Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر رشت با اشاره به حوادث تلخ در برخی از کشورهای مسلمان، اظهار کرد: امسال ماه مبارک رمضان برای مسلمانان برخی کشورها مانند افغانستان با تلخی‌هایی همراه بود و افرادی نمازگزاران را در مساجد بعضی شهرهای این کشور مورد حمله وحشیانه قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خدا را شاکریم امسال جمهوری اسلامی ایران عظمت خود را در دنیا پیدا کرد و مسلمانان و آزادی خواهان جهان امیدوار ماندند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گرانی کالا مردم را رنج می‌دهد، تصریح کرد: از دولتمردان می‌خواهیم تمام تلاش خود را به کار ببرند ثبات قیمت را در بازار ایجاد کنند.

آیت الله فلاحتی به امیدواری مردم به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مسئولان باید گلوگاه‌هایی که موجب بی ثباتی در بازار می‌شود، را بگیرند.

وی با توصیه به مسئولان گیلان، بیان کرد: متولیان امر تلاش کنند مشکلات برای مردم در بازار و کشاورزان در فصل زراعی ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اضافه کرد: امسال مردم روزه دار در ماه مبارک رمضان مساجد را پر کردند.

آیت الله فلاحتی به امید مردم مؤمن و روزه دار به پروردگار اشاره کرد و گفت: مردم در ماه مبارک رمضان با روزه داری خودسازی کردند و خدای متعال این اعمال مؤمنان را می‌پذیرد.

کد خبر 5481504

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت کالاها آیت الله رسول فلاحتی نماز عید سعید فطر روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس بوشهر روز قدس کرمانشاه عید سعید فطر فلسطین ویروس کرونا خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 مشهد عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!

به گزارش «تابناک»، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود با اشاره به هشدار برخی مسئولان برای مسدودسازی فعالیت دیوار و شیپور در صورت عدم همکاری برای مقابله با قیمت سازی‌ها نوشت:

برخی سوداگران با قیمت سازی جعلی در سکوهایی چون دیوار و شیپور، نسبت به ایجاد التهاب در بازار مسکن اقدام می کنند. این گزاره ای است که چند مدتی است در مصاحبه های متولیان سیاستگذاری مسکن و شهرسازی ایران به دفعات شنیده شده است.

آیا این گزاره صحت دارد؟ پاسخ احتمالا مثبت است اما با همان احتمال می شود گفت که این پدیده فراگیر نیست و بیشتر منطقه ای است.

اما راه حلی که سیاستگذار مسکن و شهرسازی ارائه میکند، عمدتا «کلنگی» است. بستن سکوها در صورت عدم همکاری، همکاری چیست؟ تخریب بازار به دست خود صاحبان سکو! یا فشار نابجا بر پلیس برای شناسایی عوامل سوداگری و دستگیری آنها و یافتن سلطان سوداگری مسکن!  و در نهایت افزایش اصطکاک مردم با حکومت.

در این شرایط تناقض آلود چه باید کرد؟

دخالت کلنگی سیاستگذار با شعار حمایت از مردم و تعطیلی سکو؟ خب صاحبان سکو و فعالان تجاری در آن، مگر از مردم نیستند؟

شاید راه حل نگاهی به نحوه مدیریت در سایر بازارها باشد. در بازارهای مالی، این پیشامدها با ایجاد و نمایش مفهوم «عمق بازار» در کنار قیمت پیشنهادی، کنترل می شود. عمق بازار به ترید کننده درک بهتری از میزان عرضه و تقاضا در بازار مربوطه را می‌دهد.

سیاستگذار سازنده، بجای تخریب کلنگی پلتفرم‌ها، با استفاده از داده های ناشناس شده سامانه معاملات مسکن، متوسط نرخ هر متر مربع مسکن معامله شده در هر کوچه و معبر را با استفاده از زیرساخت سامانه GNAF در وزارت ارتباطات، شفاف سازی میکند و با ترکیب این اطلاعات با قیمت سازی برخی سوداگران در این سکوها، آنها را افشا میکند و به خریداران یا مستاجران درباره ساختگی بودن قیمتها هشدار می دهد. البته مراقب است تا با دست کاری نکردن قیمتها توسط خودش، اعتماد مردم را هم از بین نبرد.

طبیعی است که سیاستگذاری سازنده، نیازمند کار و تلاش مضاعف است اما در سیاستگذاری کلنگی، همان مصاحبه و دستور دادن و تظاهر به حمایت از حقوق مردم کفایت میکند.

بسازیم، کلنگ نباشیم!

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند