Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@04:57:51 GMT

وضعیت بازار ماکارونی بعد از گران شدن قیمت ها

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۳۰۵۵

وضعیت بازار ماکارونی بعد از گران شدن قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ماکارونی محدودیت فروش اعمال کرده‌اند. برخی فروشگاه‌ها بیشتر از شش ماکارونی به هر فرد نمی‌فروشند. اما این عدد در برخی فروشگاه‌ها فقط دو ماکارونی است. 

در یکی از فروشگاه‌ها که انواع پرفروش ماکارونی تمام شده بود، فروشنده آن در پاسخ به دلیل تمام شدن ماکارونی در این فروشگاه گفت که با انتشار اخبار گران شدن ماکارونی، خرید این محصول زیاد شد و با این وضعیت محصول با قیمت جدید زودتر روانه بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشنده یکی از فروشگاه‌هایی که بیشتر از دو ماکارونی به هر فرد نمی‌فروخت هم درباره علت این وضعیت گفت که خود فروشگاه ممنوعیت فروش دارد، چراکه بعد از عید فطر قرار است ماکارونی حدود ۳۸ درصد گران شود و تا آن زمان باید محصولات قبلی در فروشگاه باشد.

البته در سوپرمارکت‌ها خبری از این محدودیت‌ها نیست و به نظر می‌رسد فروش در آن‌ها به روال عادی انجام می‌شود.

اخیرا گزارش‌هایی از دو تا پنج برابر شدن قیمت ماکارونی منتشر شده بود، اما رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی چند روز پیش تاکید کرد که قیمت ماکارونی هنوز مشخص نیست. او همچنین گفته بود که گمانه زنی‌ها و اعلام نظرهای اخیر، مبنی بر دو تا پنج برابر شدن ماکارونی، بر اساس انتظارات و تجربیات و در مورد افراد خارج از صنف حاصل ناآگاهی و شاید شیطنت‌های هدایت شده باشد، اما اعلام نرخ‌های ناموثق می‌تواند تقاضای کاذب در بازار ایجاد کند.

البته در نهایت هم ماکارونی گران شد و روز گذشته طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماکارونی رشته ای ساده با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده ۵۰۰ گرمی ۱۷ هزار تومان، ۷۰۰ گرمی ۲۴ هزار تومان و ۱۰۰۰ گرمی ۳۴ هزار تومان تعیین شد.

با این اوصاف انتظار می رود که با توجه به تعیین قیمتهای جدید، تقاضا در بازار ماکارونی کاهش یافته و محدودیتها نیز از میان برداشته شود.

کد خبر 673988 برچسب‌ها سازمان‌ حمایت از مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان قیمت - تنظیم بازار گرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت تنظیم بازار گرانی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار سمنان به میزبانی استانداری، بر ضرورت نظارت‌ها بر بازار به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و یا گران فروشی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی در بین آحاد اقشار جامعه یکی از محورهای تشدید نظارت بر اصناف در استان سمنان است، تاکید کرد: نظارت‌ها بر بازار بیش از پیش تقویت شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه گران‌فروشی در استان سمنان به هیچ عنوان پذیرفته نیست، بیان کرد: با تخلفاتی از این دست که موجب نارضایتی مردم می‌شود به شدت برخورد خواهیم کرد.

هاشمی همچنین گفت: برپایی نمایشگاه‌های فصلی در سطح استان امری مطلوب است، اما ضرورت دارد تا در اجرای نمایشگاه‌ها از ظرفیت بازاریان، اصناف و کسبه هر شهرستان استفاده شود.

وی افزود: طبق دستورالعمل جدید سازمان پدافند غیرعامل وزارت کشور، ۳۰ درصد نانوایی‌های استان می‌بایست دوگانه سوز شده و با سوخت دوم نیز کار کنند.

استاندار سمنان درباره علت این دستورالعمل توضیح داد: مدیریت امور در مواقع بحران و اضطرار یکی از مهمترین موضوعاتی است که در زمینه دوگانه سوز کردن واحدهای تولید نان، مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 6099620

دیگر خبرها

  • خرید ویپ و پادهای اورجینال از برند ووپو VOOPOO در فروشگاه ویپ ایران
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • محکومیت یک فروشگاه لبنیاتی در کرمانشاه به‌علت گران‌فروشی
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد