپا برای چندین دهه از ثبات و امنیت برخوردار نخواهد شد اما اگر اوکراین پیروز شود، این امر اروپا را در آینده تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری تاس از برلین گزارش داد: آلمانی‌ها در طوماری با بیش از ۷۷هزار امضا که تا اواخر روز ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) جمع آوری شده است از صدراعظم آلمان خواستار عدم تامین و ارسال تسلیحات سنگین نظامی به اوکراین که درحال جنگ با روسیه است، شدند.

تارنمای خبری تاس نوشت: امضا کنندگان آلمانی درحالی خواستار عدم ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی به ارتش اوکراین شدند که بیم آن می‌دهند این وضعیت در نهایت منجر به جنگ جهانی سوم شود اما در همین حال از تلاش‌ها برای ممانعت از ورود اوکراین به یک درگیری جدید جهانی، حمایت می‌کنند.

آلمان یکی از بزرگترین وارد کنندگان انرژی از روسیه است و درصورت قطع صادرات انرژی روسیه به آلمان، این کشور با مشکلات جدی در حوزه انرژی و اقتصاد مواجه خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده عید فطر دعای روز سی ام رمضان روز معلم شولتز صدر اعظم آلمان روسیه جنگ اوکراین ماه رمضان کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده عید فطر دعای روز سی ام رمضان روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد