Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان ضمن انتقاد از معیارهای دوگانه غرب در قبال روسیه و اسرائیل اعلام کرد که این کشور پیشنهاد میانجیگری میان مسکو و کی‌یف را داده است.

به گزارش ایران اکونومیست، ترکی الفیصل، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان در مصاحبه با "عرب نیوز" با این اتهام که ریاض در جنگ اوکراین جانب مسکو را گرفته مخالفت کرد و گفت: عربستان به محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین که مجمع عمومی سازمان ملل آن را تصویب کرده بود، رأی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان پیشنهاد میانجیگری میان روسیه و اوکراین را داد.

وی افزود: عربستان به عنوان یک میانجیگر باید ارتباط و قدرت صحبت با دو طرف را داشته باشد. ما روابط خوبی با هردو کشور در طول چند سال داشتیم. عربستان با عملیات نظامی مخالف است و در صندوق حمایت از پناهجویان اوکراینی در اروپا نقش دارد.

وی گفت: آوارگان اوکراینی به خوبی توصیف می‌شوند گویی آوارگان دیگر خاورمیانه یا دیگر بخش‌های جهان مثل اوکراینی‌ها انسان نیستند. این اولین تناقض در روش برخورد رسانه‌های غربی با پرونده آوارگان است. مسئله دیگری هم هست و آن اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین است. به عنوان مثال اسرائیل زمانی که به کشورهای عربی حمله کرد تحریم نشد. این معیارهای دوگانه و ظلم است.

الفیصل درباره روابط ریاض با واشنگتن هم گفت: عربستانی‌ها احساس ناامیدی می‌کنند؛ چراکه معتقدند که آمریکا و عربستان باید با هم با تهدیدات علیه ثبات و امنیت منطقه خلیج (فارس) مقابله کنند.

وی گفت: حذف نام حوثی‌ها از لیست "تروریسم" توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آن‌ها را برای حملاتشان علیه عربستان و همچنین امارات بیشتر تشویق کرد.

الفیصل درباره اینکه آیا عربستانی‌ها احساس خیانت از سوی یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانانشان می‌کنند، گفت: دیر زمانی است که ما روابطمان را با آمریکا استراتژیک می‌دانیم. بایدن در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد که کاری می‌کند که عربستان طرد شده و رانده شود. وی از طریق توقف عملیات مشترک با عربستان برای مقابله با حوثی‌ها در یمن این کار را کرد. همچنین علنا اعلام کرد که دیداری با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نخواهد داشت.

وی درباره جنگ یمن مدعی شد: "عربستان همواره بر حل مسالمت آمیز بحران یمن تأکید داشت اما متأسفانه حوثی‌ها همواره این درخواست را نادیده گرفتند یا به سادگی با آن مخالفت کردند. حوثی‌ها امروز به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهند."

الفیصل گفت: درباره مشکل نفت واشنگتن خودش به دلیل سیاستش در زمینه انرژی مشکل اصلی است. بایدن تولید نفت و گاز در آمریکا را کاهش داد. ریاض نمی‌خواهد ابزار یا دلیل بی ثباتی قیمت نفت باشد برای همین عربستان و اعضای دیگر اوپک به سهمیه تولید نفت پایبند هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ترکی الفیصل ، آمریکا ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترکی الفیصل آمریکا حمله روسیه به اوکراین حوثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد