Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:56:38 GMT

مرمت قنات شعبانی در سپیدان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۳۴۴۱

مرمت قنات شعبانی در سپیدان

صالحی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: این قنات در منطقه ابنو بخش همایجان قرار دارد که پارسال خشک شده بود و با اجرای عملیات احیاء و مرمت به بهره برداری رسید.

او گفت:  برای احیای قنات شعبانی به طول ۴۲۰ متر ۳۰ میلیون ریال اعتبار ، هزینه  و عملیات‌ ریزش برداری، لایروبی کانال، کول گذاری و ترمیم میله چاه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی گفت: با اجرای این طرح ۱۵ هکتار از اراضی پایین دست از نعمت آب این قنات بهره‌مند شدند و دبی آب از دهانه خروجی قنات از صفر به ده لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

سپیدان با اقلیم سرد و خشک دارای بیش از ۴۵ رشته قنات است که ۲۹ رشته آن فعال است.

 شهرستان  سپیدان در ۷۵ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرمت قنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: محدثه شعبانی معلم پایه اول مدرسه شهید غلامپور زاوین زمانیکه متوجه می‌شود دانش آموز کلاس اش به خاطر عمل جراحی نمی‌تواند چند روزی در کلاس درس حاضر شود منزل دانش آموز را به کلاس تبدیل کرده است.
رمضان پروانه  افزود: خانم شعبانی با هدف عیادت و روحیه دهی به دانش آموز بیمار کلاس‌های درس را به منزل دانش آموز برده است. 
پروانه گفت: این اقدام خانم معلم همدلی، مهربانی، مسئولیت پذیری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی  درقبال همنوعشان رابه تصویر کشیده است.

دیگر خبرها

  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت