Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیری گفت: یوزپنلنگ ایرانی در حمام خانه یکی از متمولین تهرانی و در وضعیت بدی نگهداری می‌شد.

مصطفی سیری کارشناس یگان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: در آن زمان من در یگان حفاظت استان تهران بودم که فرمانده وقت استان نیز آقای نبی میرزا کریمی بود.

وی ادامه داد: در یگان تلفنی برای گزارش‌های مردمی وجود دارد که تلفنی گزارش یوزپلنگ را به ما ارایه دادند البته درست هم نمی‌دانستند این حیوان یوزپلنگ است یا پلنگ است به ما اطلاع دادند که حیوان بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس یگان حفاظت محیط زیست گفت: باید از زحمات تیم پلیس امنیت و یگان حفاظت محیط زیست استان تهران سپاسگذاری کنیم که دو ماه زحمات شبانه روزی زیادی را متحمل شدند.

سیری اضافه کرد: در این دو ماه متوجه شدیم حیوان مورد نظر یوزپلنگ است که قاچاقچیان قصد دارند به صورت قاچاقی به کشور‌های حوزه خلیج فارس وارد کنند.

وی تصریح کرد: از دست یکی از متمولین تهران گرفتیم که راه فراری نداشت و می‌خواست که از زیر بار جریمه فرار کند الحمدالله او نیز دادگاهی شد و پرونده اش به نتیجه رسید.

کارشناس یگان حفاظت محیط زیست بیان کرد: یوزپلنگ در پارک پردیسان نام گذاری شد و تیم دامپزشکی پردیسان تا چند سال این حیوان را نگه داری کردند و طبق صلاحدید به سایت یوز سمنان منتقل شد.

سیری ادامه داد: این حیوان در قفس کوچکی در حمام نگه داری می‌شد، همه چیز دست به دست هم داد یوزپلنگ واقعا نجات پیدا کند.

وی در خصوص آمار قاچاق حیوانات تاکید کرد: کار ما حفظ، حراست و جلوگیری از قاچاق حیوانات است که تا سر حد جانمان با این اقدام مقابله می‌کنیم برای قاچاق آماری وجود ندارد فقط کار ما برخورد با این موضوع است.

وی اضافه کرد: کار ما کشف حیوانات زنده مانند پرنده و چارپایان است. یک سری افراد از روی عمد و یک سری نادانسته حیواناتی که زایمان می‌کنند مثل قوچ و میش که گونه قالب استان تهران است بره میش را جابه جا می‌کند پس بنابراین مادر نمی‌تواند به او رسیدگی کند.

وی در پایان در خصوص سامانه گزارش‌های مردمی خاطر نشان کرد: سامانه ۱۵۴۰ مختص رسیدگی به گزارشات مردمی است این سامانه برای کل کشور است مردم می‌توانند تماس بگیرند و موارد قاچاق را به ما گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یوزپلنگ یوز ایران قاچاقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان به میزان حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی تمام پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در غیر این صورت بر عهده بخشداری‌ها است.

کد خبر 6094959

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان