Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@16:18:05 GMT

لیام نیسون حریف «بچه‌های بد» نشد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۳۴۴۸

لیام نیسون حریف «بچه‌های بد» نشد

فیلم جدید لیام نیسون شروع ضعیفی در گیشه آمریکا داشت و باعث شد فیلم «بچه‌های بد»، در غیاب یک رقیب جدی، برای دومین هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این گیشه باقی بماند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایران اکونومیست از ورایتی، فیلم حافظه با بازی لیام نیسون این آخر هفته در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفت و در سه روز اول اکران از ۲ هزار و ۵۵۵ سینما تنها ۳ میلیون و ۱۰۰ دلار پول به جیب زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم شروع فوق‌العاده ضعیفی در گیشه داشت و در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این آخر هفته در جایگاه هشتم ایستاد. البته نظر به فروش افتتاحیه فیلم‌های اخیر نیسون یعنی صاعقه سیاه (۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار)، دزد صادق (۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار) و تیرانداز (۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) استقبال سرد از این فیلم چندان هم دور از انتظار نبود. فیلم حافظه به کارگردانی مارتین کمبل، روایتگر داستان آدمکشی است که با بیماری آلزایمر دست‌وپنجه نرم می‌کند.

صحنه‌ای از فیلم «حافظه» با بازی لیام نیسون

در آن سوی میدان، انیمیشن بچه‌های بد با ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش، همچون هفته گذشته در صدر پرفروش ترین فیلم‌های این آخر هفته قرار گرفت و مجموع فروش آن در سینماهای آمریکا و کانادا به ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسید.

از گیشه آمریکا چه خبر؟

سینماهای آمریکای شمالی این هفته در غیاب فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی سوت و کور بودند.

این فیلم مورد انتظار جمعه پیش رو اکران خواهد شد. ماجراهای دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی از دنیای سینمایی مارول، پس از اتفاقات فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست رخ می‌دهند و انتظار می‌رود این فیلم شروعی طوفانی در گیشه داشته باشد.

تا آن زمان سینمادوستان ظاهرا خود را با شخصیت‌های کارتونی سرگرم کرده‌اند. پس از انیمیشن بچه‌های بد، سونیک خارپشت ۲ با ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش از ۳ هزار و ۸۰۱ سینما، دومین فیلم پرفروش این آخر هفته در سینماهای آمریکا و کانادا شد. این فیلم خانوادگی در چهار هفته‌ای که روی پرده بوده، با ۱۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش از مرز فروش قسمت اول این مجموعه که تنها ۱۴۸ میلیون دلار بود، عبور کرده است.

«سونیک خارپشت ۲»

سونیک خارپشت ۲ یکی از معدود فیلم های دوران کروناست که از قسمت قبل خود بیشتر می‌فروشد. البته فراموش نکنید که قسمت اول از این فیلم یک ماه قبل از قرنطینه‌ها اکران شد و بازه اکران آن به دلیل کرونا از حد معمول کوتاه‌تر بود.

فیلم جانوران شگفت انگیز ۳: اسرار دامبلدور با ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش از ۳ هزار و ۹۶۲ سینما، سومین فیلم پرفروش‌ این آخر هفته شد. این فیلم تاکنون در گیشه‌ آمریکای شمالی ۷۹ میلیون دلار و در گیشه بین‌المللی ۲۵۰ میلیون دلار فروش کرده است که مجموع فروش آن در گیشه جهانی را به ۳۲۹ میلیون دلار می‌رساند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فروش فیلم ها ، روی پرده نقره ای ، آمریکای شمالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فروش فیلم ها روی پرده نقره ای آمریکای شمالی سینماهای آمریکا هزار دلار فروش آمریکای شمالی آخر هفته میلیون دلار لیام نیسون بچه های بد ۳ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟